Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg gløder egentlig bare coilen når jeg først monterer den.  Når det er tid for nybygg går coilen i søpla siden det er like tidkrevende å brenne den ren som å montere en ny - og jeg har alltid 20-30 coiler liggende klar.

Kommer litt an på hvilken tank det er. Er det to coiler, synes jeg det er stress å lage nye coiler, spesielt hvis det er slik at du må stikke endene inn i et hull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Druid's Brew har spesialpriser for nordmenn (i forhold til moms-grensa) og "Bread of Heaven" er en smak alle burde teste ut før eller siden.  For å sitere: "It subtly combines sweet dessert, dried fruit and citrus notes with a very mild tobacco".  Har brukt den i årevis og den er like god fremdeles.  "Snow Queen" er også ypperlig om du liker mentol/tobakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestiller tilstrekkelig før januar 2020 til å ha et anseelig lager?  Selv har jeg nikotinbase nok i fryseren til å holde meg med damp årevis fremover, mens glyserin og propylenglykol uansett bestilles innenlands.

Interessant, har noen spm. om dette.

Hvordan er det med frysing av nic-veske. Regner med at den blir til is, hvilke flasker bør en ha dette i?

Er det hensyn å ta til hvor full flaskene bør være før frysing? Hvor lenge kan dette ligge fryst uten å bære preg av å være eldet etter tining?

 

Vedr. oksidert nic-veske fra mixnmatch, fikk en som var noe beige derfra sist men det er kanskje innafor? Du som har handlet flere ordre derfra, hvordan ser nic fra mixnmatch vanligvis ut, litt kulørt?

 

 

BTW: Har noen erfaring med https://smash-eliquid.com/ ?

Skal være i UK, men finner ingen uavhengig info om dem, ser ut til å være en ny sjappe opprettet i våres. Selger 72mg/ml i 100ml flasker, men kjenner meg litt skeptisk.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Hvordan er det med frysing av nic-veske. Regner med at den blir til is, hvilke flasker bør en ha dette i?

Er det hensyn å ta til hvor full flaskene bør være før frysing? Hvor lenge kan dette ligge fryst uten å bære preg av å være eldet etter tining?

 

Vedr. oksidert nic-veske fra mixnmatch, fikk en som var noe beige derfra sist men det er kanskje innafor? Du som har handlet flere ordre derfra, hvordan ser nic fra mixnmatch vanligvis ut, litt kulørt?

 

 

BTW: Har noen erfaring med https://smash-eliquid.com/ ?

Skal være i UK, men finner ingen uavhengig info om dem, ser ut til å være en ny sjappe opprettet i våres. Selger 72mg/ml i 100ml flasker, men kjenner meg litt skeptisk.

 

Hverken VG eller PG fryser ved vanlig fryser-temp (-18C).  Husker i farten ikke hva frysepunktet er, men det kan jo googles.  Hvor lenge det kan oppbevares i fryser vet jeg ikke, men vi snakker om flere år.  Skal jeg tippe vil jeg si 10+.

 

PG og VG er seg selv svært lite reaktivt og kan i utgangspunktet oppbevares hvor lenge som helst.  Nikotinen reagerer med oksygen, men så lenge flaskene er fulle vil de inneholde minimalt med oksygen nikotinen faktisk kan reagere med.  Nedkjølingen gjør også at reaksjonen skjer langt langsomere enn ved normal innetemperatur.

 

Nic-base fra MM har som regel, men ikke alltid, vært svakt brunfarget ved ankomst.  Som nevnt har jeg aldri opplevd noen usmak i løpet av 30+ ordrer og jeg har heller ikke ikke funnet noen andre bakdeler i løpet av de 5-6 årene jeg har handlet der.

 

Ingen erfaring med andre enn MM og Pink Mule når det gjelder kjøp av baser, med unntak av noen firma som forlengst er borte.  Når det gjelder smakstilsettninger bruker jeg kun FlavourArt (UK).

Endret av Belfaborac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke e-sigaretten jeg har nå er særlig bra, eller kanskje det har noe med coilene å gjøre. Mister smaken ekstremt fort og blir en brennende smak raskt med alle coils (som jeg vaper innenfor anbefalt watt). Både på 50/50 pgvg og 30/70 pgvg. Innokin Kroma-A med Zenith tank heter den. 

 

Har dere noen anbefalinger til en enkel og grei vape med toppfylling og minst 3ml kapasitet? Helst noe som har coils som funker med 70% VG. 

Endret av -Audun-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...