Gå til innhold

Hvorfor følger ikke de kristne GT?


Anbefalte innlegg

 

Jehovas vitner følger nøye og lærer mye av GT og spiser svinekjøtt men ikke blod. 

Jehovas vitner er som jødene, så fastlåst i GT, at de som jødene, for det meste ikke godtar Jesus som det han er.

 

 

Jehovas vitner skiller seg fra kristne på mye mer enn GT:

 

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Som om ateister IKKE er voldelig, du er jo selv en kung fu trenende tøffing på 50 år som gjerne vil sloss skal jeg tro deg på PM så at du gjør deg selv skinnhellig om du sitter her og tar avstand fra vold. Med andre ord, snakker du med 2 tunger.

Har aldri budt deg på juling på PM, så nå juger du. At du er velkommen til å prøve er en annen ting... Da er det  greit å opplyse deg om tingenes faktiske tilstand for din egen helses skyld :)

 

Og når sist var det du hørte på nyhetene at ateistene har inntatt en høyde holdt av agnostikerne med store tap av sivile liv sa du?

 

 

 

At det har vært grusomheter begått i Jesu navn (heksebrenning, inkvisisjoner, forfølgelser fra den katolske kirken mot bibeltro kristne etc) betyr ikke at det er dette bibelen ber oss om å gjøre. 

Det er allikevel det som er blitt gjort... og da kan man vel i anstendighetens navn si at bibelen har feilet stygt, er du ikke enig? Når dette er hva kristne faktisk har gjort etter å ha lest bibelen, som i følge deg er helt klar på at slik oppførsel ikke er innafor... Er det da de kristne eller bibelen som har gjort en feil? 

 

 

 

er å være et lys i verden

Er det noe kristendom, eller andre gude påstander, aldri har vært eller kommer til å bli så er det lys for verden... Den jobben er helt og fullt overtatt av vitenskap, som er det ENESTE verktøyet vi har som er i stand til å bringe lys til verden... Å narre seg selv med løgn, påstander, overdrivelser og blind tro har ingen opplysende effekt. 

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jehovas vitner følger nøye og lærer mye av GT og spiser svinekjøtt men ikke blod. 

Jehovas vitner er som jødene, så fastlåst i GT, at de som jødene, for det meste ikke godtar Jesus som det han er.

 

 

Jehovas vitner skiller seg fra kristne på mye mer enn GT:

 

 

Det er ikke ofte jeg orker å se en så lang video men jeg håper du fikk med deg innledningen og hva vi faktisk gjør med tanke på forkynnelsen - noe hverken du eller noen andre i det hele tatt forsøker på.... Det han sier som er feil er at det er ingen OFFISIELLE datoer publisert selv om the buzz har gjort sitt... og igjen det at man ser at man har tatt feil om noe er i mitt syn ett pluss - ikke minus... og han får oss til å høres ut som hjernevaskede tullinger som ikke vet hva vi tror på...
Han argumenterer vedrørende Mikael/Jesus greit med tanke på men henger seg veldig opp i "den store skare" (the great cloud) men roter seg litt bort der som du hører og han prøver å få stevnene til å høres ut som en smakløs hjernevasking av de som er der... Og hvis du vil diskutere hjernevasking så la oss gjerne snakke om å "være i kristus"... hva er det? Jeg synes at Bibelens egentlige forklaring om døden er spot on og i tråd med hva selv ateister mener... Men serøst - å ta oversettelsen i anklage? Vel sjekk selv - alt er tilgjengelig - sett ting sammen - les ting i sammenheng :) Vel... etter det ramler han litt av...
Lenke til kommentar
Det er ikke ofte jeg orker å se en så lang video men jeg håper du fikk med deg innledningen og hva vi faktisk gjør med tanke på forkynnelsen - noe hverken du eller noen andre i det hele tatt forsøker på....

 

Ok, som et Jehovas vitne, kan du forklare hvorfor Jehovas vitner akkurat som gnostikere og andre anti-krister, ikke tror at Jesus Kristus stod kroppslig (legemlig) opp fra graven ? Evangeliene er helt tydelig på at han gjorde det. 

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

at Jesus Kristus stod kroppslig (legemlig) opp fra graven ? Evangeliene er helt tydelig på at han gjorde det. 

Det står helt tydelig at Frodo kastet ringen i mordors lava også, men betyr det at han faktisk eksisterer og gjorde det? For det er det du sier... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det står helt tydelig at Frodo kastet ringen i mordors lava også, men betyr det at han faktisk eksisterer og gjorde det? For det er det du sier... 

 

Du, RWS Jehovas vitner utgir seg for å tro på det som står i bibelen. Poenget her er å vise at de slettes ikke tror på helt grunnleggende ting om Jesus i bibelen.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke ofte jeg orker å se en så lang video men jeg håper du fikk med deg innledningen og hva vi faktisk gjør med tanke på forkynnelsen - noe hverken du eller noen andre i det hele tatt forsøker på....

 

Ok, som et Jehovas vitne, kan du forklare hvorfor Jehovas vitner akkurat som gnostikere og andre anti-krister, ikke tror at Jesus Kristus stod kroppslig (legemlig) opp fra graven ? Evangeliene er helt tydelig på at han gjorde det. 

 

 

Jesus oppsto ikke med det samme legeme, han materialiserte seg bare i kjøtt og blod for å bli sett og trodd.

 

Apostelen Paulus skrev: Har vi og kjent Kristus etter kjødet, så kjenner vi ham dog nå ikke lenger således. ( 2.kor 5:16 )

 

Maria Magdalena som blir værende ved graven, er nedtynget av sorg. Hvor er Jesus blitt av. Da hun bøyer seg fram for å se inn i graven. Jeg vet ikke hvor de har lagt ham. I det samme snur hun seg og ser en som gjentar spørsmålet: Hvorfor gråter du, kvinne. Det samme personen spør også: Hvem leter du etter?. Hun tror at det er han som tar seg av hagen som graven ligger i, som snakker til henne og hun sier til ham: Herre, hvis du har tatt ham bort, så si meg hvor du har lagt ham, så skal jeg ta ham med meg. Maria sier denne personen. På grunn av den fortrolige måten han snakker til henne på, forstår hun med en gang at det er Jesus. ( Joh 20: 14-16 )

 

Disiplene er fremdeles motløse. de forstår ikke hva det at graven er tom betyr og de tror heller ikke på det kvinnene forteller. Senere på søndagen drar Kleopas og en annen av disiplene fra Jerusalem til Emmaus, en strekning på omkring ti kilometer. Underveis, mens de snakker sammen om dagens begivenheter, slår en fremmed følge med dem. Hva er dere går og snakker så ivrig om spør han. Disiplene stanser og ser ned og Kleopas sier: Du må være den eneste tilreisende i Jerusalem som ikke vet hva som er hendt der i disse dager. Hva da spør den fremmede. Dette med Jesus fra Nasaret svarte de. Våre overprester og rådsherrer utleverte ham og fikk ham dømt til døden og korsfestet ( pælfestet ) ham. Og vi som hadde håpet at det var han som skulle utfri Israel. Kleopas og hans følgevenn forteller om de utrolige ting som har skjedd denne dagen om det overnaturlige synet av engler og om den tomme graven men innrømmer så at de ikke skjønner hva alt dette betyr. Den fremmede irettesetter dem og sier: Så uforstandige dere er og så trege til å tro alt det profetene har sagt: Måtte ikke Messias lide dette og så gå inn til sin herlighet. Deretter begynner han å utlegge for dem det som står om Kristus i de hellige skrifter. Til slutt nærmer de seg Emmaus og den fremmede later som om han vil dra videre. Disiplene, som gjerne vil høre mer, ber ham inntrengende: Bli hos oss. Det lir mot kveld. Han blir derfor hos dem og spiser sammen med dem. Da han ber en takkebønn bryter brødet og gir dem, skjønner de at dette virkelig er Jesus i et materialisert , menneskelig legeme.

 

( Lukas 24: 15,16,30,31 )

Endret av ildsint
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Som om ateister IKKE er voldelig, du er jo selv en kung fu trenende tøffing på 50 år som gjerne vil sloss skal jeg tro deg på PM så at du gjør deg selv skinnhellig om du sitter her og tar avstand fra vold. Med andre ord, snakker du med 2 tunger.

Har aldri budt deg på juling på PM, så nå juger du. At du er velkommen til å prøve er en annen ting... Da er det  greit å opplyse deg om tingenes faktiske tilstand for din egen helses skyld :)

 

Og når sist var det du hørte på nyhetene at ateistene har inntatt en høyde holdt av agnostikerne med store tap av sivile liv sa du?

 

 

 

At det har vært grusomheter begått i Jesu navn (heksebrenning, inkvisisjoner, forfølgelser fra den katolske kirken mot bibeltro kristne etc) betyr ikke at det er dette bibelen ber oss om å gjøre. 

Det er allikevel det som er blitt gjort... og da kan man vel i anstendighetens navn si at bibelen har feilet stygt, er du ikke enig? Når dette er hva kristne faktisk har gjort etter å ha lest bibelen, som i følge deg er helt klar på at slik oppførsel ikke er innafor... Er det da de kristne eller bibelen som har gjort en feil? 

 

 

 

er å være et lys i verden

Er det noe kristendom, eller andre gude påstander, aldri har vært eller kommer til å bli så er det lys for verden... Den jobben er helt og fullt overtatt av vitenskap, som er det ENESTE verktøyet vi har som er i stand til å bringe lys til verden... Å narre seg selv med løgn, påstander, overdrivelser og blind tro har ingen opplysende effekt. 

 

 

Nei, jeg juger ikke. Du spøy eder og galle over kristne som du pleier å gjøre, så sa jeg at du skal være GLAD for at jeg tok så lett på oppførselen din, for før jeg ble kristen hadde jeg nok ikke gjort det, noe som resulterte i at du begynte å fortelle om kung fu og alle slosskampene du har vært i - mange du har fått juling i også ifølge deg selv, noe som ikke overrasker meg i det heletatt mht oppførselen din her på forumet. Nå sier du jo selv at du faktisk synes vold er en ganske grei måte å utrykke seg på. Du gir jo klart utrykk for her at du ØNSKER vold.

 

Du fremstiller mao. deg selv som en som neppe hadde gjort seg fortjent til nobels fredspris. Også skal du belære kristne om fred?

 

Resten her koker ned til tullball. Det å være et lys for andre - handler om kjærlighetsbudet i bibelen. Enten skjønner du det - eller så skjønner du det ikke. Men hvis du ikke skjønner det, så er det ubegripelig for meg at en person gidder å sitte her på forumet dagen lang og spy eder og galle over kristne. Har du noengang spurt deg selv hva som driver deg til dette her? Bibelen har flere forklaringer på hvorfor det plager deg, har du lest det?

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke ofte jeg orker å se en så lang video men jeg håper du fikk med deg innledningen og hva vi faktisk gjør med tanke på forkynnelsen - noe hverken du eller noen andre i det hele tatt forsøker på....

 

Ok, som et Jehovas vitne, kan du forklare hvorfor Jehovas vitner akkurat som gnostikere og andre anti-krister, ikke tror at Jesus Kristus stod kroppslig (legemlig) opp fra graven ? Evangeliene er helt tydelig på at han gjorde det. 

 

Jesus oppsto ikke med det samme legeme, han materialiserte seg bare i kjøtt og blod for å bli sett og trodd.....

Nonsens, hvorfor tror du han etter oppstandelsen viste dem sine hender og sin side ? For å vise dem sårene etter korsfestelsen !
 
Joh 20:18-20 "Da gikk Maria Magdalena av sted og sa til disiplene: «Jeg har sett Herren!» Og hun fortalte hva han hadde sagt til henne. Det var om kvelden samme dag, den første dagen i uken. Av frykt for jødene hadde disiplene stengt dørene der de var samlet. Da kom Jesus; han sto midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» Og da han hadde sagt det, viste han dem sine hender og sin side. Disiplene ble glade da de så Herren"
 
Dette at han ikke så helt lik ut, kommer av at hans kropp ble herliggjort i oppstandelsen. Han gikk over fra å være et jordisk menneske til å bli et himmelsk menneske.
 
1 Kor 15:47 "Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen. Slik det første jordiske mennesket var, slik er også de andre jordiske. Og slik den himmelske er, slik skal også de himmelske være. På samme måte som vi har båret det jordiske menneskets bilde, skal vi også bære den himmelskes bilde"
 
Alle de kristnes kropper vil bli forvandlet på samme måte som Jesu kropp ble forvandlet og de vil bli himmelske mennesker som ham.
 
Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har i herligheten"
 
1 Kor 15:51 "Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles"
 
Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

 

Jehovas vitner følger nøye og lærer mye av GT og spiser svinekjøtt men ikke blod. 

Jehovas vitner er som jødene, så fastlåst i GT, at de som jødene, for det meste ikke godtar Jesus som det han er.

 

 

Jehovas vitner skiller seg fra kristne på mye mer enn GT:

 

 

Det er ikke ofte jeg orker å se en så lang video men jeg håper du fikk med deg innledningen og hva vi faktisk gjør med tanke på forkynnelsen - noe hverken du eller noen andre i det hele tatt forsøker på.... Det han sier som er feil er at det er ingen OFFISIELLE datoer publisert selv om the buzz har gjort sitt... og igjen det at man ser at man har tatt feil om noe er i mitt syn ett pluss - ikke minus... og han får oss til å høres ut som hjernevaskede tullinger som ikke vet hva vi tror på...
Han argumenterer vedrørende Mikael/Jesus greit med tanke på men henger seg veldig opp i "den store skare" (the great cloud) men roter seg litt bort der som du hører og han prøver å få stevnene til å høres ut som en smakløs hjernevasking av de som er der... Og hvis du vil diskutere hjernevasking så la oss gjerne snakke om å "være i kristus"... hva er det? Jeg synes at Bibelens egentlige forklaring om døden er spot on og i tråd med hva selv ateister mener... Men serøst - å ta oversettelsen i anklage? Vel sjekk selv - alt er tilgjengelig - sett ting sammen - les ting i sammenheng :) Vel... etter det ramler han litt av...

 

 

 

jeg gjorde ingenting for å "fortjene" å bli kristen - Gud satt meg i de situasjonene, og Gud forandret meg fra innsiden av - FØR jeg skjønte hva som foregikk. Jeg kunne tenke en tanke, så ville en person ut av det blå svare meg på den tanken, som om jeg hadde sendt ham tankene telepatisk. Jeg kunne da sitte og lire av meg ting jeg ikke skjønte hvor jeg hadde ifra og hvorfor jeg skilte meg så mye fra andre - før jeg åpnet bibelen, og kunne lese side etter side etter side det JEG tenkte og hadde sagt i årevis, uten å skjønne hva jeg var. Det er bare LITT av det rare jeg opplevde som fikk meg til å kalle meg kristen. Det og et HAV av overnaturlige opplevelser jeg har stått i i 2 år - hvor ikke alt var like morro, som var alt fra å ha et spørsmål, åpne bibelen på en helt tilfeldig side og finne svaret - som om bibelen "snakket" til meg - til å høre smelling og risting - som en hest som sparker i veggene og bord flytte på seg eller dører åpne seg og slå igjen i et ellers tomt hus (som skremte vettet av familiemedlemmer og fikk bikkja til å klikke). Det var ingen hjernevask inne i bildet - jeg var kristen FØR jeg satt mine bein i en kirke - og før jeg leste bibelen, der jeg fikk bekreftet det jeg tenkte og følte, for jeg hadde ikke PEILING på hva kristendom var - før jeg leste bibelen og brikkene begynte å falle på plass, kombinert med å treffe andre kristne og høre på hvordan DE opplever det og hva de har gjort for å komme over div utfordringer. Jeg har enda opplevelser av Gud og merker han forteller meg ting, og det ubehagelige forsvinner mer og mer, det er nå dette går fra å være skremmende til å begynne å bli MORRO, og andre merker jeg har forandret meg (til det positive, mer rolig, mye mindre hissig og utrivelig etc). Og alt dette her er etter boka (bibelen).

 

Men SELVFØLGELIG tror du meg ikke. Du må være kristen eller ha en liknende opplevelse selv for å skjønne hva jeg sier, ikke engang alle kristne har det. Forskjellen er at her er det tydelige personligheter som holder på - jeg merker noe er fra en som bryr seg om meg (Gud) og noe er fra en som hater meg (djevelen). Men etter at jeg ble kristen, har dette nå begynt å skje et annet familiemedlem også - omtrent det samme som meg, så nå tror hun og, og forhåpentligvis flere ettersom årene går. For det å tro, er ikke bare å stole blindt på det som står i en bok, sånn du tydeligvis har inntrykk av, og sånn jeg også trodde det å være kristen handlet om. Bibelen sier og gjør mye mer enn du tror ved første øyekast.

 

Så alt jeg kan gjøre, er å vitne på at det er sant. Hva DU tror - er din sak.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ikke ofte jeg orker å se en så lang video men jeg håper du fikk med deg innledningen og hva vi faktisk gjør med tanke på forkynnelsen - noe hverken du eller noen andre i det hele tatt forsøker på....

 

Ok, som et Jehovas vitne, kan du forklare hvorfor Jehovas vitner akkurat som gnostikere og andre anti-krister, ikke tror at Jesus Kristus stod kroppslig (legemlig) opp fra graven ? Evangeliene er helt tydelig på at han gjorde det. 

 

Jesus oppsto ikke med det samme legeme, han materialiserte seg bare i kjøtt og blod for å bli sett og trodd.....

Nonsens, hvorfor tror du han etter oppstandelsen viste dem sine hender og sin side ? For å vise dem sårene etter korsfestelsen !
 
Joh 20:18-20 "Da gikk Maria Magdalena av sted og sa til disiplene: «Jeg har sett Herren!» Og hun fortalte hva han hadde sagt til henne. Det var om kvelden samme dag, den første dagen i uken. Av frykt for jødene hadde disiplene stengt dørene der de var samlet. Da kom Jesus; han sto midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» Og da han hadde sagt det, viste han dem sine hender og sin side. Disiplene ble glade da de så Herren"
 
Dette at han ikke så helt lik ut, kommer av at hans kropp ble herliggjort i oppstandelsen. Han gikk over fra å være et jordisk menneske til å bli et himmelsk menneske.
 
 

 

 

Rør meg ikke for jeg er ennå ikke fart opp til Faderen ( Jehova ). Men gå til mine brødre og si til dem at jeg farer opp til ham som er min Far og Far for dere, min Gud og deres Gud. Nå løper Maria til det sted hvor apostlene og de andre disiplene er samlet. Hun føyer sin beskrivelse til de uttalelsene som de andre kvinnene alt har kommet med om at de har sett den oppstandne Jesus. Men disse mennene, som ikke trodde det de første kvinnene fortalte, tror øyensynlig heller ikke maria.

 

For å hjelpe dem til å forstå at han virkelig er Jesus, spør han: Har dere noe å spise. Etter at han har tatt imot et stykke stekt fisk og spist det sier han: Det var dette jeg talte om da jeg ennå var sammen med dere ( før min død ) og sa at alt måttes oppfylles som står skrevet om meg i Moseloven, hos profetene og i Salmene.

 

Av en eller annen grunn er ikke Tomas til stede på dette viktige møtet søndag kveld. Fylt av glede sier derfor de andre til ham i løpet av de nærmeste dagene. vi har sett herren. Tomas protesterer og sier: Dersom jeg ikke får se naglemerke i hendene hans og får legge fingeren i det og stikke hånden i hans side vil jeg ikke tro. Fordi du har sett meg tror du sier Jesus. Salig er de som ikke ser og likevel tror.

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

 

 

Nonsens, hvorfor tror du han etter oppstandelsen viste dem sine hender og sin side ? For å vise dem sårene etter korsfestelsen !
 
Joh 20:18-20 "Da gikk Maria Magdalena av sted og sa til disiplene: «Jeg har sett Herren!» Og hun fortalte hva han hadde sagt til henne. Det var om kvelden samme dag, den første dagen i uken. Av frykt for jødene hadde disiplene stengt dørene der de var samlet. Da kom Jesus; han sto midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» Og da han hadde sagt det, viste han dem sine hender og sin side. Disiplene ble glade da de så Herren"
 
Dette at han ikke så helt lik ut, kommer av at hans kropp ble herliggjort i oppstandelsen. Han gikk over fra å være et jordisk menneske til å bli et himmelsk menneske.
 
1 Kor 15:47 "Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen. Slik det første jordiske mennesket var, slik er også de andre jordiske. Og slik den himmelske er, slik skal også de himmelske være. På samme måte som vi har båret det jordiske menneskets bilde, skal vi også bære den himmelskes bilde"
 
Alle de kristnes kropper vil bli forvandlet på samme måte som Jesu kropp ble forvandlet og de vil bli himmelske mennesker som ham.
 
Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har i herligheten"
 
1 Kor 15:51 "Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles"
 

 

Rør meg ikke for jeg er ennå ikke fart opp til Faderen ( Jehova ). Men gå til mine brødre og si til dem at jeg farer opp til ham som er min Far og Far for dere, min Gud og deres Gud. Nå løper Maria til det sted hvor apostlene og de andre disiplene er samlet. Hun føyer sin beskrivelse til de uttalelsene som de andre kvinnene alt har kommet med om at de har sett den oppstandne Jesus. Men disse mennene, som ikke trodde det de første kvinnene fortalte, tror øyensynlig heller ikke maria.

 

For å hjelpe dem til å forstå at han virkelig er Jesus, spør han: Har dere noe å spise. Etter at han har tatt imot et stykke stekt fisk og spist det sier han: Det var dette jeg talte om da jeg ennå var sammen med dere ( før min død ) og sa at alt måttes oppfylles som står skrevet om meg i Moseloven, hos profetene og i Salmene.

 

Av en eller annen grunn er ikke Tomas til stede på dette viktige møtet søndag kveld. Fylt av glede sier derfor de andre til ham i løpet av de nærmeste dagene. vi har sett herren. Tomas protesterer og sier: Dersom jeg ikke får se naglemerke i hendene hans og får legge fingeren i det og stikke hånden i hans side vil jeg ikke tro. Fordi du har sett meg tror du sier Jesus. Salig er de som ikke ser og likevel tror.

 

Årsaken til at Tomas vil "se naglemerke i hendene hans" er at han vil være sikker på at dette var samme person som ble korsfestet.

 

Jehovas vitners påstand om at han ikke oppstod kroppslig (legemlig) fra graven er en gammel gnostisk anti-kristelig påstand, som straks ble tilbakevist av de første kristne.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

 

Nonsens, hvorfor tror du han etter oppstandelsen viste dem sine hender og sin side ? For å vise dem sårene etter korsfestelsen !
 
Joh 20:18-20 "Da gikk Maria Magdalena av sted og sa til disiplene: «Jeg har sett Herren!» Og hun fortalte hva han hadde sagt til henne. Det var om kvelden samme dag, den første dagen i uken. Av frykt for jødene hadde disiplene stengt dørene der de var samlet. Da kom Jesus; han sto midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» Og da han hadde sagt det, viste han dem sine hender og sin side. Disiplene ble glade da de så Herren"
 
Dette at han ikke så helt lik ut, kommer av at hans kropp ble herliggjort i oppstandelsen. Han gikk over fra å være et jordisk menneske til å bli et himmelsk menneske.
 
1 Kor 15:47 "Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen. Slik det første jordiske mennesket var, slik er også de andre jordiske. Og slik den himmelske er, slik skal også de himmelske være. På samme måte som vi har båret det jordiske menneskets bilde, skal vi også bære den himmelskes bilde"
 
Alle de kristnes kropper vil bli forvandlet på samme måte som Jesu kropp ble forvandlet og de vil bli himmelske mennesker som ham.
 
Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har i herligheten"
 
1 Kor 15:51 "Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles"
 

 

Rør meg ikke for jeg er ennå ikke fart opp til Faderen ( Jehova ). Men gå til mine brødre og si til dem at jeg farer opp til ham som er min Far og Far for dere, min Gud og deres Gud. Nå løper Maria til det sted hvor apostlene og de andre disiplene er samlet. Hun føyer sin beskrivelse til de uttalelsene som de andre kvinnene alt har kommet med om at de har sett den oppstandne Jesus. Men disse mennene, som ikke trodde det de første kvinnene fortalte, tror øyensynlig heller ikke maria.

 

For å hjelpe dem til å forstå at han virkelig er Jesus, spør han: Har dere noe å spise. Etter at han har tatt imot et stykke stekt fisk og spist det sier han: Det var dette jeg talte om da jeg ennå var sammen med dere ( før min død ) og sa at alt måttes oppfylles som står skrevet om meg i Moseloven, hos profetene og i Salmene.

 

Av en eller annen grunn er ikke Tomas til stede på dette viktige møtet søndag kveld. Fylt av glede sier derfor de andre til ham i løpet av de nærmeste dagene. vi har sett herren. Tomas protesterer og sier: Dersom jeg ikke får se naglemerke i hendene hans og får legge fingeren i det og stikke hånden i hans side vil jeg ikke tro. Fordi du har sett meg tror du sier Jesus. Salig er de som ikke ser og likevel tror.

 

Årsaken til at Tomas vil "se naglemerke i hendene hans" er at han vil være sikker på at dette var samme person som ble korsfestet.

 

Jehovas vitners påstand om at han ikke oppstod kroppslig (legemlig) fra graven er en gammel gnostisk anti-kristelig påstand, som straks ble tilbakevist av de første kristne.

 

 

Fysikk og biologi er interessante temaer. Hvorfor kjente ikke disiplene han igjen? Ikke engang Peter kjente igjen sin Herre? Enten var det veldig disig der og da eller så hadde Jesus et "ikke helt nøyaktig likt legeme" - for hva vi vet kunne han være råtten som en zombie men det er vel heller tvilsomt? Detter er plain logikk - les HELE skriften og forklar Bibelen med Bibelen så slipper dere denne problemstillingen...

Lenke til kommentar

 

Fysikk og biologi er interessante temaer. Hvorfor kjente ikke disiplene han igjen? Ikke engang Peter kjente igjen sin Herre? Enten var det veldig disig der og da eller så hadde Jesus et "ikke helt nøyaktig likt legeme" - for hva vi vet kunne han være råtten som en zombie men det er vel heller tvilsomt? Detter er plain logikk - les HELE skriften og forklar Bibelen med Bibelen så slipper dere denne problemstillingen...

 

Slik kan bare et Jehovas vitne uttale seg om Jesus.

Lenke til kommentar

 

 

Fysikk og biologi er interessante temaer. Hvorfor kjente ikke disiplene han igjen? Ikke engang Peter kjente igjen sin Herre? Enten var det veldig disig der og da eller så hadde Jesus et "ikke helt nøyaktig likt legeme" - for hva vi vet kunne han være råtten som en zombie men det er vel heller tvilsomt? Detter er plain logikk - les HELE skriften og forklar Bibelen med Bibelen så slipper dere denne problemstillingen...

 

Slik kan bare et Jehovas vitne uttale seg om Jesus.

 

 

Hvis du ikke  takler morsomme ordspill burde du ikke være på et forum med takhøyde IHS... Hva med å ta for deg spørsmålene? Hvorfor kjente ikke disiplene han igjen? Ikke engang Peter kjente igjen sin Herre? 

Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke  takler morsomme ordspill burde du ikke være på et forum med takhøyde IHS... Hva med å ta for deg spørsmålene? Hvorfor kjente ikke disiplene han igjen? Ikke engang Peter kjente igjen sin Herre? 

 

Fordi kroppen ble forvandlet i oppstandelsen.

 

Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har i herligheten"
 
1 Kor 15:51 "Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles
 
 

 

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du ikke  takler morsomme ordspill burde du ikke være på et forum med takhøyde IHS... Hva med å ta for deg spørsmålene? Hvorfor kjente ikke disiplene han igjen? Ikke engang Peter kjente igjen sin Herre? 

 

Fordi kroppen ble forvandlet i oppstandelsen.

 

Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har i herligheten"
 
1 Kor 15:51 "Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles

 

 

Og du ser fortsatt ikke at du argumenterer deg bort i fra svaret? Han var IKKE det samme legemet... Du prøver å diskreditere meg ved å si at vi ikke tror at det var det samme legemet og sier nå at det var et forvandlet legeme? Bestem deg..

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis du ikke  takler morsomme ordspill burde du ikke være på et forum med takhøyde IHS... Hva med å ta for deg spørsmålene? Hvorfor kjente ikke disiplene han igjen? Ikke engang Peter kjente igjen sin Herre? 

 

Fordi kroppen ble forvandlet i oppstandelsen.

 

Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har i herligheten"
 
1 Kor 15:51 "Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles

 

 

Og du ser fortsatt ikke at du argumenterer deg bort i fra svaret? Han var IKKE det samme legemet... Du prøver å diskreditere meg ved å si at vi ikke tror at det var det samme legemet og sier nå at det var et forvandlet legeme? Bestem deg..

 

Det samme legemet forvandlet (foredlet/udødeliggjort), Sofiemyr

 

Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg konstaterer at du velger å ikke svare på spørsmålene her. På tross av at du vet jeg kan min Bibel fekter du med bibelvers og mener de som leser dette skal forstå det. Jeg spør igjen -  Hvorfor kjente ikke disiplene han igjen? Ikke engang Peter kjente igjen sin Herre? Svar på spørsmålene...

Lenke til kommentar

 

 

Det samme legemet forvandlet (foredlet/udødeliggjort), Sofiemyr

 

Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har

 

 

Jamfør mitt tidligere innlegg:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1780226&page=8&&do=findComment&comment=24033009

 

Og idéen om at det nye testamentet var krigspropaganda for å krone Titus Flavius til guden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Caesar%27s_Messiah

 

Da kan jeg forstå DNT-teksten du referer til. Klart det at en militærleder vil synes at den kroppen vanlige folk hadde var skrøpelig. Men, om de gikk sammen med denne militærlederen så lover han forvandling.

 

Ser den  :wee:

 

Her er repeat av video, men i spoiler denne gang:

 

https://youtu.be/HS0WSEuousE

 

Acceptance

In 2006, Caesar's Messiah was published by Ulysses Press. The book carried an endorsement from Robert Eisenman, who wrote: "Challenging and provocative... If what Joseph Atwill is saying is only partially true, we are looking into the abyss". The work was also endorsed by Rod Blackhirst and Jan Koster.[29] In a review of Atwill's thesis at The Village Voice, Eisenman explained to reporter Edmund Newton that he has long believed that the Gospel texts were "over-written" to give them a pro-Roman slant. With his discoveries, "Atwill may have carried it a step forward."[30] In 2008, the book was published in German as Das Messias Raetsel,[31]which received several reviews in mainstream German publications.[32][33][34] In 2012, the book was used as a basis for a documentary film by director Fritz Heede and producer Nijole Sparkis, featuring interviews with Atwill, Eisenman, Kenneth Humphreys, Timothy Freke and Dorothy Murdock.[35]

In 2013, the conference "Covert Messiah" was organized in London to discuss the film and the book's thesis.[36] The conference attracted significant interest,[37][38][39][40] but also a scathing critique from Richard Carrier (discussed above). Atwill posted a response to Carrier at his website.[41]

Atwill's 2014 book Shakespeare's Secret Messiah[25] expanded the thesis of Roman authorship of the New Testament, to suggest that the Pauline Epistles and Revelation were written during or after the reign of Domitian.

 

 

 

Samme kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Caesar%27s_Messiah

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...