Gå til innhold

Hello-kunde? Snart blir du overført til Ice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj, mindre å velge mellom. Kjipt når rabattperioden min fra Talkmore er over, da jeg Må ha Telenor nett på jobb

Gå for talkmore mobilt bredbånd da vel. Jeg har to telefoner jeg har talkmore mobilt bredbånd på med tvilling sim. 250,-/mnd. Funker dog kun i Norge, men det holder lenge.

Lenke til kommentar

Jeg måtte bare teste ICE... Jeg henger på Telia, selv om ICE har åpnet nett her i Lillestrøm. Hvorfor det?

 

Se om du har åpnet for roaming på mobilen; lett å glemme innad i Norge, men så vidt jeg vet kan måten ICE gjør det på teknisk oppfattes som roaming.

Lenke til kommentar

Har det blitt noen bekreftelse på kjøp/salg fra offisielt hold? Nyheten her slo jo ned som ei bombe, men kun som synsing på tirsdag.

 

Ut over det at admin dir Nadir Nalbant i Hello har bekreftet at det er de som selger sine kunder, er det ikke noe offisielt enda. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke-fungerende MMS (uavhengig av hvilket av de TRE oppsettene Ice opererte med), dataroaming i utlandet som normalt ikke fungerte og diverse andre sporadiske utfall og problemer hele tiden jeg hadde Ice. Støtter virkelig ideen om et tredje mobilnett, men for et halvt års tid siden var det de leverte rett og slett for dårlig.

Lenke til kommentar

Bytte igjen... Hadde Hello pga gratis tvillingsim. Dette er ikke engang tilbudt hos ICE...

 

Om Telenor-dekning er viktig så har Talkmore gratis datasim og tvillingsim som koster 20 kr mnd. Om du forhandler litt gir de 25% rabatt på månedsavgiften i 12 mnd uten noe bindingstid/bruddgebyr og om du lar en aktiv kunde hos dem verve deg så får du de to første månedsavgiftene gratis. 

 

Er selv kunde der nå og veldig fornøyd med pris og tjenester.

Lenke til kommentar

 

Jeg måtte bare teste ICE... Jeg henger på Telia, selv om ICE har åpnet nett her i Lillestrøm. Hvorfor det?

Se om du har åpnet for roaming på mobilen; lett å glemme innad i Norge, men så vidt jeg vet kan måten ICE gjør det på teknisk oppfattes som roaming.

 

Dette gjelder kun mobildata "dataroaming". Telefonen skal uansett koble seg på ett mobilnett, og siden han er på Telia er han jo uansett på roaming.

Lenke til kommentar

Jeg måtte bare teste ICE... Jeg henger på Telia, selv om ICE har åpnet nett her i Lillestrøm. Hvorfor det?

Opplever det samme her, mobilen henger seg oftest på Telia-nettet.

Det har kanskje med at telefonen velger det nettet som har best dekning, kanskje? Ice kunne sikkert overstyrt dette.

Kanskje Øystein H har noe å bidra med her?

 

Har prøvd å koble til Ice sitt nett manuelt, men etter en telefonsamtale eller to henger den seg igjen på Telia-nettet.

Lenke til kommentar

Gruble2000, det avhenger fullstendig av hvor du bor. Jeg hadde heller ingen andre problemer enn dekningen (som for å gjenta en god vits altså var som håret mitt, med stedvis dårlig dekning). Men når dekningen ikke funker verken på hytta på Skjernøya eller i huset midt i Mandal (så midt i Mandal som man kan komme, ett minutt å gå til gågata, ett minutt til der Kim Larsen skal spille i helga og tre-fire minutter til kulturhuset, der jeg skal på Communiq med Battle Beast som oppvarmere til høsten, så det er med andre ord krypeavstand hjem fra konserter!), er det bare for dårlig. For øvrig funker heller ikke mobilt bredbånd på badet i kjelleren i huset (jeg leier ut de to øvre etasjene til turister om sommeren og til skoleelever kommende skoleår), men det skyldes at badet er murt opp som et skikkelig Faraday-bur. I resten av huset funker Telenors nett ypperlig, men Ice/Netcoms nett er ubrukelig. Legg mobilen på feil sted, så er det ingen som får tak i deg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...