Gå til innhold

Bitcoin: Slik kommer du i gang


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jess, fikk til å kjøpe bitcoins likevel når jeg brukte debetkort. De ville ikke ta kredittkort. :) og nå kom det ikke noen forespørsel om ID.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Noen som kan være behjelpelige med hvordan jeg fikser bankoverføring på Coinbase gjennom DNB? Har fått beskjed at jeg må gjøre en liten SEPA overføring for å verifisere kontoen min.

 

Hvordan gjør jeg dette? Koster det noe å gjøre en slik overføring?

 

Veldig takknemlig for alle svar. 

 

Du trenger bare å gjøre dette om du vil kjøpe Bitcoin direkte uten å overføre penger først, noe du fint klarer deg uten. Går du inn i EUR wallet og velger deposit eller noe sånt får du instruksjoner på hvordan du kan overføre penger til Coinbase. Da kan du sette inn det du ønsker. De tar ingen gebyrer for å sette inn penger. Anbefaler å lage konto på GDAX i tillegg. Her kan du gå inn etter at pengene har kommet inn på EUR wallet på Coinbase og overføre til GDAX (kostnadsfritt). Det er mindre gebyrer enn å kjøpe via Coinbase. Etter at man har kjøpt Bitcoins kan man kostnadsfritt overføre de tilbake til Coinbase (Bitcoin wallet).

Lenke til kommentar

 

Noen som kan være behjelpelige med hvordan jeg fikser bankoverføring på Coinbase gjennom DNB? Har fått beskjed at jeg må gjøre en liten SEPA overføring for å verifisere kontoen min.

 

Hvordan gjør jeg dette? Koster det noe å gjøre en slik overføring?

 

Veldig takknemlig for alle svar. 

 

Du trenger bare å gjøre dette om du vil kjøpe Bitcoin direkte uten å overføre penger først, noe du fint klarer deg uten. Går du inn i EUR wallet og velger deposit eller noe sånt får du instruksjoner på hvordan du kan overføre penger til Coinbase. Da kan du sette inn det du ønsker. De tar ingen gebyrer for å sette inn penger. Anbefaler å lage konto på GDAX i tillegg. Her kan du gå inn etter at pengene har kommet inn på EUR wallet på Coinbase og overføre til GDAX (kostnadsfritt). Det er mindre gebyrer enn å kjøpe via Coinbase. Etter at man har kjøpt Bitcoins kan man kostnadsfritt overføre de tilbake til Coinbase (Bitcoin wallet).

 

 

Aha, tusen takk! Eneste hensikten var som sagt å slippe gebyrene forbundet med Coinbase. Om jeg kan overføre til Coinbase gjennom bankkortet mitt uten gebyrer også overføre EUR til Gdax og handle derifra for deres kostnader så er det gull. Tusen takk!

Lenke til kommentar

 

 

Noen som kan være behjelpelige med hvordan jeg fikser bankoverføring på Coinbase gjennom DNB? Har fått beskjed at jeg må gjøre en liten SEPA overføring for å verifisere kontoen min.

 

Hvordan gjør jeg dette? Koster det noe å gjøre en slik overføring?

 

Veldig takknemlig for alle svar. 

 

Du trenger bare å gjøre dette om du vil kjøpe Bitcoin direkte uten å overføre penger først, noe du fint klarer deg uten. Går du inn i EUR wallet og velger deposit eller noe sånt får du instruksjoner på hvordan du kan overføre penger til Coinbase. Da kan du sette inn det du ønsker. De tar ingen gebyrer for å sette inn penger. Anbefaler å lage konto på GDAX i tillegg. Her kan du gå inn etter at pengene har kommet inn på EUR wallet på Coinbase og overføre til GDAX (kostnadsfritt). Det er mindre gebyrer enn å kjøpe via Coinbase. Etter at man har kjøpt Bitcoins kan man kostnadsfritt overføre de tilbake til Coinbase (Bitcoin wallet).

 

 

Aha, tusen takk! Eneste hensikten var som sagt å slippe gebyrene forbundet med Coinbase. Om jeg kan overføre til Coinbase gjennom bankkortet mitt uten gebyrer også overføre EUR til Gdax og handle derifra for deres kostnader så er det gull. Tusen takk!

 

 

Du kan ikke overføre de gjennom bankkortet, du må overføre pengene fra konto som utenlandsbetaling (mulig det var dette du egentlig mente). DNB tar nok et lite gebyr. 20-30 kr er typisk.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som kan være behjelpelige med hvordan jeg fikser bankoverføring på Coinbase gjennom DNB? Har fått beskjed at jeg må gjøre en liten SEPA overføring for å verifisere kontoen min.

 

Hvordan gjør jeg dette? Koster det noe å gjøre en slik overføring?

 

Veldig takknemlig for alle svar. 

 

Du trenger bare å gjøre dette om du vil kjøpe Bitcoin direkte uten å overføre penger først, noe du fint klarer deg uten. Går du inn i EUR wallet og velger deposit eller noe sånt får du instruksjoner på hvordan du kan overføre penger til Coinbase. Da kan du sette inn det du ønsker. De tar ingen gebyrer for å sette inn penger. Anbefaler å lage konto på GDAX i tillegg. Her kan du gå inn etter at pengene har kommet inn på EUR wallet på Coinbase og overføre til GDAX (kostnadsfritt). Det er mindre gebyrer enn å kjøpe via Coinbase. Etter at man har kjøpt Bitcoins kan man kostnadsfritt overføre de tilbake til Coinbase (Bitcoin wallet).

 

 

Aha, tusen takk! Eneste hensikten var som sagt å slippe gebyrene forbundet med Coinbase. Om jeg kan overføre til Coinbase gjennom bankkortet mitt uten gebyrer også overføre EUR til Gdax og handle derifra for deres kostnader så er det gull. Tusen takk!

 

 

Du kan ikke overføre de gjennom bankkortet, du må overføre pengene fra konto som utenlandsbetaling (mulig det var dette du egentlig mente). DNB tar nok et lite gebyr. 20-30 kr er typisk.

 

Ja var nok det jeg mente, ser at det også krever en SEPA overføring. Coinbase sier at jeg trenger en mindre overføring for å godkjenne. Kan jeg kjøre på direkte med en større overføring eller må jeg først sende en mindre overføring for godkjennelse også etter det sende en større?

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er riktig tråd å spørre i, men prøver likevel!

 

Har lyst å prøve meg på litt bitcoin og Litecoin etter å fulgt utviklingen i det siste, har laget med wallet ved hjelp av electrum og konto hos coinbase. Spørsmålet mitt er hvor sikkert er verifiseringen hos coinbase? Blir litt mistenksom ettersom de ønsker et bilde av pass eller førerkort.. Hva synes dere, er det bare å kjøre på? :p

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er riktig tråd å spørre i, men prøver likevel!

 

Har lyst å prøve meg på litt bitcoin og Litecoin etter å fulgt utviklingen i det siste, har laget med wallet ved hjelp av electrum og konto hos coinbase. Spørsmålet mitt er hvor sikkert er verifiseringen hos coinbase? Blir litt mistenksom ettersom de ønsker et bilde av pass eller førerkort.. Hva synes dere, er det bare å kjøre på? :p

 

Takker for alle svar!

 

 

Det er ganske sikkert. De ivaretar personopplysninger for millioner av mennesker. Så denne infoen ligger ganske godt beskyttet.

Er like stor fare for at noen misbruker din info hos DnB, som hos Coinbase. Man kan aldri være helt sikker.

Jeg har tatt bilde av både førerkort og pass, både hos Coinbase og Bittrex.

 

Hvis du er fremdeles veldig "redd" for at noen skal misbruke dette, så vil jeg anbefale deg å kjøpe ID-forsikring hos de diverse forsikringsselskapene.

Lenke til kommentar

Hei! Har sett litt på bitcoins i det siste og er blitt veldig nysgjerrig. Lastet ned Blockchain appen på telefonen bare for å utforske litt å ser at du får mulighet til å kjøpe bitcoins igjennom walleten. De bruker vel da ei side som heter Coinify. Noen som har noen tanker rundt dette? Er det greit å handle ved hjelp av Blockchain appen?

Takker for alle svar! Hilsen en nysgjerrig person.

Lenke til kommentar

Hei! Har sett litt på bitcoins i det siste og er blitt veldig nysgjerrig. Lastet ned Blockchain appen på telefonen bare for å utforske litt å ser at du får mulighet til å kjøpe bitcoins igjennom walleten. De bruker vel da ei side som heter Coinify. Noen som har noen tanker rundt dette? Er det greit å handle ved hjelp av Blockchain appen?

Takker for alle svar! Hilsen en nysgjerrig person.

Jeg gjorde det, men de tar høye avgifter da. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig hos andre sider enda, men var snakk om rundt 30 kroner for 400 kroners overføring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser også ut til at coinbase sliter, jeg får ihvertfall ikke registrert meg eller forsøke å logge inn der.

 

Hvor anbefaler dere en som er fersk i gamet å kjøpe bitcoins? 

 

Fikk netopp gjennom overføringen min i Kraken etter mye om og men. Cluet er å refreshe til det går gjennom virker det som :p Utover at det oppleves litt ustabilt så synes jeg Kraken virker bra. Har forsøkt å bli verifisert på Coinsbank uten hell. Ventet i snart 14 dager nå.

 

Er det noen som har noen formening om letteste måten å lage seg paper wallet på? :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...