Gå til innhold

Brettet alle snakker om kommer til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

15 kg er grei vekt, men jeg regner med at om dette skal brukes til annet enn en "show off session" i 5 minutter, så trenger man noe mer batteri? Når en produsent oppgirbrukstid, så hva der den klypa med salt som skulle tilsettes.

Endret av b115242
Lenke til kommentar

Det er logisk at fartøyet må registreres for ivareta sikkerheten med tanke på uhell som kan oppstå, forklarer Johansen

Importøren mener altså at det er logisk at et "surfebrett med motor" må registreres, mens vi andre kan tøffe rundt i en 49 fots Princess med 1500 hester uten å hverken registrere skuta eller inneha noe kompetanse (dersom man er født før 1980).

 

Nå skal det jo sies at prisen på et slikt brett er 6000 USD, som i skrivende stund utgjør 102 600,- norske kroner. Med moms blir det 128 250,- kroner.

Man kan vel anta at importøren har gode innkjøpspriser, men Johansen skal ha skryt for å ikke skru opp prisen noen hakk, slik de fleste norske importører vanligvis gjør. Nå vil dette neppe bli noen salgssuksess, så avansen til importøren spiller kanskje liten rolle.

 

Forøvrig er vel ikke dette noe nytt produkt, jeg har sett bedre, helt uten hydrofoilen ....

 

hava-kaykaylari-gercek-oluyor.jpg

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

 

Det er logisk at fartøyet må registreres for ivareta sikkerheten med tanke på uhell som kan oppstå, forklarer Johansen

Importøren mener altså at det er logisk at et "surfebrett med motor" må registreres, mens vi andre kan tøffe rundt i en 49 fots Princess med 1500 hester uten å hverken registrere skuta eller inneha noe kompetanse (dersom man er født før 1980).

 

Nå skal det jo sies at prisen på et slikt brett er 6000 USD, som i skrivende stund utgjør 102 600,- norske kroner. Med moms blir det 128 250,- kroner.

Man kan vel anta at importøren har gode innkjøpspriser, men Johansen skal ha skryt for å ikke skru opp prisen noen hakk, slik de fleste norske importører vanligvis gjør. Nå vil dette neppe bli noen salgssuksess, så avansen til importøren spiller kanskje liten rolle.

 

Forøvrig er vel ikke dette noe nytt produkt, jeg har sett bedre, helt uten hydrofoilen ....

 

hava-kaykaylari-gercek-oluyor.jpg

 

 

Tror jammen du bør sjekke den valutakalkulatoren du bruker, for i følge Google utgjør 5000 USD 49 695,6144 NOK.

 

Frakt og mva og eventuelle avgifter kommer da i tillegg om du skulle ta den lovlig inn i landet.

 

https://www.google.no/search?client=opera&q=479%2C99+USD+to+nok&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#q=6000+USD+to+nok

 

Nå har det vært vanlig å beregne 10-gangeren for å finne ut hva pris i NOK med avgifter, frakt og norsk reklamasjonsrett utgjør, så da havner vi på 60 000, men siden dollarkursen har gått opp og dette ikke dekker  momsen engang, så er kanskje 12-gangeren mer riktig å bruke i dag. Da havner vi på 72 000,- Da er 125 000,- en heftig fortjeneste...

 

EDIT: fulgte linken som noen la inn lenger opp, og ser at reservasjonen er på 6000 USD, men det er bare halve prisen, så 12-gangeren på 12  000,- skulle tilsi 144 000,- i Norge. Før frakt men inkludert mva så blir 12 000 USD til 124 239,036 NOK, så ikke store fortjenesten om de bare tar 125 000,- NOK for denne

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Tror jammen du bør sjekke den valutakalkulatoren du bruker, for i følge Google utgjør 5000 USD 49 695,6144 NOK.

 

EDIT: fulgte linken som noen la inn lenger opp, og ser at reservasjonen er på 6000 USD, men det er bare halve prisen, så 12-gangeren på 12  000,- skulle tilsi 144 000,- i Norge. 

 

 

Linken var det jeg som la ut, og joda du har rett, jeg skrev 6000,- USD, men prisen jeg regnet om til 102 600,- norske kroner var selvfølgelig 12 000,- USD, som er den korrekte prisen brettet koster på nettsidene deres, ikke 6000,-

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...