Gå til innhold

Norge kan sitte på Europas største forekomst av sjeldne jordarter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge har også store Thorium forekomster,gjelder bare å ha polikkere som setter pris på ikke som han tufsen her:

 

 

http://e24.no/energi/stoltenberg-jeg-vet-ikke-hva-vi-skal-leve-av-etter-oljen/20158841 

I Engebøfjellet/Førde er det arbeidet med  og klarlagt for drift etter ønskede mineraler i flere år. Førdeområdet vil ha godt av noen flere arbeidsplasser, og Norges handelbalanse vil ha godt av eksportinntekter etter oljen.

Så har "miljø"- organisasjoner holdt tilbake, og dermed fordyret, prosjektet i årevis, fordi de stenmassene som ikke skal brukes blir deponert på sjøen. - Fra død 300 meters havbunn opp til 150 m.   (!)  ( I en fjordarm som forurenses av avfall etter oppdrettsfisk.)

Samtidig som vi vet at gruvedrift i andre deler av verden innebefatter barnearbeid og virkelig miljøforurensning.

Hvorfor denne motstanden mot mineralnæring i Norge?  Ikke politikk, - men partipolitikk.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Norge har også store Thorium forekomster,gjelder bare å ha polikkere som setter pris på ikke som han tufsen her:

 

 

http://e24.no/energi/stoltenberg-jeg-vet-ikke-hva-vi-skal-leve-av-etter-oljen/20158841 

I Engebøfjellet/Førde er det arbeidet med  og klarlagt for drift etter ønskede mineraler i flere år. Førdeområdet vil ha godt av noen flere arbeidsplasser, og Norges handelbalanse vil ha godt av elsportinntekter etter oljen.

Så har "miljø"- organisasjoner holdt tilbake, og dermed fordyret, prosjektet i årevis, fordi de stenmassene som ikke skal brukes blir deponert på sjøen. - Fra død 300 meters havbunn opp til 150 m.   (!)  ( I en fjordarm som forurenses av avfall etter oppdrettsfisk.)

Samtidig som vi vet at gruvedrift i andre deler av verden innebefatter barnearbeid og virkelig miljøforurensning.

Hvorfor denne motstanden mot mineralnæring i Norge?  Ikke politikk, - men partipolitikk.

 

At ting er verre andre steder er da ikke et argument for å gjøre noe galt i Norge? Uten at jeg tar stilling til om miljøorganisasjonene har rett i akkurat denne sakene eller ikke.

Lenke til kommentar

Miljøorganisasjonene har feil 99% av tiden da de bare skriker ut "ekstremistisk" svada uten å være løsningsorienterte eller fornuftige.

 

Er jo slik de for penger see på Al Gore  løgn på løgn og atter løgn koblet sammen med kraftig double moral, hvor brakte det han? ble stygt rikk og gir som regen faen i miljøet når det gjelder han selv

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at det finnes enorme verdier under jorden.

Det jeg er redd for, er at verdiene tilflyter private selskaper og at det meste går ut av landet.

Vi trenger en ny Jens Evensen som reddet verdien av oljen fra å gå til amerikanske selskaper. Uten ham hadde vi neppe hatt et oljefond.

Jeg tor den tiden er over, og at det ikke finnes vilje til å sørge for at verdiene går til landets beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Miljøorganisasjonene har feil 99% av tiden da de bare skriker ut "ekstremistisk" svada uten å være løsningsorienterte eller fornuftige.

 

Så godt du går foran med saklig og ikke overdrevne påstander da.

 

AtW

 

Takk :) Jeg kan finne mange eksempler, men du er en evig kverulant så det er mer eller mindre meningsløst. Poenget er at miljøorganisasjonene er ekstremister i stor grad og når de ikke er løsningsorienterte og klarer å snakke litt om kompromisser for å få en god løsning på ting så blir det for dumt. Resultatet er at de blir tatt mindre seriøst enn de burde, noe som er veldig trist. For at vi skal kunne etterleve det noen av miljøgalningene sier så må vi gå tilbake til steinalderen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...