Gå til innhold

Hvilke Zeldaspill er verdt å få med seg?


p10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle Zelda-spillene er i og for seg verdt å få med seg, men de to eldste har ikke holdt seg så godt som alttp har, så de er nok for spesielt intereserte (eller de som har spillt de tidligere) nå for tiden. Men siden du spør, så ville jeg gått for Skyward Sword på Wii og Wind Waker HD, Twilight Princess HD og Breath of the Wild på Wii U (det er de som er tilgjengelige på de konsollene - den orginale versjonen av Twilight Princess er også på Wii). På DS/DSi er det to Zelda spill (Phantom Hourglass og Spirit Tracks), men selv om de også har Zelda-kvalitet er de ikke i samme klasse som de andre jeg nevnte. Så jeg ville venta med de.

Lenke til kommentar

Hva som er verdt å spille er jo veldig smak og behag, så det blir vanskelig å vite hva du vil like best. De nyeste spillene er jo de lettest tilgjengelige. De gamle er også bra, men litt mindre tilgjengelige, også er de jo litt eldre, med alt det medfører av gamle mekanikker, design, osv.

 

Kan selvfølgelig dele min personlige rangering av de jeg har spilt, om det kunne hjelpe, men det er jo ingen garanti for at du vil ha samme opplevelse av spillene, dog, top 6 på min liste vil jeg absolutt anbefale. Du får tak i de fleste spillene på de maskinene du har, enten til konsollen, eller via Virtual Console.

 

Min personlige rangering, fra likt best til likt minst.

 

1.)   The Legend of Zelda: Majora’s Mask

2.)   The Legend of Zelda: Ocarina of Time

3.)   The Legend of Zelda: Twilight Princess

4.)   The Legend of Zelda: A Link to the Past

5.)   The Legend of Zelda: The Wind Waker

6.)   The Legend of Zelda: The Minish Cap

7.)   The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

8.)   The Legend of Zelda: Spirit Tracks

9.)   The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

10.) The Legend of Zelda: Skyward Sword

11.) The Legend of Zelda

12.) The Legend of Zelda II: The Adventure of Link

13.) The Legend of Zelda: Four Swords

14.) The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Endret av Rider of Reason
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å holde lista kortest mulig, så er de viktigste:

 

- Ocarina of Time

- Wind Waker HD

- Twilight Princess HD

- Breath of the Wild

 

Ved å spille disse så har man vært innom de fleste hovedpunktene i Zelda-serien. Ocarina of Time og Breath of the Wild er de to absolutt viktigste.

 

I tillegg vil jeg anbefale å spille Majora's Mask (bør spilles etter OoT) fordi det med sin unike vinkling og stemning er mange Zelda-fans sin favoritt.

 

Alle er tilgjengelig på Wii U.

Endret av SpillRune
Lenke til kommentar

Nå er jeg jo veldig vant med tynnslitte N64-kontrollere da, men jeg føler ikke at VC-retrokontrolleren er særlig kompatibel med N64-spill. I tillegg avslører moderne flatskjermer massevis av de grafiske skavankene til OoT og MM. Når man ikke har et nostalgisk forhold til spillene så tror jeg kanskje at DS-utgavene er de som yter mest rettferdighet til disse fantastiske spillene.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Nå er jeg jo veldig vant med tynnslitte N64-kontrollere da, men jeg føler ikke at VC-retrokontrolleren er særlig kompatibel med N64-spill. I tillegg avslører moderne flatskjermer massevis av de grafiske skavankene til OoT og MM. Når man ikke har et nostalgisk forhold til spillene så tror jeg kanskje at DS-utgavene er de som yter mest rettferdighet til disse fantastiske spillene.

 

Remakene er til 3DS (som trådstarter ikke har).. pluss at spillene er veldig spillbare på HDTV med Wii U, enten det er med GamePad'en, Pro Controller (Wii U) eller Classic Controller (Wii). Har spilt igjennom både Ocarina of Time og Majora's Mask på Wii og Wii U flere ganger. Siden trådstarter ikke har spilt disse før, og derfor ikke har noe minne om hvordan de var på en N64-kontroller, tror jeg en Wii U Pro Controller vil være en forbedring. Ingenting å nøle med hvertfall, bare å spille!

Endret av SpillRune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...