Gå til innhold

[Løst] Power har rotet bort mobilen min, er jeg rævkjørt?


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg har allerede betalt inn det jeg brukte av kredittkortet for å kjøpe den, i går.  :( har jeg ingen rettigheter da? Ville ikke ha renter på pengene jeg brukte, derfor betalte jeg inn for jeg tenkte at de er en seriøs butikkjede og ikke roter det til...


 


De skal se på saken, men de hevder hardnakket at mobilen var i pakken, selv om "hentelappen" viste at pakken ikke veide noe i det hele tatt. Faaaaen, den mobilen kostet over syv tusen. Og så har jeg i tillegg kjøpt trygghetsforsikring på den til 1500 kroner eller hva det var. Og nå får jeg ikke ny mobil til ferien heller. Nå går det en liten faen i meg og jeg får lyst til å heve hele kjøpet, mobilen og forsikringen på angreretten, men kan vel ikke gjøre det før de finner igjen mobilen.


 


Det var ikke slik jeg hadde lyst til å bruke syv-åtte tusen kroner, på bare luft.   :(

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Du gir veldig lite opplysninger her.

 

Hva var i pakken du fikk hentelapp på? I pakker er det som regel ei plukkliste - står den oppført der?

Hva er det de benekter? At du har kjøpt telefon eller at de ikke har sendt den?

De sier de har sendt mobilen men jeg har ikke mottatt den for den var ikke i pakken. I pakken lå en av de to tingene jeg bestilte, en micro-USB-hun til USB-C-Han adapter som veier liksom 5 gram, og en leveringsnota hvor bare den adapteren var oppført, det sto ingenting om mobil i pakken, og jeg åpnet pakken foran øynene til hun i skranken på posten og jeg sa til henne at det manglet en mobil der. Så dro jeg hjem og tok kontakt med power.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Da har du vel rimelig greit bevis på at mobiltelefonen ikke var i pakka om det kun var oppført USB overgangen på plukklista?

Jeg vet ikke hva som regnes som godt nok bevis. Jeg har ingen erfaring med sånt som dette.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Tipper det er en pakke til på vei til deg. Er ikke uvanlig at forsendelser deles opp om en av tingene ikke er på lager. Har hendt meg flere ganger.

Gå inn på kontoen din på Power (jeg vet riktignok ikke hvordan det ser ut der) og se om det ikke står noen mer detaljer rundt forsendelsen(e), f. eks. to forskjellige sendinger.

Pust med magen :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg var inne, det sto "fullført" på bestillingen, på alt jeg bestilte. Og de sto på samme bestillingsliste. Men det som var litt rart var at pakken kom med posten, ikke postnord som var den eneste leverandøren som jeg kunne velge da jeg bestilte. Og jeg fikk først beskjed om at det skulle sendes fra utlandet, men så kom pakken plutselig fra Power i Skien.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Med bestillingsnummer selvfølgelig også så de ser du har betalt for en telefon.

Jeg skal scanne den inn tenker jeg, og sende dem den ja.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

De har en sak på Komplett der du huker av "send alle varene samlet". Jeg vil også anta at dette bare er et tilfelle av pakkedeling og at det var mer hensiktsmessig og/eller billigere å sende kabelen fra Skien.

Ok. Ja får håpe det...

Lenke til kommentar

Du har ikke sporingsnummer da? Jeg bestilte selv noen varer fra Power i helga og får dette levert i to ulike pakker, men ser at jeg får begge samme dag. Det kan hente PostNord har rota bort den ene pakken? 

 

Gjør følgende; 

 

Gå inn på https://www.power.no/kundeservice/levering-og-montering/spor-leveransen-din/, og legg inn ordrenummer og e-post. Her finner du en sporingskode. Bruk denne koden på http://postnord.no. Når du har tasta inn koden vil du få opp et resultat som forteller deg hvor pakkene er i systemet, og hvor mange kolli (antall forsendelser) din ordre består av. Ser du to koder i dette feltet har du ikke mottatt mobilen din. 

Lenke til kommentar

Jeg har allerede betalt inn det jeg brukte av kredittkortet for å kjøpe den, i går. :( har jeg ingen rettigheter da? Ville ikke ha renter på pengene jeg brukte, derfor betalte jeg inn for jeg tenkte at de er en seriøs butikkjede og ikke roter det til...

 

 

Selv om du har betalt beløpet til kredittkortselskapet så mister du ikke reklamasjonsretten. (ref. Finansavtaleloven §54b)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Du har ikke sporingsnummer da? Jeg bestilte selv noen varer fra Power i helga og får dette levert i to ulike pakker, men ser at jeg får begge samme dag. Det kan hente PostNord har rota bort den ene pakken? 

 

Gjør følgende; 

 

Gå inn på https://www.power.no/kundeservice/levering-og-montering/spor-leveransen-din/, og legg inn ordrenummer og e-post. Her finner du en sporingskode. Bruk denne koden på http://postnord.no. Når du har tasta inn koden vil du få opp et resultat som forteller deg hvor pakkene er i systemet, og hvor mange kolli (antall forsendelser) din ordre består av. Ser du to koder i dette feltet har du ikke mottatt mobilen din. 

Ok da gjorde jeg det også...

 

Antall pakker: 1

Status: Levert.

Innhold: HTC U11, og et micro-USB til USB-C adapter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Jeg har allerede betalt inn det jeg brukte av kredittkortet for å kjøpe den, i går. :( har jeg ingen rettigheter da? Ville ikke ha renter på pengene jeg brukte, derfor betalte jeg inn for jeg tenkte at de er en seriøs butikkjede og ikke roter det til...

 

 

Selv om du har betalt beløpet til kredittkortselskapet så mister du ikke reklamasjonsretten. (ref. Finansavtaleloven §54b)

 

Ok. Så jeg kan kreve beløpet tilbakeført til kredittkortet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...