Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

epifant skrev (14 timer siden):

Skulle selge XRP ved en peak, men opplevde at appen knelte pga stor pågang. Kom ikke på igjen før kursen var 8% ned igjen, noe som kostet meg >5K i tapt urealisert gevinst. De beklaget og jobbet hardt for at det ikke skulle skje igjen, men gav en god knekk i tilliten.

Når kjøpte du? jeg kjøpte for 145,- den 3.feb bare for jeg hadde noe cash innpå etter å ha kjøpt Bitcoin, ser nå at den er på det høyeste og er verdt 607,24,- (-0,17 24t) men alikevel ett voldsomt overskudd, angrer bare på jeg ikke kjøpte mer.

 

Shit 726,- nu jaevlar +20,94% siden i går 

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kryptokongen123 skrev (4 timer siden):

Hva er deres erfaringer med Miraiex? Slik jeg ser det er plattformen dyr, men verveordningen god?

Sjekk ut Bitnord.no, har brukt denne selv. Også godkjent av finanstilsynet. De konkurrerer med Miraiex, og vil etter hvert ha verktøy og API for de som vil lage tradingbots o.l.  

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Kryptokongen123 skrev (3 timer siden):

Anbefaler Binance. Den er mer etablert, billigere, og med bedre utvalg av altcoins:)

Med de utenlandske må man sende all info inkludert pass og førerkort, så man er avhengig av sikkerheten til et utenlandsk selskap. Med en norsk børs tenker jeg man kan kontakte forbrukertilsynet o.l. om noe går galt, vanskelig med et utenlandsk selskap. Pluss overføringer tar lang tid, og tar lang tid å få godkjent konto. Ganske dyrt å betale med f.eks. kredittkort. 

Lenke til kommentar
PgUp skrev (11 minutter siden):

Med de utenlandske må man sende all info inkludert pass og førerkort, så man er avhengig av sikkerheten til et utenlandsk selskap. Med en norsk børs tenker jeg man kan kontakte forbrukertilsynet o.l. om noe går galt, vanskelig med et utenlandsk selskap. Pluss overføringer tar lang tid, og tar lang tid å få godkjent konto. Ganske dyrt å betale med f.eks. kredittkort. 

Tja, laga meg konto hos Coinbase, da vinkla jeg førerkortet slik at personnummer ble uleseslig :lol:

Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 minutt siden):

Prøvde dette selv på binance men det ville de ikke akseptere 😛

Vel, først hadde jeg sladda der, men da ble det ikke godkjent fikk en melding om at jeg måtte prøve igjen, ble vinkla slik at det ble gjennskinn av lyset i taket der som pers nr var, de tenkte vel, jaja dette gidder vi ikke, bare  godkjenn han der for han er stokk dum 😂

Lenke til kommentar

Jeg er helt ny til kryptohandel så mitt spørsmål er helt trivielt.

Jeg skal kjøpe noe Dogecoin gjennom Kaupang. Stoppet opp der fordi jeg ikke hadde wallet. Har så gått igjennom registreringsprosessen i Exodus. Stemmer det at jeg nå må vente 1-5 arbeidsdager til min wallet er klar til bruk? Jeg måtte scanne pass + bevis på at jeg bor på oppgitt adresse så dette kan neppe maskinelt bahandles.

Lenke til kommentar
Yessmann skrev (7 minutter siden):

Jeg er helt ny til kryptohandel så mitt spørsmål er helt trivielt.

Jeg skal kjøpe noe Dogecoin gjennom Kaupang. Stoppet opp der fordi jeg ikke hadde wallet. Har så gått igjennom registreringsprosessen i Exodus. Stemmer det at jeg nå må vente 1-5 arbeidsdager til min wallet er klar til bruk? Jeg måtte scanne pass + bevis på at jeg bor på oppgitt adresse så dette kan neppe maskinelt bahandles.

Aner ikke, jeg lastet bare ned mew Wallet på telefon og registrerte meg der, fiks ferdig på noen min.

Men jeg har også wallet hos Norske Miraiex, men tror ikke den kan brukes til dogecoin.

Lenke til kommentar
.berZerk skrev (1 time siden):

Du mener den mest shilla shitcoinen? 

Ai, solgte du dine Nano forrige uke? 😛 Du må gjerne forklare hva som gjør den til en shitcoin. Hvis du mener BTC ikke er det. Uansett opp 100% :) 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Sitat

DNB nekter Mathias (29) å bruke kryptogevinst til boligkjøp

Mathias Marthinsen har betalt skatt og sier han kan dokumentere hver eneste handel han har gjort med kryptovaluta. Nå står milliongevinsten på DNB-kontoen han betaler regninger med. Men å realisere boligdrømmen med disse pengene, får han ikke lov til.

Sitat

– Det føles litt bortkastet nå at jeg cashet ut. Jeg har jo gått glipp av betydelig oppgang den siste tiden, sier 29 år gamle Mathias Marthinsen.

Etter fire år med svært aktiv kryptovaluta-trading bestemte han seg i mars for å ta gevinst. Da hadde verdien på beholdningen økt med flere hundre prosent siden nyttår. Marthinsen sier han begynte å bli stresset av de store summene.

Fra Binance, en ledende markedsplass for kjøp og salg av virtuell valuta, overførte hobbyinvestoren verdier for 2,5 millioner kroner til den norske kryptobørsen MiraiEx. Derfra tok han formuen ut til hans private konto i DNB, hvor pengene ble til 1,8 millioner kroner etter skatt. Så søkte han boliglån hos DNB.

– Jeg har drømt om bolig i fire år. Grunnen til at jeg solgte kryptobeholdningen nå var for å komme meg inn i et stabilt boligmarked, sier Marthinsen.

Men etter tre uker med saksbehandling kom det nedslående svaret fra DNB. Storbanken lar ikke Mathias Marthinsen bruke disse pengene som egenkapital ved boligkjøp. Begrunnelsen han fikk handlet om risiko for hvitvasking og finansiering av terrorvirksomhet, sier 29-åringen.

DNB føler seg truet av kryptovaluta, skylder på terrorisme og hvitvasking. Bytt bank!

https://e24.no/boers-og-finans/i/wezekP/dnb-nekter-mathias-29-aa-bruke-kryptogevinst-til-boligkjoep?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...