Gå til innhold

Hjelp til valg av hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Planar magnetiske hodetelefoner er faktisk en liten tilvennings sak etter mine egne erfaringer, de leverer lyden på en litt ukonvensjonell metode, merkes spesielt i de litt lavere regionene av frekvensbåndet, der er plenti med basstrykk men det fremstår på en litt annen måte enn hos basstrykk i konvensjonelle dynamiske hodetelefoner.  Dette er ett inntrykk jeg har fått fra mine egne Audeze LCD-3 da jeg ikke har fått muligheten å høre HE-400i selv. 

 

Men kan fint forstå inntrykket, jeg har selv gått tilbake til Dynamiske hodetelefoner etter ett par år med LCD-3 da jeg aldri helt klarte å bli 100% komfortabel med lyden. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Gikk rundt og tenkte på det, så 10 min før de stengte gikk jeg inn og kjøpte dem.

 

Tror det jeg trøkket jeg savna kommer av den lukka søpla jeg er vandt til.

 

Tiden vil vise!

 

Dessuten hadde de bare et par stk igjen på lager, så vanskelig å si nei til prisen.

 

 

Tenker inntrykket kommer til å forandre seg en del etter å ha brukt dem i noen dager.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal ha nytt headset til skolearbeid, kollektiv-reising og slikt. Har et eget til trening så det utgår. Må være over-ear. Foreløpig ser jeg Beoplay H7 anbefales. Litt over det jeg egentlig vil bruke på headset, men kan vurderes om det er absolutt verdt det.

Jeg tenker rundt 2000 (omså brukt, så lenge det er i god stand), men kan gå opp mot 3k da jeg helst vil ha trådløst. Ikke støydemping.

Så, trådløst headset med god lyd og batteritid til 2-3k. Tips?  :D

Lenke til kommentar

Hvorfor utelukker du støydemping ?

 

Du må jo ikke alltid ha den på, men du kan bruke egenskapen når det trengs, noe som alltid vil forekomme til tider.

Når man først er vant med god støydemping lurer man gjerne på hvordan en kunne klare seg uten.

Sånn sett er Sony MDR-1000X er godt kjøp nå som prisen er mer fornuftig markedsjustert.

 

Ellers har du jo disse;

https://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame-wireless

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Mens jeg tester MDR-1000X (godt førsteinntrykk foreløpig!) så tenker jeg, noen som har tips til ørepropper?

Skal kjøpe et sett til samboeren tenker jeg. Tenker det må være noe som ser greit ut (tipper hun ikke vil gå med noe treningspropper i knæsj farge) og har god lyd. Aktiv støydemping kan også være fint, men det viktigste er god lyd og at de fungerer med Android (knappene, og mikrofon for å prate i telefon).

Prisklasse under 2k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...