Gå til innhold

Hva ligger "yrkiser" på i timelønn, vanligvis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at det ikke har så mye med selve fagbrevet å gjøre, men bransjen man er i. Vi har lærlinger som har den timelønnen du nevner når de er på siste halvår, men andre bransjer igjen har mer.

Ja det er klart. Seiler man ute så har man raskt utbetalt det dobbelte som matros. Enkelte enda mer til. Men det blir litt annerledes igjen, for da er man vekkreist halve året. Vi har sjansen til å komme hjem hver dag om vi bor nært arbeidsplassen. Tanken med innlegget var bare å høre hvordan det ligger an på det jevne. Tenker at i SSB sin snittregning så er der mange ganske høyt lønnede som drar opp endel.
Lenke til kommentar

Er matros på ferje med 5+ års ansiennitet og fagbrev.

Timelønnen min er 186,-

Er litt tillegg for helg og natt.

Føler timelønna er noe lav sammenlignet med andre fagarbeidere. Hva tror dere? :)

Jeg tjener det samme og har 11 års erfaring i et annet yrke, ingen tillegg, ingen overtid utenom helligdager.

Trives du med jobben?

Er du økonomisk i tillegg?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

 

Elektriker: 227kr/t med to år ansiennitet. Føler det er litt lavt, men vanskelig å forhandle seg til høyere lønn med følelser.

De aller fleste føler seg lavtlønnet, sånn er det bare.

 

Men du ligger over tariff så har egentlig ingen grunn til det.

Vel, sammenligner jeg meg med andre i samme firma og sammenlignbare konkurrentee synes jeg selv jeg har mer ansvar og samtidig et større eierskapsfølelse til jobben som utføres.

Lenke til kommentar

 

 

Elektriker: 227kr/t med to år ansiennitet. Føler det er litt lavt, men vanskelig å forhandle seg til høyere lønn med følelser.

De aller fleste føler seg lavtlønnet, sånn er det bare.

 

Men du ligger over tariff så har egentlig ingen grunn til det.

Vel, sammenligner jeg meg med andre i samme firma og sammenlignbare konkurrentee synes jeg selv jeg har mer ansvar og samtidig et større eierskapsfølelse til jobben som utføres.

Joda, man kan alltid finne noen som ligger bedre an. Men det er ekstremt mange som går på tariff som har mindre enn det, sannsynligvis både med mer ansvar også:)

 

Det eneste du kan gjøre er jo å ta det opp eller vurdere ny arbeidsplass.

Lenke til kommentar

Lønn varierer jo kraftig fra sted til sted. Jeg har 220,- her men ville nok hatt høyere lønn om jeg jobbet i eller nær en storby hvor levekostnadene også er høyere.

 

Fagbrev betyr forøvrig lite i vår bedrift. Vi får lønn etter ansvarsevne og faktisk produksjon. Jeg har f.eks 5,- mer enn de andre som har fagbrev (jeg har ikke fagbrev, men flerfaglig erfaring).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...