Gå til innhold

hva har skjedd med RTS sjangeren?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor lager ingen RTS slik som Age of Empires, Command & Conquer etc

Skal man ha RTS i dag så er det slike hvor man bare "henter inn" styrker via fly eller andre transport midler.

Jeg har lyst å sanke resurser, bygge min egen base/by og kose meg :(

rant over

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lager ingen RTS slik som Age of Empires, Command & Conquer etc

Skal man ha RTS i dag så er det slike hvor man bare "henter inn" styrker via fly eller andre transport midler.

Jeg har lyst å sanke resurser, bygge min egen base/by og kose meg :(

rant over

helt enig. 

Savner det selv :D

Skrevet

Jepp. Kjipt Generals 2 ikke ble noe av :( Er noen nye osv men ingen kan sammenlignes med C&C og aoe spillene selvfølgelig. Ellers er det jo 8 bit armys som er laget av noen av samma folka som sto for C&C back in the days.

Skrevet

Siste gode RTS som kom er Cossacks 3, Egentig en remake av Cossacks 1. Er et godt solid RTS var en del bugs og slik i staren og har ikke spilt på flere måneder men har fått masse patches. 

Kom vel i fjord sommer tror jeg.

Skrevet

Eneste nye RTS spillet som jeg mener er verdt og snakke om er Act of Agression. Men jeg faller alltid tilbake på Generals Zero hour.

• Liker 1
Gjest Slettet+89234341
Skrevet

Slike spill har ikke loot boxes, så da melder mesteparten av bransjen seg ut.

Skrevet

ja kjempe moro med innspill, setter pris på det :D

Skrevet

Enig i dette. Er noe nesten 'terapeutisk' over å samle ressurser og bygge seg opp. Spilt litt age og empires 2 HD og Cossacks 3 det siste året og var veldig morsomme gjensyn.

Skrevet

Hiver meg på, Company of Heroes er vel siste RTS jeg koste meg med. Har prøvd meg på Wargame (nå Steel Division Normandy), men uten basebyggingen blir det aldri det samme.

• Liker 1
Skrevet

Sikkkert en mager trøst, men ikke glem at vi får StarCraft HD den 15. august. Jeg savner også en god, "gammeldags" RTS, men vil hadde jeg måtte velge hadde jeg glatt tatt en "ny gammel" Settlers i stedet. Elsket de fire første, men etter det... :(

Skrevet

Dune 2 var sykt bra da det kom, men har nok ikke holdt seg noe særlig bra, dessverre. AIen er stokk dum. Husker jeg spilte det for noen få år siden, men det var knapt noen som helst utfordring lengre pga elendig AI. Men hadde absolutt ikke hatt noe imot et nytt Dune RTS. :)

Skrevet

Tor du kan finne en versjon av Dune 2 hvis du søker litt :D  Spillet som startet RTS sjangeren !

hadde dune 2000 i sin tid, vet ikke om det er det samme greiene, men kult var det

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...