Gå til innhold

Tesla Model S kjørte 1078 kilometer på én lading


Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes egentlig ikke slike rekordforsøk har så mye for seg og er vel egentlig mest ment for spesielt interesserte. Når det er skrevet kan det selvfølgelig være med på å trigge andre produsenter til å levere biler som går enda lengre.

 

Så da har det noe for seg, da, altså...

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg få latterkrampe av enkelte:

 

At en person fra:

Yrke: Eiendomsinvestor Sjølyst Utvikling

Utdannelse: Lege, Universitetet i Oslo

 

Påstår noe slikt sier seg selv personen bør finne annet utdannelse i så fall. Er ikke dumt å vurdere elbil i dag.

Spørsmålet er heller om rekkevidden er bra nok og hva som skjer innen hydrogenbil før 2020.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Å spørre en lege om elbiler blir som å spørre en siv.ing elektro om hans synspunkter på immunterapi ved kreft. Begge høyt utdannede og meget kunnskapsrike innen sitt eget felt, andres derimot? :)

Endret av Cowboystrekk
Skrevet

Jeg tror vi kan være glad at han ikke jobber som lege, det er tryggere han har den jobben han har i dag.

 

Når det gjelder de fleste elbil-haterne så har jeg mistanke om at de hater flere ting enn elbiler. Øvelse gjør mester...

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Å spørre en lege om elbiler blir som å spørre en siv.ing elektro om hans synspunkter på immunterapi ved kreft. Begge høyt utdannede og meget kunnskapsrike innen sitt eget felt, andres derimot? :)

Eller som å spørre LMH1 om noe som helst....

Endret av Rusher
  • Liker 2
Skrevet

Så sinke trafikken for å lage tåpelige rekorder er tingen? Burde fått heftig bot de som driver med dette. Kan kjøre 1000km i 160 - 200km/t på autobahn med en 12 år gammel diesel med 80 liters tank. En tesla holder vel maks 170km i disse hastigheter LOL. Er liksom ikke noe spesielt dette.

  • Liker 1
Skrevet

Dagen etter Opel har slått Tesla kommer en tesla ut med dette. Litt ugler i mosen her... Hmm :)

Minner om kappløpet til månen mellom Amerika og Russland.

Hvordan har Opel slått Tesla? Er det rekkevidden på den billigste Model 3-varianten vs. Opera Ampera du tenker på?

Skrevet

Er jo bare å starte høyt oppe et sted. Kjøre ned mot havet. Så ligge i 40-35kmt, så har man lett en ny rekord igjen.. Men hvem gidder å bruke 30 timer på dette? :)

En Tesla er ikke laget for kjedelige kjøreturen

 

Det hadde helt klart spart noe batteri, men det krever også noe planlegging å finne slike strekninger :)

Skrevet

Tror typisk forbruk er 1.5kw per mil. Ikke 2kw per mil. Det er for bykjøring.

etter ca nøyaktig 40k km og 3.5 år med min TMS 60 erlangtidsforbruk 1.73kW pr mil. Med litt tap etc stemmer nok 2 kW pr mil godt for meg. På typisk bykjøring sommerstid ligger forbruk på 1.5. Pålangkjøring også 1.5.
Skrevet

Tester av rekkevidde på elbiler i "flatt lende"  og lav hastighet er ikke særlig interessant.
Hvordan det er i det virkelege livet er mer interessant, synes jeg.

Hva med en testtur Stavanger - Bergen - Ålesund - Trondheim langs E 39 ?
Med alle de mest populære el-bilene som er i salg i landet?  Inkludert Tesla.  

Da får vi reelt forbruk og rekkevidde + ladetider.

 

Samme testen kan en gjøre med fossil-biler.  Da vil det reelle forbruket komme fram.
Hastighet under testene skal vere normal landeveishastighet.  Følge trafikken.

 

Noe å tenke på for motorjournalister? Eller NAF?   En skikkelig roadtrip?   
Om de tør., da... 

Skrevet

20-35 mil med normal kjøring er det man må forholde seg til for den vanlige mann i gata som vil bruke denne uten kompromiss med sin gamle bil !

 

Nei, du har åpenbart ikke kjørt denne bilen mye. 

  • Liker 1
Skrevet

Dette er jo det samme som at noen sier at normale folk får bare 1 mengde ut av toalettpapir, mens vi får dobbelt så mye... ved å ta papiret fra værandre... kansje 3 ganger så mye hvis det var 3 lags papir :p

Skrevet

 

 

Dette bør de prøve å slå i en Tesla, å kjøre i normal hastighet og klare 1200km https://youtu.be/rbnvZlPZZQc

 

Skulle akkurat til å nevne dette. Tesla har ikke slått noen rekord denne gangen. De ligger egentlig etter.

Nå må det sies at den BMWen er ribbet for alt som ikke er nødvendig for å spare vekt, samt andre knep for å minske luftmotstanden. Dessuten er den stappet med batterier der det er plass. Da jeg så videoen tidligere, så mener jeg de sa det var 146 eller 148 kWt batterikapasitet, og de hadde overladet (tunet så batteriene tok i mot mer strøm enn produsenten anbefaler) batteriene. Dog, mektig imponert likevel.

 

Både Opelen/chevroleten og Teslaene er standardbiler med hyllevare-deler.

Så i forhold til batterikapasiteten, så er denne elendig? :

Skrevet

 

Kom til Nord Norge en kald Januardag og prøv testen på nytt. Da blir det et annet resultat. Bare å holde varme i kupeen vil trekke mye strøm.

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2016/01/09/%E2%80%93-Mye-bedre-i-kulda-enn-fossilbilene-12009788.ece ta ne prat med denne karen, han har tudeligvis ingen problemer :)

 

Ja det står at eieren er fornøyd, men ingenting om hvor lang kjørelengde han har når det er vinter og kaldt. Du er klar over at batterier får mye lavere virkningsgrad når det blir kaldt. Nissan Leaf som har teoretisk oppgitt rekkevidde 20 mil har kun 7 mil rekkevidde i minus 7 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...