Gå til innhold

Nintendo skal trolig lansere en miniversjon av Nintendo 64 også


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir jo vanligvis ikke dårligere kvalitet enn det var før,om man har et litt fornuftig oppsett. AtW

Hva mener du er ett fornuftig oppsett?

 

Om en går med de orginale komposittkabelene til TVen er vertfall kvaliteten helt horribel nærmest på kanten til uspilleling, om en får tak i S Video kabelen til Nintendo 64 og kjører det signalet gjennom en god HDMI konverter som tar seg av den biten er det beste en får til uten å modifisere selve konsollen, men her er det og fallgruver å gå i da noen S-Video kabler er dårligere enn andre med svært variende resultat, det samme kan og sies om forskjellige HDMI konvertere. De kablene som de som faktisk driver med dette sier fungerer best er ute av produksjon å sådan vanskelige å få tak i og somregel dyre om du får tak i de, videre har en PAL og NTSC versionene av konsollene som og gir forskjellige resultater med forskjellige oppsett og som krever forskjellige kabler igjen. Så akkurat på Nintendo 64 er det ikke plug and play når det kommer til å ha ett "litt fornuftig oppsett"

 

Har drevet litt med Nintendo 64 samling og spilling de siste årene, det er en av de vanskeligste konsollene å få til å fungere skikkelig oppimot moderne TVer, det enkleste er alltid å emulere, noe jeg tipper er hva denne boksen kommer til å gjøre men da med orginal nintendo kontroller. SNES og NES utgavene har jeg ikke brydd meg noe betydelig om da det ikke var konsoller jeg vokste opp med, men Nintendo 64 var vel nærmest halve barndommen min, så denne ser jeg vertfall svært mye frem til :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fantes det offisielle S-video kabler til N64 tilbake i de dagene altså? Det var jeg faktisk ikke klar over :) Ikke at vi brydde oss om de råtne komposittkablene den gang da :wee:

 

Selv har jeg funnet roen med en RGB-moddet N64 og kabler fra Retro Gaming Cables + Sony Trinitron CRT oppsett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hva som fantes da er jeg ikke sikker på, men det er vertfall det de som driver med retro gaming på Nintendo 64 i dag bruker om de ikke har RetroRGB - UltraHDMI modden, Nintendo 64 og Gamecube har samme port på audio/video ut så det er mulig den stammer fra den generasjonen :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

Det blir jo vanligvis ikke dårligere kvalitet enn det var før,om man har et litt fornuftig oppsett. AtW

Hva mener du er ett fornuftig oppsett?

 

Om en går med de orginale komposittkabelene til TVen er vertfall kvaliteten helt horribel nærmest på kanten til uspilleling, om en får tak i S Video kabelen til Nintendo 64 og kjører det signalet gjennom en god HDMI konverter som tar seg av den biten er det beste en får til uten å modifisere selve konsollen, men her er det og fallgruver å gå i da noen S-Video kabler er dårligere enn andre med svært variende resultat, det samme kan og sies om forskjellige HDMI konvertere. De kablene som de som faktisk driver med dette sier fungerer best er ute av produksjon å sådan vanskelige å få tak i og somregel dyre om du får tak i de, videre har en PAL og NTSC versionene av konsollene som og gir forskjellige resultater med forskjellige oppsett og som krever forskjellige kabler igjen. Så akkurat på Nintendo 64 er det ikke plug and play når det kommer til å ha ett "litt fornuftig oppsett"

 

Har drevet litt med Nintendo 64 samling og spilling de siste årene, det er en av de vanskeligste konsollene å få til å fungere skikkelig oppimot moderne TVer, det enkleste er alltid å emulere, noe jeg tipper er hva denne boksen kommer til å gjøre men da med orginal nintendo kontroller. SNES og NES utgavene har jeg ikke brydd meg noe betydelig om da det ikke var konsoller jeg vokste opp med, men Nintendo 64 var vel nærmest halve barndommen min, så denne ser jeg vertfall svært mye frem til :)

Kvaliteten på kabler er irrelevant for da vs nå. Kablene var like bra eller dårlig da. Det jeg mener med et ok oppsett er en grei hdmi converter. Og det er det ikke så vanskelig å få en receiver som har. AtW

Lenke til kommentar

Kvaliteten på kabler er irrelevant for da vs nå. Kablene var like bra eller dårlig da. Det jeg mener med et ok oppsett er en grei hdmi converter. Og det er det ikke så vanskelig å få en receiver som har. AtW

Men det er en svært vesentlige forskjeller på utstyret vi har konsollene tilkoblet, Moderne LCD TVer fungerer på helt forskjellige måter enn hva de gamle kasse TVene gjør som stiller helt andre krav til signalet som sendes ut fra konsollene og hvordan disse behandles. Jeg har gjort min del research på emnet da det er noe jeg faktisk driver litt med, det hjelper å konvertere signalet fra analogt til digital før det går i TVen men det gjør ikke bildet like bra som om det ble spilt på en hel analog bilderørs TV, det er noe som er ganske stor enighet om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kvaliteten på kabler er irrelevant for da vs nå. Kablene var like bra eller dårlig da. Det jeg mener med et ok oppsett er en grei hdmi converter. Og det er det ikke så vanskelig å få en receiver som har. AtW

Men det er en svært vesentlige forskjeller på utstyret vi har konsollene tilkoblet, Moderne LCD TVer fungerer på helt forskjellige måter enn hva de gamle kasse TVene gjør som stiller helt andre krav til signalet som sendes ut fra konsollene og hvordan disse behandles. Jeg har gjort min del research på emnet da det er noe jeg faktisk driver litt med, det hjelper å konvertere signalet fra analogt til digital før det går i TVen men det gjør ikke bildet like bra som om det ble spilt på en hel analog bilderørs TV, det er noe som er ganske stor enighet om.

Moderne TVer er mye skarpere, så det er mye tydeligere at kilden er dritt, men det i seg selv gir jo ikke dårligere kvalitet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Moderne TVer er mye skarpere, så det er mye tydeligere at kilden er dritt, men det i seg selv gir jo ikke dårligere kvalitet?

 

AtW

Det du sier her gir ingen mening, beklager. Ja moderne TVer gjør at spillene ser dårligere ut (eller viser bedre at kilden er dritt slik du putter det), det er jo det jeg har ment siden starten.

 

Input lag er og en vesentlig del som Mala nevner.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Wii med masse NES, SNES og N64-spill. 

Likevel ønsker jeg meg SNES Mini pga. 2 autentiske SNES-kontrollere.

 

Jeg ser et stort minus med N64 Mini og det er at MS eier Rare nå. Det betyr nok ingen Goldeneye, Perfect Dark, Banjo Kazooie, Conker, Diddy Kong Racing osv.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg hadde min N64 koblet til en 21 tommers bilderørstv. Første gangen jeg fyrte opp Goldeneye på denne er noe jeg aldri kommer til å glemme. En årsak til at N64 ser merkelig ut i dag er jo at man kobler den til en 50+" tv. 320x240 er jo i utgangspunktet en lav oppløsning på en slik stor skjerm. Når man i tillegg muligens har en dårlig oppskalerer i tven så blir resultatet i beste fall dårlig. En fordel med emulator er at man kan justere oppløsningen, noe som gjør det litt mer spillbart på dagens hardware. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...