Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

God bil til 40-50.000kr?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg skal bytte ut min nylig EU-godkjente Celica da jeg har innsett at jeg har blitt for gammel for en kjempestiv bil med dårlig lydisolering og store felger. Jeg vil gjerne ha en bil med god kjørecomfort og som har bedre lydisolering enn en Toyota  :lol: Lave driftskostander må det også være, da jeg skal begynne å studere til høsten!

Kommer til å selge bilen for rundt 25.000kr, og da har jeg til sammen ca. 50.000kr å bruke. Har tittet på Volvo S80 og Audi A6, men er det noen andre biler som kan være aktuelle?  :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Saab

Hvordan er delelageret nå som de har gått konkurs?

 

Meget sterkt. Det aller meste er produsert av GM, så deler mye med blant annet Opel.

Prisene på Saab er veldig gunstige nettopp fordi mange fikk "panikk" nå Saab gikk konk, og i ettertid tør "ingen" å kjøpe.

 

Selv har vi hatt en Saab 9-3 fra 2002 i familien i snart fem år, og det har vært en fantastisk maskin.

Lenke til kommentar

Hva er det du setter høyest, komfort og god støyisolering eller lave driftskostnader? De to første er nok lettest å finne blant premiumbiler, og en eldre premiumbil innenfor ditt budsjett kan fort ha høyere driftskostnader enn man tror.

God komfort og lave driftskostnader er det viktigste. Støyisolering kan fikses senere. Er Saab som nevnt tidligere et bra merke når det gjelder dette?

Lenke til kommentar

På komfort og støy vil jeg si Saab er veldig bra. Saab var jo i sin tid et godt ansett merke, og var sådan ganske dyrt den gangen. Om du skal se på noen modeller, kjøp enten før 2003, eller etter 2008. (Fra 2003 kom GM for fult inn, og Saab ble mer og mer Opel, samtidig som GM ga mer og mer blaffen i Saab). Med budsjettet ditt må man kanskje på før 2003 uansett.

 

Mine driftskostnader på Saab har vært veldig lave, men har ofte lest om eiere som er mindre fornøyde, men slik er det med alle bilmerker.

 

Tre modeller med ganske OK kilometerstand også.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100175067

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100225879

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95644660

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

På komfort og støy vil jeg si Saab er veldig bra. Saab var jo i sin tid et godt ansett merke, og var sådan ganske dyrt den gangen. Om du skal se på noen modeller, kjøp enten før 2003, eller etter 2008. (Fra 2003 kom GM for fult inn, og Saab ble mer og mer Opel, samtidig som GM ga mer og mer blaffen i Saab). Med budsjettet ditt må man kanskje på før 2003 uansett.

 

Mine driftskostnader på Saab har vært veldig lave, men har ofte lest om eiere som er mindre fornøyde, men slik er det med alle bilmerker.

Takk for tipset! Da skal jeg ta en titt på det. Er veldig avhengig av bil, så jeg må ha ny bil innen tre uker :-) Da får vi se om jeg må ta innbytte eller ikke :-O

Lenke til kommentar

Kommer til å selge bilen for rundt 25.000kr, og da har jeg til sammen ca. 50.000kr å bruke. Har tittet på Volvo S80 og Audi A6, men er det noen andre biler som kan være aktuelle?  :green:

Billig premiumbil er gjerne dyrt å ha.

Audi A6 til under 50k ville jeg i de fleste tilfeller styrt unna.

 

 

 

Hvordan er delelageret nå som de har gått konkurs?

Meget sterkt. Det aller meste er produsert av GM, så deler mye med blant annet Opel.

Prisene på Saab er veldig gunstige nettopp fordi mange fikk "panikk" nå Saab gikk konk, og i ettertid tør "ingen" å kjøpe.

 

Selv har vi hatt en Saab 9-3 fra 2002 i familien i snart fem år, og det har vært en fantastisk maskin.

 

Nå skal det sies at i prisklassen det er snakk om her er det nok stort sett kurant, men for de stakkars folka som kjøpte en av de bilene som kom ut like før konkursen kan det potensielt medføre skroting av bilen om man får ødelagt utvendige lys..

Lenke til kommentar

Den så meget velholdt ut, og er helt samme modell som jeg eier. Prisen stemmer nok ganske bra. Ville solgt min for ca. det samme om den skulle blitt solgt i dag.

Om du bor i nærheten ville jeg i hvert fall anbefalt deg å titte på den, for den så bra ut :)

Jeg ringer dem i morra. Får jeg innbytte med min Celica tar jeg den!

Lenke til kommentar

 

 

Saab

Hvordan er delelageret nå som de har gått konkurs?

 

Meget sterkt. Det aller meste er produsert av GM, så deler mye med blant annet Opel.

Prisene på Saab er veldig gunstige nettopp fordi mange fikk "panikk" nå Saab gikk konk, og i ettertid tør "ingen" å kjøpe.

 

Selv har vi hatt en Saab 9-3 fra 2002 i familien i snart fem år, og det har vært en fantastisk maskin.

 

Ikke alle er like heldige. Har hatt en 2001 saab 9-5 i 9 år.Ok bil med fint interiør, og sterk turbo motor.

 

Problemet er holdbareheten på ting:

Har skiftet:

 

Turbo x2

Støtdempere og fjærer x2

Toppakning

REGISTERKJEDE

BALANSEAKSELKJEDE

Tennkassett.

 

i tillegg kommer jo vanlige slitedeler som foringer, div filte, bremser osv.

Er glad jeg kan skru selv, og har skiftet alt selv, regkjede og balansekjede er en jobb til 12-15000 kr på verksted.

Så Saab ok bil med super motor (når den virker) med ikke særlig gode kjøreegenskaper, og mange dyre feil. I tillegg er motorene utsatt for oil Sludge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...