Gå til innhold

fins det noe parti for meg?


Anbefalte innlegg

mine hjertesaker er:

 

innvandring, mye strengere kontroll på landegrensene, lukkede asylmottak til identitet er bekreftet, større skjerping rundt falsk identitet, bedre integrering, roe ned innvandring betraktelig.

miljø, nedtrapping av oljevirksomhet, mer kollektivt etc.

 

NRKs valgomat blir helt på trynet for meg. eller fins det rett og slett ikke noe parti som er rett for meg?

 

Blir det slik at jeg må velge bort en av mine hjertesaker?

Endret av Brokenone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg har sett noe parti som har både asylbegrensning og oljebegrensning i samme partiprogram... 

Det som er mer interessant er hvordan Norge som nasjon skal skaffe inntekter hvis oljen blir utfaset. Går kanskje litt hånd i hånd, for det vil ikke være økonomisk rom for verken asyl, trygd eller sykepenger dersom oljeinntektene forsvant

Lenke til kommentar

Om du bare dropper den populismen som seig litt surt ut av første setningen der, så kan du jo titte på MDG. Det er ikke hva det var og selv ble jeg overrasket over hvor mye god politikk de har på andre områder enn klima og miljøpolitikk, hvorav de jo utvilsomt allerede er det beste valget i henhold til fagmenn og klimaforskere.

 

Ta deg en titt :)

https://www.mdg.no/politikk/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart at oppegående mennesker vil fortsette å pumpe opp oljen så fort som mulig nå når oljeprisen er lav, og man bør gå over til fornybar energi. Oljen går ingen steder! Den kommer til å ligge der i millioner av år til! Så når alle andre har brent opp sin olje i fremtiden, og alle har gått over til elektrisk og annen fornybar energi, kan vi hente opp noen fat av og til, til medisinproduksjon, plastproduksjon og andre ting som er umulig å lage uten olje. Og få millioner av kroner fatet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg ikke stemmer ved valg, og at jeg ikke er spesielt interessert i politikk, er nettopp dette dilemmaet. Man kan ikke få i både pose og sekk, man må konsekvent velge bort saker som man kanskje brenner for, og om man prater positivt om dem så støtter man et annet parti. Man må låse seg til politiske synspunkter, og snakke i rundt grøten om saker man ikke kan direkte si man støtter fordi partier ikke støtter det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg ikke stemmer ved valg, og at jeg ikke er spesielt interessert i politikk, er nettopp dette dilemmaet. Man kan ikke få i både pose og sekk, man må konsekvent velge bort saker som man kanskje brenner for, og om man prater positivt om dem så støtter man et annet parti. Man må låse seg til politiske synspunkter, og snakke i rundt grøten om saker man ikke kan direkte si man støtter fordi partier ikke støtter det.

 

 

 

Jupp. Demokratisk sentralisme og partipolitikk er igrunn ganske udemokratiske slik vi forstår begrepet demokrati.

Lenke til kommentar

Om du bare dropper den populismen som seig litt surt ut av første setningen der, så kan du jo titte på MDG. Det er ikke hva det var og selv ble jeg overrasket over hvor mye god politikk de har på andre områder enn klima og miljøpolitikk, hvorav de jo utvilsomt allerede er det beste valget i henhold til fagmenn og klimaforskere.

 

Ta deg en titt :)

https://www.mdg.no/politikk/

Tror ikke du skal snakke for høyt om populisme med ditt forslag. Selv Rødt er et ansvarlig parti i forhold til MDG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om du bare dropper den populismen som seig litt surt ut av første setningen der, så kan du jo titte på MDG. Det er ikke hva det var og selv ble jeg overrasket over hvor mye god politikk de har på andre områder enn klima og miljøpolitikk, hvorav de jo utvilsomt allerede er det beste valget i henhold til fagmenn og klimaforskere.

 

Ta deg en titt :)

https://www.mdg.no/politikk/

Tror ikke du skal snakke for høyt om populisme med ditt forslag. Selv Rødt er et ansvarlig parti i forhold til MDG.

 

 

Åh, ikke iflg klimaforskerne i Cicero, disse som blant annet utreder klimarapportene til FN`s klimapanel. Hvilke bedre kilder for faktakunnskap rundt tema var det tenkte du på? Carl I Hagen? ;)

Lenke til kommentar

Slå opp handlingsregelen, newman, og se hvor mye oljepenger som faktisk brukes kontra hva som tjenes inn.

 

Og nei, det er ingen partier som er både for miljø og imot innvandring. Jeg er i samme situasjon.

Ja, sånn ca 226 milliarder i underskudd årlig, oljekorrigert. Norge tok faktisk ut penger av fondet ifjor for å få statsbudsjettet til å gå opp

Lenke til kommentar

 

 

Om du bare dropper den populismen som seig litt surt ut av første setningen der, så kan du jo titte på MDG. Det er ikke hva det var og selv ble jeg overrasket over hvor mye god politikk de har på andre områder enn klima og miljøpolitikk, hvorav de jo utvilsomt allerede er det beste valget i henhold til fagmenn og klimaforskere.

 

Ta deg en titt :)

https://www.mdg.no/politikk/

Tror ikke du skal snakke for høyt om populisme med ditt forslag. Selv Rødt er et ansvarlig parti i forhold til MDG.

 

 

Åh, ikke iflg klimaforskerne i Cicero, disse som blant annet utreder klimarapportene til FN`s klimapanel. Hvilke bedre kilder for faktakunnskap rundt tema var det tenkte du på? Carl I Hagen? ;)

 

Kan du vise til hvor Cicero hevder at MDG er et ansvarlig parti? Og hvor står det at MDG utvilsomt er det beste valget i henhold til fagmenn og klimaforskere?

 

Leser du ikke hva du selv skriver? ("selv ble jeg overrasket over hvor mye god politikk de har på andre områder enn klima og miljøpolitikk")

Lenke til kommentar

Man skal være ganske heldig hvis man finnet er parti som passer helt for en.

 

Med unntak av Fjasepartiet de Ubrukelige så er jeg både veldig enig og veldig uenig med alle partiene fra SV til FrP.

 

Så, du får bare stemme på det du føler blir riktig for deg. Eller ikke stemme, da, som er et like godt alternativ.

 

Jeg for eksempel aner ikke om jeg vil stemme i år.

Lenke til kommentar

 

 

 

Om du bare dropper den populismen som seig litt surt ut av første setningen der, så kan du jo titte på MDG. Det er ikke hva det var og selv ble jeg overrasket over hvor mye god politikk de har på andre områder enn klima og miljøpolitikk, hvorav de jo utvilsomt allerede er det beste valget i henhold til fagmenn og klimaforskere.

 

Ta deg en titt :)

https://www.mdg.no/politikk/

Tror ikke du skal snakke for høyt om populisme med ditt forslag. Selv Rødt er et ansvarlig parti i forhold til MDG.

 

 

Åh, ikke iflg klimaforskerne i Cicero, disse som blant annet utreder klimarapportene til FN`s klimapanel. Hvilke bedre kilder for faktakunnskap rundt tema var det tenkte du på? Carl I Hagen? ;)

 

Kan du vise til hvor Cicero hevder at MDG er et ansvarlig parti? Og hvor står det at MDG utvilsomt er det beste valget i henhold til fagmenn og klimaforskere?

 

Leser du ikke hva du selv skriver? ("selv ble jeg overrasket over hvor mye god politikk de har på andre områder enn klima og miljøpolitikk")

 

 

Hvordan var det selvmotsigende at de også har god politikk på andre områder enn klima og miljø?

 

dette syntes jeg du kan sjekke opp i selv, jeg er ikke vergen din. Her har du ett par klimaforskere (også ifra Cicero) som bekrefter det MDG hevder samt får avkreftet ett par vanlige feilslutninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...