Gå til innhold

AMD Ryzen Threadripper tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm. Lurer på om jeg skal klinke til med 1950X, 1080Ti, helt ny PC i bunn og grunn.

 

Ergerlig dog at prisene er så høye, f.eks. på SSD, for tiden. Trenger flere terabyte og de gamle snurrediskene er trege, men de funker jo forsåvidt. 3-4TB med SSD koster ganske mye.

 

Og skal man ha 32GB kvalitetsminne koster jo det også.

 

Mmmf. Kanskje jeg holder meg til min gamle 4790K. Vi får se.

Lenke til kommentar

og kva? Litt betre ytelse og betydeleg meir RAM for halve prisen. + IPMI

Bedre ytelse på hva? ;)

 

3000 poeng i CB 15 får du vel ca, og 1950x overklokket får 3500poeng eller.no

 

I spill så vinner 1950x sikkert tja, ca alle gangene? Så mye minne sliter nok du også med å utnyttem, selv med de rare og sære linuxtestene dine :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ny rendering benchmark. "Lightwawe"

 

http://www.kraytracing.com/kray3benchmark2017/

 

Based on the upcoming Kray 3 rendering engine for Lightwave3D

 

På bildet ser man Cinebench 15  1950x stock med 3200 c16 minne  VS 1950x @ 4G

 

Folding på stock cpu  gir 61 grader på full load. Kjører som sagt EK vannkjøling på cpu.

 

 

 

attachicon.gifthreadripper 4Ghz 3200 c16 CB and Aida.PNG

Lenke til kommentar

 

og kva? Litt betre ytelse og betydeleg meir RAM for halve prisen. + IPMI

Bedre ytelse på hva? ;)

 

3000 poeng i CB 15 får du vel ca, og 1950x overklokket får 3500poeng eller.no

 

I spill så vinner 1950x sikkert tja, ca alle gangene? Så mye minne sliter nok du også med å utnyttem, selv med de rare og sære linuxtestene dine :p

 

3240 poeng, og 1950x overklokket bruker betydelig mer strøm enn stock. Til spill så bør en satse på 8700K heller. Og 128GB ram er lett å utnytte. Det som eventuelt ikke blir brukt, blir cache for SSD disker.

Lenke til kommentar

 

 

og kva? Litt betre ytelse og betydeleg meir RAM for halve prisen. + IPMI

Bedre ytelse på hva? ;)

 

3000 poeng i CB 15 får du vel ca, og 1950x overklokket får 3500poeng eller.no

 

I spill så vinner 1950x sikkert tja, ca alle gangene? Så mye minne sliter nok du også med å utnyttem, selv med de rare og sære linuxtestene dine :p

3240 poeng, og 1950x overklokket bruker betydelig mer strøm enn stock. Til spill så bør en satse på 8700K heller. Og 128GB ram er lett å utnytte. Det som eventuelt ikke blir brukt, blir cache for SSD disker.

Nå må du bestemme deg. Er din gamle hardware bedre? Hvorfor blander du inn 8700k her? Så nå er det strømforbruk per watt i Cinebench viktigst? Ytelse generelt i programmer er ikkje viktig?

 

Threadripper har sin plass, og det har nok din hardware også, men i forskjellige miljøer.

Lenke til kommentar

Kor mange cpu cycler du får per watt er faktisk ganske viktig. Når du køyre ein overklokka maskin som dette på 24/7, så blir det fort 2000-5000kr ekstra i året i straum.

 

Threadripper og min har så og si same plass. Threadripper har noko betre singlethread ytelse, 5% meir energi effektiv og AVX2. Men min er betydeleg billegare og du får med IPMI i tillegg. Forskjellen på ram hastigheita er også marginal, 59GB/s vs 65GB/s. i7 7700K har jo bare usle 30GB/s.

Lenke til kommentar

Kor mange cpu cycler du får per watt er faktisk ganske viktig. Når du køyre ein overklokka maskin som dette på 24/7, så blir det fort 2000-5000kr ekstra i året i straum.

 

Threadripper og min har så og si same plass. Threadripper har noko betre singlethread ytelse, 5% meir energi effektiv og AVX2. Men min er betydeleg billegare og du får med IPMI i tillegg. Forskjellen på ram hastigheita er også marginal, 59GB/s vs 65GB/s. i7 7700K har jo bare usle 30GB/s.

Jeg har 100GB/s les på TR :) kjører jo ikkje 2133mhz minne ?

 

Liker at du sammenlikner brukt uten reklamasjon mot nytt :p

 

Du er helt på bærtur, altså off topic. Din hardware er gammel og yter middels. Slik er det med den saken ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...