Gå til innhold

PH3 treningslogg dag for dag


Anbefalte innlegg

Uke 7, dag 46
Knebøy 5 sett 120x6
Benkpress 5 sett 85x6

Alle settene gikk i dag også, men det var mange sett og reps totalt. Ser frem til amrap de to neste øktene, før det blir en litt roligere uke, før man skal ned i reppere, og enda tyngre vekter:)

Endret av PH3`
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uke 7, dag 48
Markløft 4 sett 3x147,5 + 1 sett amrap
Benkpress 4 sett 4x90 + 1 sett amrap

I dag var en skikkelig drittdag. Etter 4 sett så skulle jeg ha amrap i mark, og klarte da 8 reps. Men er ikke fornøyd med formen på dette i det heletatt. Var allerede etter dette ganske sliten, så settene på 90kg var grinder fra første repp. Dette resulterte i at jeg kun klarte 4 reps på amrapsattet. Dette fører til at jeg ikke skal øke i benk, og kjøre samme uke opp igjen. Når det gjelder mark skal denne økes fra 172,5 til 177,5. Håper på en mye bedre dag i morgen når det er bøy.

Endret av PH3`
Lenke til kommentar

Jeg liker fremgangsmåten til dette programmet og har fått en del ideer til programmering av egne programmer :)

Jeg benytter aldri ferdigmekka programmer hverken for meg selv eller ovenfor kunder og lager alt selv, og dette er en flott tilnærming til maksløft for de som ikke ønsker å gjøre selve maksløftingen...kremt...av ymse årsaker :)

 

Såå...når skal du gjøre maksløftene som amrappene sikter mot?

Jeg er veldig klar over at det er en massiv forskjell på å kjøre 8-reppere som gir deg et "maksløft" ut ifra statistikk - kontra det å faktisk utføre maksløftet...så...når..? :)

Lenke til kommentar

Jeg liker fremgangsmåten til dette programmet og har fått en del ideer til programmering av egne programmer :)

Jeg benytter aldri ferdigmekka programmer hverken for meg selv eller ovenfor kunder og lager alt selv, og dette er en flott tilnærming til maksløft for de som ikke ønsker å gjøre selve maksløftingen...kremt...av ymse årsaker :)

 

Såå...når skal du gjøre maksløftene som amrappene sikter mot?

Jeg er veldig klar over at det er en massiv forskjell på å kjøre 8-reppere som gir deg et "maksløft" ut ifra statistikk - kontra det å faktisk utføre maksløftet...så...når..? :)

I morgen har jeg siste dagen på uke 7, deretter har jeg uke 8 (siste uken for del 2). Etter dette begynner jeg på "Intensity block" med enda mindre reps. Denne delen går fra uke 9-12, før det er uke 13, og "stevnedag" på slutten av denne med 3 forsøk på hvertløft. Kiloene jeg skal løfte får jeg generert når jeg har fullført uke 12 :) Slik der forresten denne uken jeg snakker om ut:

http://imgur.com/a/nG9Dj

Endret av PH3`
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg liker fremgangsmåten til dette programmet og har fått en del ideer til programmering av egne programmer :)

Jeg benytter aldri ferdigmekka programmer hverken for meg selv eller ovenfor kunder og lager alt selv, og dette er en flott tilnærming til maksløft for de som ikke ønsker å gjøre selve maksløftingen...kremt...av ymse årsaker :)

 

Såå...når skal du gjøre maksløftene som amrappene sikter mot?

Jeg er veldig klar over at det er en massiv forskjell på å kjøre 8-reppere som gir deg et "maksløft" ut ifra statistikk - kontra det å faktisk utføre maksløftet...så...når..? :)

I morgen har jeg siste dagen på uke 7, deretter har jeg uke 8 (siste uken for del 2). Etter dette begynner jeg på "Intensity block" med enda mindre reps. Denne delen går fra uke 9-12, før det er uke 13, og "stevnedag" på slutten av denne med 3 forsøk på hvertløft. Kiloene jeg skal løfte får jeg generert når jeg har fullført uke 12 :) Slik der forresten denne uken jeg snakker om ut:

http://imgur.com/a/nG9Dj

 

Ok flott - maksløftene kommer(!) :)

 

Kjør på, du har gode vekter inne :)

Jeg spør forøvrig bare fordi jeg har troa på tråden ;)

Lenke til kommentar

Uke 7, dag 49
Knebøy 4 sett 4x127,5 + 1 sett amrap.

Jeg startet jobbuka i natt (så snudde døgnet natt til i dag) og var sjukt støl i korsryggen etter i går. Dro på trening med mål om å fullføre hvertfall arbeidsettene også fikk amrap bare gå som det går.... Tiltross for at jeg snudde døgnet natt til i dag, så er jeg relativt fornøyd. Jeg tok 8 reps, men er ikke helt fornøyd med dybden på disse. Sammenlignet med amrap på 120 og 122,5 så var disse ikke så dype.

Nedenfor ligger dagens amrap på 127,5 øverst, og nederst er 120 til sammenligning.
https://www.youtube.com/watch?v=Dj_L-Sa-Uow&app=desktop


https://www.youtube.com/watch?v=_huuVYQ4vDw&app=desktop

Endret av PH3`
Lenke til kommentar

Uke 8, dag 50
Knebøy 5 sett 127,5x3
Benkpress 5 sett 875x5
Markløft 3 sett 137,5x3

Litt blanda følelser etter denne økta. Bøyen gikk helt fint på alle settene. Benkpressen ble også fullført men den gikk litt tyngre enn jeg hadde forventet. Så til det værste i dag: markløften går ikke tungt, men uansett så får jeg en liten tilt i korsryggen. Jeg har mobiliteten inne, og styrken (hvertfall i beina i følge de som har observert). Uansett så blir ikke marken slik jeg ønsker, og jeg ble anbefalt å prøve sumo i dag. Der hadde jeg perfekt rygg (i følge de som så på) og jeg kommer til å kjøre sumo framover. Hvordan dette påvirker fremgangen min veit jeg ikke, men håper selvfølgelig dette vil være positivt for løftene og ikke bare det å bevare en frisk rygg:)

 

Mulig jeg slenger med en video av amrap på marken jeg skal ha denne uken:)

Endret av PH3`
Lenke til kommentar

Uke 8, dag 55

Knebøy 127,5xAMRAP

Benkpress 90xAMRAP

Markløft: 145xAMRAP

 

I dag hadde jeg håpet på å kunne dra 10 reps i bøy og mark, og 4 i benkpress. Det jeg trodde skulle gå "bra" gjorde jeg det dårligst i, og motsatt med benk. Gjorde det relativt greit på benken med 7x90. I bøy og mark stoppet det opp på 8x127,5 i bøy og 8x145 i mark. Mulig bøyformen ikke var på topp i dag mtp at jeg dro 8 reps sist også, men dette var etter 4 sett før jeg tok 8eren.

 

Skal også sies at jeg dro sumo i dag for andre gangen i mitt liv, så kunne vell kanskje ikke forvente allverden etter jeg ble død i beina etter bøyen, samt nettopp kjørte sumo for andregang.

 

Da er jeg ferdig med del 2/3 i PH3 og er nå over på den tyngste delen i noen uker før test av 1RM

Lenke til kommentar

Uke 9, dag 57

Knebøy: 3 sett 117,5x7

Benkpress: 3 sett 82,5x7

Markløft 3 sett 132,5x5

 

Da var det på tide med den tyngste perioden. Og det var klart for den værste dagen med alle tre løfta. Alle løftene gikk helt OK, mtp at jeg trente med den værste slarkete stangen jeg noensinne har brukt, i tilegg til at vektene var "store" til stanga. Alt i alt en helt ok økt. Det var i dag tredje gangen jeg deo sumomark, og kjenner den allerede blir bedre:)

Lenke til kommentar

Dag 59, uke 9

Knebøy: 3 sett 125x5

Benkpress 3 sett 87,5x5

 

Måtte trene på samme senter i dag også ettersom dama trener der. Tiltross for at stengene er helt søppel, så gikk økta bra. Alle settene ble fullført, og jeg ser fram til litt tyngre mark og benk neste økt☺️

Lenke til kommentar

uke 9, Dag 61

Markløft 3 sett 150x2

Benkpress 4 sett 92.5x3

 

Jeg ble ikke så veldig fornøyd med denne økta. Alle settene gikk opp, men gikk mye tyngre enn ønsket. Spesielt markløft. Jeg kan heller ikke forvente så mye ettersom jeg kun lå på 1500 kalorier i går, ettersom jeg hadde en litt travel dag med bilsalg o.l. Merker at jeg må bli flink til å tøye en del fremover, kjenner det veldig på innsiden + hofta etter sumo. Hvis det er slik at formen ikke blir bedre til reptest på 150kg i mark, så kommer jeg til å slite, mtp at i dag gikk det utrolig sakte og tungt. Regner med det kun er mattinntaket + søvn, ettersom jeg dro 147.5kg relativt lett x7 ved forgje reptest.

Lenke til kommentar

Uke 9, dag 62

Knebøy 4 sett 132,5x3

 

Etter jeg dro sumo i går har jeg vært utrolig støl og følt litt "stikke" smerter i hoftene på begge sider også på innsiden av lårene. Jeg håper dette kun er pga mobilitet mangel når det kommer til sumo. Følte at dette henmet meg litt i bøyen, da jeg ikke turte å gå like aggresivt ned som jeg pleier. Om du ser på videoen ser du at første reppen er et eksempel på dette, men at 2 reppen er litt bedre pga jeg var litt mer aggresiv.

 

 

Er litt redd for at det kan være noe annet som forårsaker smerten, men om dette er pga mobilitet så håper jeg dette går seg til raskt mtp at jeg kjører mobilitet hver eneste dag. Litt skuffende i dag, mtp at dette virket utrolig mye tyngre enn forventet

Lenke til kommentar

Uke 10, dag 64

Knebøy: 4 sett 117.5x7

Benkpress 4 sett 82.5x7

Markløft 4 sett  132.5x5

 

Da var det ny uke og ny runde av den mest slitsomme økta i programmet. Bøyen var mer "slitsom" mtp pusteteknikk enn tung, så denne ble gjennomført helt OK. Benkpressen overrasket utrolig i dag. Det var nesten som rakkettoppskytning og føler at i dag var jeg i benkeform. Alle settene ble fullført, og med mye bedre "margin" enn forgje uke på samme dag med 1 sett mindre.

 

Dagen store skuffelse var markløft. Jeg må som nevnt tidligere over til Sumo, men det er ikke akkurat smertefritt. Jeg har bestmt meg for at jeg Ikke skal dra noe vanlig mark, og heller terpe sumo. Problemet er at det er ikke tungt og løfte denne vekta med sumo, men det er utrolig vondt. Jeg kjenner det helt på siden av hoftene, helt frem til inndersiden av låret. Dette merkes med en gang jeg går ned i markposisjon, og spesielt i det jeg skal dra. Jeg håper at dette kan gå i orden ASAP ettersom jeg helst ikke vil droppe mark ut programmet... Kjører mobilitet hver eneste dag ihåp om at marken skal bli bra igjen. Skal forøverig inn til en styrkeløftklubb på Tirsdag, for å se om jeg kan få noe hjelp med Sumo.  

Endret av PH3`
Lenke til kommentar

Dagen store skuffelse var markløft. Jeg må som nevnt tidligere over til Sumo, men det er ikke akkurat smertefritt. Jeg har bestmt meg for at jeg Ikke skal dra noe vanlig mark, og heller terpe sumo. Problemet er at det er ikke tungt og løfte denne vekta med sumo, men det er utrolig vondt. Jeg kjenner det helt på siden av hoftene, helt frem til inndersiden av låret. Dette merkes med en gang jeg går ned i markposisjon, og spesielt i det jeg skal dra. Jeg håper at dette kan gå i orden ASAP ettersom jeg helst ikke vil droppe mark ut programmet... Kjører mobilitet hver eneste dag ihåp om at marken skal bli bra igjen. Skal forøverig inn til en styrkeløftklubb på Tirsdag, for å se om jeg kan få noe hjelp med Sumo.  

 

Mest sannsynlig er smertene et tegn på en litt for kjapp inngang til nytt bevegelsesmønster og ingenting "fikses ASAP".

 

Du bruker en god del annen muskelatur i sumo kontra konvensjonell mark, og her må også sener og muskelfester få tid til å bygge seg sterke på lik linje som de fikk den dagen du startet med markløft.

Et særdeles viktig punkt du kan ta tak i ASAP er å sjekke vinklingen på foten - kjører du føttene helt ut til skivene skal tærne omkring 80-90grader til siden. Dette er naturligvis noe individuelt og avhenger av flere faktorer som høyde, lengde på lårbein osv..men her kan du jo gjøre umiddelbare test-forsøk i det minste.

Feil vinkel på fot vil gi et ustabilt ankelledd og medføre vridninger helt opp til hofteleddet.

Lenke til kommentar

Ja, hva fant du ut av?

Se for deg oppreist stilling i løftet - tærne skal peke i lik retning som knærne gjør. Det er her man skiller kropp fra kropp.

 

Tilfeldigvis har jeg nylig gått over til sumo selv, fra halvsumo - men det er store forskjeller også her.

Jeg er bare 1.64 høy (og ikke så sterk som deg nei :) ), men likevel satser jeg nå i en periode med å plante tærne helt ut til skivene.

 

Har hatt 2stk økter med sumo hittils og liggel vel 15-20kg under halv-sumobelastningene.

Skotøyet er den store utfordringen. Å skli, eller bomme på vei ned, knuse tærne hadde vært kjipt. "Slippers" er bestilt og på vei i posten.

Lenke til kommentar

Ja, hva fant du ut av?

Se for deg oppreist stilling i løftet - tærne skal peke i lik retning som knærne gjør. Det er her man skiller kropp fra kropp.

 

Tilfeldigvis har jeg nylig gått over til sumo selv, fra halvsumo - men det er store forskjeller også her.

Jeg er bare 1.64 høy (og ikke så sterk som deg nei :) ), men likevel satser jeg nå i en periode med å plante tærne helt ut til skivene.

 

Har hatt 2stk økter med sumo hittils og liggel vel 15-20kg under halv-sumobelastningene.

Skotøyet er den store utfordringen. Å skli, eller bomme på vei ned, knuse tærne hadde vært kjipt. "Slippers" er bestilt og på vei i posten.

Det ble til at jeg ikke gjorde det. Snakket med noen på senteret som anbefalte meg å vente noen dager til det går over igjen (noe det gjorde sist jeg kjente dette etter 2 dager). Så på tirsdag skal jeg til styrkeløftklubb og få litt hjelp + kjøre mobilitet osv. Har også test dag i bøy denne dagen. Får bare begynne 40kg og jobbe meg oppover :p

Lenke til kommentar

Uke 10, dag 66

Knebøy: 4 sett 125x5

Benkpress 4 sett 87,5x5

 

Nå nermer det seg på slutten av jobbuka og jeg har dårlig tid til trening. Så med 5 timer søvn var jeg på plattingen 30 min etter jeg sto opp. Null mat og lite energi. Tiltross for dette ble alle sett fullført. Et klipp av siste settet:

 

Lenke til kommentar

Uke 10, dag 68

Benkpress 4 sett + 1 Amrap. 92,5x5

 

Skulle egentlig også ha mark med amrap i dag, men ettersom jeg driver med overgang til sumo, så er det kun lette vekter og mobilitet som blir utført frem til jeg er i godform igjen. Uansett så gikk det bra, alle sett ble fullført, og på amrapsettet tok jeg 5 reps, dette betyr økning neste uke. Klar for bøy i morgen!

Endret av PH3`
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...