Gå til innhold

TEST: AMD Radeon RX Vega 64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener en enkelt butikk med under 40 millioner i omsetning skal høre om vi ikke får handle direkte fra AMD? Du mener vi skal få bedre betingelser enn Dustin? Hehe

 

Så dere tar dere ikke bryet fordi dere ikke omsetter nok?

Hadde jeg personlig vært eier av en nettbutikk hadde jeg nok prøvd å forhandle til meg de avtalene som er mulig å få, noe annet hadde vært i mine øyne toskete.

 

Men om dere har fått som svar fra AMD at dere ikke omsetter nok og derfor ikke kan bli en "kompis" så forstår jeg godt frustrasjonen deres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du mener en enkelt butikk med under 40 millioner i omsetning skal høre om vi ikke får handle direkte fra AMD? Du mener vi skal få bedre betingelser enn Dustin? Hehe

 

Så dere tar dere ikke bryet fordi dere ikke omsetter nok?

Hadde jeg personlig vært eier av en nettbutikk hadde jeg nok prøvd å forhandle til meg de avtalene som er mulig å få, noe annet hadde vært i mine øyne toskete.

 

Men om dere har fått som svar fra AMD at dere ikke omsetter nok og derfor ikke kan bli en "kompis" så forstår jeg godt frustrasjonen deres. 

 

Er du seriøs? Vi fikk ikke kjøpe direkte fra EK engang etter at vi kjøpte oss ut fra DI. Vi har vel solgt 10 RX 400/500 kort totalt etter launch hvis jeg trekker fra miningkortene til meg og butikksjefen. Det har vært ekstremt lav etterspørsel fra kundene. Det er ikke sikkert vi hadde solgt så veldig mye mer enn 4-5 VEGA-kort. Men vi må likevel kunne tilby kortet til kundene våre, og det kan vi ikke.

 

Hvis du finner en kontaktmail hos AMD for Partner Relations Program eller noe lignende, si fra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du seriøs? Vi fikk ikke kjøpe direkte fra EK engang etter at vi kjøpte oss ut fra DI. Vi har vel solgt 10 RX 400/500 kort totalt etter launch hvis jeg trekker fra miningkortene til meg og butikksjefen. Det har vært ekstremt lav etterspørsel fra kundene. Det er ikke sikkert vi hadde solgt så veldig mye mer enn 4-5 VEGA-kort. Men vi må likevel kunne tilby kortet til kundene våre, og det kan vi ikke

.

Hvis du finner en kontaktmail hos AMD for Partner Relations Program eller noe lignende, si fra. 

 

 

Dere er voksne nok til å ta kontakt med AMD selv, som forumbruker og forbruker tror jeg ikke at jeg har så mye å bidra med på innkjøpskanalene som vanlige butikker har ansvar for selv.

Lenke til kommentar

 

Er du seriøs? Vi fikk ikke kjøpe direkte fra EK engang etter at vi kjøpte oss ut fra DI. Vi har vel solgt 10 RX 400/500 kort totalt etter launch hvis jeg trekker fra miningkortene til meg og butikksjefen. Det har vært ekstremt lav etterspørsel fra kundene. Det er ikke sikkert vi hadde solgt så veldig mye mer enn 4-5 VEGA-kort. Men vi må likevel kunne tilby kortet til kundene våre, og det kan vi ikke

.

Hvis du finner en kontaktmail hos AMD for Partner Relations Program eller noe lignende, si fra. 

 

 

Dere er voksne nok til å ta kontakt med AMD selv, som forumbruker og forbruker tror jeg ikke at jeg har så mye å bidra med på innkjøpskanalene som vanlige butikker har ansvar for selv.

 

Du tror grunnen til at Komplett er AMD sin kompis i Norge er fordi de sendte en epost og spurte? Vi oppfyller ikke AMD sin MOQ, ikke i NÆRHETEN. Jeg VET at det er bortkastet tid å "sende AMD en mail". Vi får ikke rabatt-avtale på Vega-kort når Dustin, Netonnet og mange andre ikke fikk det. Du har vel lagt merke til at Proshop DK er partner, og har kort, mens Proshop NO ikke er det, og ikke har kort? Burde vel være nok for de aller, aller fleste til å gjennomskue dette rabattopplegget. Nå gidder jeg ikke diskutere det mer med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det har jeg heller ikke sagt, det er kjipt for dere, men tjener dere bedre på Nvidia så selger dere selvsagt dem og driter i Amd.

 

Igjen kan dere ikke forvente at en forumbruker eller en kunde hos dere kan forstå hvordan slike kort markedsføres og selges så at det stilles spørsmål ved hvorfor prisen deres på original kortene til Amd ikke ligger på forventet pris som Amd har annonsert flere ganger.

 

Personlig fikk jeg inntrykket av at slike priser skulle være standard og jeg er trolig ikke den eneste, når man kun finner dem hos noen få nettbutikker bør spørsmål stilles, bra er det ikke om dette er en stygg markedsføring som kun gagner de største.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Prisen er 4990 hos utvalgte butikker (kun Komplett i Norge). Er den reelle prisen da 4990? Dette er shady triksing med MSRP, men så lenge folk får kjøpe kort til 4990 bryr man seg vel ikke :)

Kortet har vært tilgjengelig flere ganger hos komplett og er det enda til 4990 : 

https://www.komplett.no/product/945230/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/xfx-radeon-rx-vega-64-black

https://www.komplett.no/product/943918/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-rx-vega-64-black

 

Tilgjengeligheten er der i alle fall , per dags dato 160 eksemplarer (når jeg sjekket ca) og man har også langt dyrere varianter nedover hos komplett.

 

Selvsagt ikke kult for andre aktører at man ikke kan selge til 4990Kroner, men for forbrukeren så er Komplett en kjent og sikker nettbutikk ( bruker dem som regel ikke selv men dataforhandleren i fjordgata med de mange navneskiftene , har plaget dem mye med ørten bestillnger av disker og kabinetter ) 

Lenke til kommentar

 

Prisen er 4990 hos utvalgte butikker (kun Komplett i Norge). Er den reelle prisen da 4990? Dette er shady triksing med MSRP, men så lenge folk får kjøpe kort til 4990 bryr man seg vel ikke :)

Kortet har vært tilgjengelig flere ganger hos komplett og er det enda til 4990 : 

https://www.komplett.no/product/945230/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/xfx-radeon-rx-vega-64-black

https://www.komplett.no/product/943918/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-rx-vega-64-black

 

Tilgjengeligheten er der i alle fall , per dags dato 160 eksemplarer (når jeg sjekket ca) og man har også langt dyrere varianter nedover hos komplett.

 

Selvsagt ikke kult for andre aktører at man ikke kan selge til 4990Kroner, men for forbrukeren så er Komplett en kjent og sikker nettbutikk ( bruker dem som regel ikke selv men dataforhandleren i fjordgata med de mange navneskiftene , har plaget dem mye med ørten bestillnger av disker og kabinetter ) 

 

Vet det. Sier bare at realiteten er shady MSRP-triksing, fordi AMD ikke kan gi alle den samme prisen. Vi eier forresten oss selv nå, derfor vi måtte bytte navn :) Navnebytte har faktisk aldri skjedd på denne adressen. Komplett solgte butikkene til Datakjeden, Datakjeden ble kjøpt opp av Amentio og dannet et nytt selskap. Datakjeden startet så opp igjen etter Amentio konka, men tabbet seg ut. DI åpnet en ny butikk, så kjøpte vi oss ut og måtte da bytte navn siden DI tross alt eier sitt eget navn. Så nå fikk du historien til bygget på kjøpet :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Prisen er 4990 hos utvalgte butikker (kun Komplett i Norge). Er den reelle prisen da 4990? Dette er shady triksing med MSRP, men så lenge folk får kjøpe kort til 4990 bryr man seg vel ikke :)

Kortet har vært tilgjengelig flere ganger hos komplett og er det enda til 4990 : 

https://www.komplett.no/product/945230/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/xfx-radeon-rx-vega-64-black

https://www.komplett.no/product/943918/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-rx-vega-64-black

 

Tilgjengeligheten er der i alle fall , per dags dato 160 eksemplarer (når jeg sjekket ca) og man har også langt dyrere varianter nedover hos komplett.

 

Selvsagt ikke kult for andre aktører at man ikke kan selge til 4990Kroner, men for forbrukeren så er Komplett en kjent og sikker nettbutikk ( bruker dem som regel ikke selv men dataforhandleren i fjordgata med de mange navneskiftene , har plaget dem mye med ørten bestillnger av disker og kabinetter ) 

 

...og nå er prisene steget igjen :p Kanskje greitt at karakteren ikkje ble satt opp alikevel  :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om hensikten til artikkelforfatteren var at poengsummen skulle reflektere prisen kortet ble solgt til og at denne ville bli justert både opp og ned i forhold til statusen på markedet, så burdet dette ha blitt lagt inn i samtlige tester hos Tek. Isåfall ville da et karaktertrekk være på sitt rette nå som kortet igjen er kun tilgjengelig til vesentlig høyere priser.

 

Siden dette er som jeg ser på det en svært personlig ting hos Smedsrud og karakteren ikke ble endret i det hele tatt selv om kortet har vært tilgjengelig i nesten en måned til den annonserte prisen, (29 August - 20 September ) så har det ingen ting å si om karakteren har forblitt uendrett over denne perioden etter at Smedsrud korrigerte den, da den rett og slett poengterte ekstremt godt hvor han er situert.

 

Som jeg har påpekt tidligere har Amd sin måte å gjøre kortet tilgjengelig til denne prisen vært svært omdiskutert, det er ikke en løsning som jeg selv er glad i da eventuelle personer som ikke kjøper hos komplett må forholde seg til priser som kan være flere tusenlapper høyere.

Har dog sett på flere tester hos tek der "prisen" har vært en faktor og det er mange kort som har hatt perioder med både vesentlige høyere priser og vesentlige lavere priser enn det anmelderen hadde veg testen, som alle vet har ikke karakterene på disse testene vært endret i det hele tatt. Tilgjengeligheten på produktene har også som regel vært hos en konkret forhandler :

https://prisguiden.no/produkt/inno3d-geforce-gtx-1080-ti-ichill-x3-292838#anchor-prices

Dette kortet fikk fin karakter, testen baserer seg på en pris på 4750, det som er realiteten derimot er at prisen har vært noe helt annet om man igjen tar en titt på prisguiden : 

 

https://prisguiden.no/produkt/zotac-geforce-gtx-1070-amp-extreme-edition-263541#anchor-prices

 

Og sånn fortsetter det faktisk, mange andre eksempler hvor testen og prisen på skjermkortet ved testen ikke reflekteres over tid.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...