Gå til innhold

AMD Ryzen Threadripper tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Når man ser hva de får til med Zen+, så blir det ganske vanvittig hva 7nm Zen 2 vil gjøre 1H 2019. Om Intel ikke skjelver i buksene slik de fortsatt sliter med 10nm skjønner jeg ingenting.

 

For første gang på mange år kan AMD være overlegne Intel, og spesielt i HEDT og servere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man ser hva de får til med Zen+, så blir det ganske vanvittig hva 7nm Zen 2 vil gjøre 1H 2019. Om Intel ikke skjelver i buksene slik de fortsatt sliter med 10nm skjønner jeg ingenting.

 

For første gang på mange år kan AMD være overlegne Intel, og spesielt i HEDT og servere.

Jeg venter med konklusjon til jeg ser det med egne øyne... Ryzen ryktet å overklokke til 5ghz og Vega skulle knuse 1080ti... Så ja det er greitt å vente å se ann ytelsen når den kommer ut. Skulle dog gjerne hatt et skikkelig AMD skjermkort til threadrippermaskinen min. Enn så lenge er det nvidia i den også.

 

Jeg kan ikkje skjønne hva som er så imponerende med Zen+. Ytelsen er jo flere å gammel i forhold til Intel, sett bort ifra prisen. 

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så om 2920x kan nærme seg ytelsen til Intel 8700k på spel, så kan det være ein fin oppgradering. 

 

Zen 2 er ryktet å få noen få prosent bedre IPC over Zen 1, så da kan den konkurere bedre mot Intel Coffee Lake. Men Intel har fortsatt en ledelse på klokkehastighet, som er viktig for spill. Litt som Nizzen, så tviler jeg Zen 2 klarer å overklokke til 5.0+ Ghz...

Lenke til kommentar

Jeg kan ikkje skjønne hva som er så imponerende med Zen+. Ytelsen er jo flere å gammel i forhold til Intel, sett bort ifra prisen. 

 

Zen 2 neste år skal jo som sagt få noen få prosent høyere IPC over Zen 1. Da vil den nærme seg Coffee Lake klokke for klokke. Problemet er som jeg skrev over her, at AMD klarer nok ikke så høye klokkehastigheter som Intel sine, selv på 7nm. Men vi får vente å se. Kan jo hende de overrasker oss :p

 

Edit : Øhhhh nesten samme post det to ganger fra meg  :confused:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Zen 2 er ryktet å få noen få prosent bedre IPC over Zen 1, så da kan den konkurere bedre mot Intel Coffee Lake. Men Intel har fortsatt en ledelse på klokkehastighet, som er viktig for spill. Litt som Nizzen, så tviler jeg Zen 2 klarer å overklokke til 5.0+ Ghz...

Zen 2 er ment å konkurrere med Ice Lake, dette har AMD sagt selv. Men nå kommer ikke Intel med 10nm før slutten av neste år (eller senere), så de vil ikke ha noe konkurranse mot 10nm når de kommer med 7nm lenge før Intel. IPC er 10-15% høyere enn Zen 1 og rundt 4.8-5Ghz. Men får bare vente å se ;)

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

IPC er 10-15% høyere enn Zen 1 og rundt 4.8-5Ghz. Men får bare vente å se ;)

 

Hvor leste du de ryktene? Hvis det er AMD selv som har kommet ut med de tallene, så må det vel være 1-2 kjerner da som kan booste opp til 4.8-5.0 Ghz. Om det stemmer, så er jo det på nivå med Coffee Lake er nå.

Lenke til kommentar

Zen 2 er ment å konkurrere med Ice Lake, dette har AMD sagt selv. Men nå kommer ikke Intel med 10nm før slutten av neste år (eller senere), så de vil ikke ha noe konkurranse mot 10nm når de kommer med 7nm lenge før Intel. IPC er 10-15% høyere enn Zen 1 og rundt 4.8-5Ghz. Men får bare vente å se ;)

 

4,8-5ghz ghz er ikkje rykter engang :p

 

Svada

Lenke til kommentar

Ja, les på guru3d.com. Refresh hovedkort, slik som intel gjør :)

 

 

Får håpe at alle topp korta får skikkelig VRM kjøling da...for det trenger dem.

Allright. Takker. Jeg får holde øynene åpne etter hva som kommer. 

 

Dette ville vært mye lettere om jeg bare kunne bestemme meg for noe. i5 som jeg har nå er presset langt nok. 

Lenke til kommentar

Threadripper resultater lekket på nettet.

 

.

 

  • Intel i9 7980XE score: 3,335
  • AMD Ryzen Threadripper 2990WX score: 5,099

Test setup:
AMD:

  • AMD Ryzen ™ Threadripper ™ 2990WX
  • sTR4 motherboard socket X399 
  • GeForce GTX 1080 graphics card (driver 24.21.13.9793)
  • 4 x 8 GB DDR4-3200
  • Windows 10 x64 Pro (RS3)
  • Samsung 850 Pro SSD
  • score: 5,099 

Intel:

  • Gigabyte X299 AORUS Gaming 9 
  • Intel Core i9-7980XE
  • GeForce GTX 1080 graphics card (driver 24.21.13.9793)
  • 4 x 8 GB DDR4-3200
  • Windows 10 x64 Pro (RS3)
  • Samsung 850 Pro SSD
  • score: 3,335

 

https://www.guru3d.com/news-story/whoops-amd-had-ryzen-threadripper-2990wx-cinebench-score-online.html

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...