Gå til innhold

SAMLETEST: Kablede spillmus


Anbefalte innlegg

Ser dere skriver at Zowie FK1 har 5 knapper? dette stemmer vell ikke da den har 9, høyre, venstre, scroll opp, scroll ned, scroll nedpress og 2 "frem og tilbake" knapper på hver side... har dere i det hele tatt testet musen? i så fall burde dere vell ha sett dette?!

 

Som du kan lese i tabellen har FK1 fem knapper, hvor vi regner rullehjulet som én knapp.

 

Det stemmer også at FK1 har tommelknapper på begge sider, men slik jeg forstår det kan kun én side være aktivert av gangen. Gjerne rett meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt Rival 310 nå i 2 dager og jeg vet ikke hva jeg skal si egentlig. Det er definitivt ikke noe grensesprengende med sensoren. Sammenlignet med G502 som er tyngre men har en annen variant av sensoren og det er dønn likt. Men det er en rimelig plain mus og vet ikke helt om jeg liker passformen og den lette vekta faktisk nå som jeg er vandt med G502.

Lenke til kommentar

Hadde Func musa en periode og den var en drøm å holde. Dessverre var høyre/venstre knappene så stive at jeg fikk vondt av å bruke den over tid. Det virket ikke som det gav seg selv etter 2mnd bruk. Ser ut som det er noe som fremdeles er et problem med Fnatic musa, så jeg ville styrt unna den, til tross for store den er herlig å holde i.

Lenke til kommentar

Synd å se at ikke Razer når opp. Sitter selv med en Deathadder 2013 og har heldigvis en til i skapet i tilfelle havari.

 

Men jeg lurer på om noen andre har hatt god erfaring med Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0. Til å være en billig mus med kun 400 dpi er dette en av de beste jeg har hatt

Lenke til kommentar

Har brukt Rival 310 nå i 2 dager og jeg vet ikke hva jeg skal si egentlig. Det er definitivt ikke noe grensesprengende med sensoren. Sammenlignet med G502 som er tyngre men har en annen variant av sensoren og det er dønn likt. Men det er en rimelig plain mus og vet ikke helt om jeg liker passformen og den lette vekta faktisk nå som jeg er vandt med G502.

 

Skulle det være noe grensesprengende med sensoren? Er jo samme sensor som i en G502, bare Steelseries sin versjon, altså mest en markedsførings gimmick. Visst noe skulle sensoren i G502 være bedre, da Logitech faktisk har hvert ordentlig med i utviklingen av 3360. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Google søk på "gaming mice 2017" viser at f.eks Corsair M65, Logitech G403 & G502 og Razer Elite/Chroma når opp i andre tester. Mus som ikke er med her i det hele tatt.

Hvis kriteriet er at musen må være ny på markedet, kunne de tatt med Steelseries 310, som jeg syns så kjekk ut i Tek sin egen artikkel.

 

Men det spørs vel både på spillet, og hva man foretrekker av grep og vekt. Har brukt Chroma lenge, men ser etter noe større, det blir vel kanskje å prøve Elite.

Chroma kjøpte jeg fordi den hadde en optisk sensor med godt rykte.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest alt, så legger jeg merke til at hva alle knappene gjøre uten å ha lagt in programvare ikke blir tatt med.
Selv vil/må/skal jeg ha frem/tilbake på knappene på venstre-siden, og side opp/ned (PGUP/PGDN) på høyre-siden.

Selv så nekter jeg å legge inn egen programvare for en mus - det er bare en mus, og jeg forventer at jeg klarer å bruke den uten noe mer.
Mislykkes jeg i dette, så har jeg kjøpt feil mus, enkelt og greit.

Personling kan jeg ikke anbefale mus med gummi belegg på sidene.
Jeg kjøpte en Steelseries Rival 300 den 08/10-2015, og gummien der jeg balanserer lillefingeren (som dermed skaper små "gnikke" justeringer hele tiden) er fullstendig slitt bort, og gjør at musen nå er rett ubehagelig å bruke.

Ville kjøpt meg en ny Steelseries Sensei, men har nå hatt 2 stykker (pluss en til på garanti) og en Sensei Raw, og ALLE utviklet et dobbelt-klikk ved enkelt-klikk problem i løpet av noen måneder.

Har nå gått tilbake til min gode, gamle Razer Diamondback Acid Green (likte den så godt, selv om den føles litt liten til hånden min, at jeg kjøpte 4stk. i tidsrommet 2004-2006), og vurderer nå sterkt en Razer Diamondback Chroma 2015 til 499kr. på Digitalimpuls.

DeathAdder er bedre å holde i min ganske store hånd, men mangler knapper på høyresiden, samt har samme dobbelt-klikk problem - hvis de 3 stk. som min mor har vært igjennom på kort tid er noe å ta med i vurderingen - som Ss Sensei.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Tek har som regel ok tester.. Denne derimot et en katastrofe. Har også en følelse av a lite gamergener eller en eldre generasjon som ikke er helt med lengre er godt representert.

 

Det var leit å høre. Gjerne kom med konkrete forslag til forbedring.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Youtuba Rocket Jump Ninja så behöver man inte se fler tester av mus. Han är en vanvittigt god tuber när det gäller mus. Många Elkjöp butiker har Zowie på utställning. Fick mig en positiv överraskelse. Nästa mus blir en Zowie och jag är inne på samma spår som Ramguy ovan. Liten, lätt och utan en massa krull till gaming så kan man ha en MX Master vid sidan av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...