Gå til innhold

Hvorfor følger ikke de kristne GT?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg er takknemlig for at du her viser at du ikke bryr deg nevneverdig om annet enn å pøse ut negativitet istedet for å sjekke fakta. Som det står i artikkelen jeg sendte deg her:  Det er bare gjennom ham (Jesus) vi kan nærme oss Jehova Gud.

 

Jaha, og hvordan gjør et Jehovas vitne det ? Når han ikke er i Jesu Kristi kropp ? Skjønner du nå, at Gud ikke hører deg ? Du er ikke i Jesu Kristi kropp.

 

 

Et Jehvoas Vitne takker og ber til Gud i Jesu navn, Guds sønn og vår konge. Det er flott at du føler at Gud hører deg IHS, men det virker virkelig ikke som om du følger Jesu bud om å elske din neste og vise kjærlighet overfor dem du hater...

 

Så du tror at hvis du sier "i Jesus navn" på slutten av bønnen, så har du bedt til Gud gjennom Jesus ? Hvorfor tror du at Jesus sier at disiplene må være i ham når de ber ?

 

Joh 15,7 "Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det."

 

Joh 4,24 "Gud er ånd, og den som tilber ham, må tilbe i ånd og sannhet"

 

Joh 14,6 "Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet."

 

Du må altså være i Jesus (sannheten) når du ber, først da vil Gud høre deg. Fordi det da blir, som om Jesus selv ber.

 

Dette er ikke hat men tilrettevisning, sofiemyr Og når det gjelder kjærlighet, så har de kristne sluttet opp om den aller største kjærlighet som Jesus viste for hele verden på korset. På dommens dag vil du se hvem som elsket/elsker deg.
Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IHS - jeg sa ikke at det var hat - jeg sa at det ikke virker som du evner å vise nestekjærlighet overfor de du er uenige med. Du gjentar de samme tingene uten nevneverdig pedagogisk innsikt og forsøker ikke engang å se ting fra endre perspektiv enn ditt eget. Med andre ord er det din måte eller ingen måte - egentlig et vanskelig utgangspunkt for en diskusjon :) Som jeg skrev tidligere - det handler ikke om å vinne diskusjoner - det handler om å vinne hjerter <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IHS - jeg sa ikke at det var hat - jeg sa at det ikke virker som du evner å vise nestekjærlighet overfor de du er uenige med. Du gjentar de samme tingene uten nevneverdig pedagogisk innsikt og forsøker ikke engang å se ting fra endre perspektiv enn ditt eget. Med andre ord er det din måte eller ingen måte - egentlig et vanskelig utgangspunkt for en diskusjon :) Som jeg skrev tidligere - det handler ikke om å vinne diskusjoner - det handler om å vinne hjerter <3

Du vil vil våkne til liv og ditt hjerte vil fylles av Guds kjærlighet, den dagen du lar Jesus Kristus frelse deg.

 

Gal 4,6 "Fordi dere er barn, har Gud sendt sin Sønns Ånd inn i våre hjerter"

Rom 5,5 "Guds kjærlighet er utøst i våre hjerter ved Den hellige ånd som han har gitt oss"

2 Kor 1,22 "Han har også satt sitt segl på oss og gitt oss Ånden som pant i våre hjerter"

Joh 7,38 "Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som Skriften sier, renne elver av levende vann. Dette sa han om Ånden de som trodde på ham, skulle få"

 
Joh 6,63 Det er Ånden som gjør levende
2 Kor 3,6 "Ånden gjør levende"
Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

IHS - jeg sa ikke at det var hat - jeg sa at det ikke virker som du evner å vise nestekjærlighet overfor de du er uenige med. Du gjentar de samme tingene uten nevneverdig pedagogisk innsikt og forsøker ikke engang å se ting fra endre perspektiv enn ditt eget. Med andre ord er det din måte eller ingen måte - egentlig et vanskelig utgangspunkt for en diskusjon :) Som jeg skrev tidligere - det handler ikke om å vinne diskusjoner - det handler om å vinne hjerter <3

Du vil vil våkne til liv og ditt hjerte vil fylles av Guds kjærlighet, den dagen du lar Jesus Kristus frelse deg.

 

Gal 4,6 "Fordi dere er barn, har Gud sendt sin Sønns Ånd inn i våre hjerter"

Rom 5,5 "Guds kjærlighet er utøst i våre hjerter ved Den hellige ånd som han har gitt oss"

2 Kor 1,22 "Han har også satt sitt segl på oss og gitt oss Ånden som pant i våre hjerter"

Joh 7,38 "Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som Skriften sier, renne elver av levende vann. Dette sa han om Ånden de som trodde på ham, skulle få"

 
Joh 6,63 Det er Ånden som gjør levende
2 Kor 3,6 "Ånden gjør levende"

 

 

Hva så med de religiøse bildene som blir æret og dyrket av folk i vår tid. Har disse bildene noen større makt enn de gamle egyptiske, babylonske og greske kultbildene. Har de egentlig bidratt til å hjelpe menneskene til å komme nærmere Gud? Det ser ut til at menneskeheten driver lenger og lenger vekk fra Gud for hver generasjon og hva kan all verdens religiøse bilder gjøre med det. Hvis ingen tar seg av dem, samler de støv og forgår til slutt av rust eller råte. De kan ikke ta vare på seg selv, langt mindre gjøre noe for menneskene.

 

Det er ingen overraskelse at Bibelen avslører at religiøse bilder er gagnløse og helt uten evne til å hjelpe mennesker som er hengitt til dem, til å komme Gud nærmere. Selv om religiøse bilder vanligvis  er både kostbare og kunstferdige, har Bibelen følgende å si om hva de egentlig er verd: Folkenes gudebilder er av sølv og gull, et verk av menneskehender. De har munn, men kan ikke tale, de har øyne, men kan ikke se. De har ører, men kan ikke høre, de har nese, men kan ikke lukte. De kan ikke gripe med sine hender og kan ikke gå med sine føtter, de har ikke mål i strupen. Slik blir også de som lager dem og alle som setter sin lit til dem. ( Sal 115:4-8 )

 

Bibelen viser ikke bare at gudebilder er maktesløse , men den omtaler også både bildene og dem som tilber dem, med forakt: Gudebildene ligner fugleskremslene i en agurkåker, de kan ikke snakke og de må bæres for de kan ikke gå. frykt ikke for dem. De gjør ingen skade men kan heller ikke gjøre noe godt. Alle mennesker er dumme og uforstandige. Hver gullsmed må skamme seg over sine gudebilder, hans støpte bilder er løgn, det er ikke ånd i dem. Gagnløse er de, et verk som spottes. ( Jer 10:5, 14,15 )

 

Jesus la vekt på at Jehova Gud er interessert i dem som tilber Faderen med ånd og sannhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...