Gå til innhold

fins det noe parti for meg?


Anbefalte innlegg

Har alltid stemt FRP(som en protest mot høyre da de ikke ville samarbeide med det nest største partiet på borgerlig side). Ved forrige stortingsvalg stemte jeg Venstre for å trekke regjeringen mot sentrum. Har beveget meg mer mot sentrum og litt på venstre siden etterhvert som jeg blir eldre. Nå får jeg SP, V, MDG og KrF på disse valgomatene til VG, db, NRK og tv2. Har ikke bestemt meg ennå, men jeg trur det blir V eller SP. Er mest enig med SP, men vil ikke ha tåkefyrsten som statsminister. Kunne tenkt å stemme på V, men jeg liker ikke FrP i regjering, de erbest som et opposisjons parti. For min del så ville jeg ha hatt en regjering som består av SP, V, Høyre og kanskje KrF som støtte.

 

Ta disse valgomatene. Tenk over hva dine "hjertesaker" er. Det er sikkert mange som du ikke bryr seg så mye om? Unngå ytterpunkter, altfor mye propaganda fra ytre venstre og ytre høyre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må prioritere sakene sine og finne ett parti man mener passer best i forhold til dette, du finner neppe ett parti som passer 100%.

Man kan vurdere om man skal stemme taktisk, vil en stemme på ett lite parti være bortkastet fordi de ikke vil få noen innflytelse? På den andre siden hvis nok potensielle velgere til dette partiet tenker slik så blir det en selvoppfyllende profeti.

Hvis man ikke stemmer, så overlater man til andre å bestemme for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...