Gå til innhold

Mini-SNES skal lages i mange flere eksemplarer enn NES Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nintendo produserer i kun tre måneder enda de kunne ha solgt mer, virker nesten som en "Limited edition". Hvem skulle ha trodd det? Tatt i betraktning de store protestene på tanken om at nintendo kanskje ikke produserer så mye med vilje angående mini-NES og andre produkter, så er det kanskje overraskende for endel?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nintendo produserer i kun tre måneder enda de kunne ha solgt mer, virker nesten som en "Limited edition". Hvem skulle ha trodd det? Tatt i betraktning de store protestene på tanken om at nintendo kanskje ikke produserer så mye med vilje angående mini-NES og andre produkter, så er det kanskje overraskende for endel?

 

AtW

 

Toppene hos Nintendo har hodet godt planta i grøfta. Det er ikke mer å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nintendo hadde ikke ressurser til å produsere flere mini-NES, men mini-SNES har de plutselig ressurser til  :roll:

Etterspørselen er i høyeste grad der, og de er billige å produsere, så jeg kan ikke skjønne hvorfor de ikke ønsker å tjene penger. Nintendo er til tider vanskelig å forstå seg på.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Nintendo hadde ikke ressurser til å produsere flere mini-NES, men mini-SNES har de plutselig ressurser til  :roll:

Etterspørselen er i høyeste grad der, og de er billige å produsere, så jeg kan ikke skjønne hvorfor de ikke ønsker å tjene penger. Nintendo er til tider vanskelig å forstå seg på.

 

they probably want to make them collecting avaivable. Sure they loose on it but it will rise alott as sn collectable.

Lenke til kommentar

Nintendo hadde ikke ressurser til å produsere flere mini-NES, men mini-SNES har de plutselig ressurser til  :roll:

Etterspørselen er i høyeste grad der, og de er billige å produsere, så jeg kan ikke skjønne hvorfor de ikke ønsker å tjene penger. Nintendo er til tider vanskelig å forstå seg på.

 

Det der med ressurser er den dårligste bortforklaringen jeg har hørt. Et av verdens største spillselskaper har altså ikke ressurser til å produsere en liten plastboks med en emulator og noen roms i. Jeg skulle likt å høre Sony eller MS si noe sånt.

 

Nintendo trenger ny ledelse. Det er så mye med hvordan de drives som ikke gir mening og det har vært sånn i mange år.

Lenke til kommentar

 

Nintendo hadde ikke ressurser til å produsere flere mini-NES, men mini-SNES har de plutselig ressurser til  :roll:

Etterspørselen er i høyeste grad der, og de er billige å produsere, så jeg kan ikke skjønne hvorfor de ikke ønsker å tjene penger. Nintendo er til tider vanskelig å forstå seg på.

 

 

Det der med ressurser er den dårligste bortforklaringen jeg har hørt. Et av verdens største spillselskaper har altså ikke ressurser til å produsere en liten plastboks med en emulator og noen roms i. Jeg skulle likt å høre Sony eller MS si noe sånt.

 

Nintendo trenger ny ledelse. Det er så mye med hvordan de drives som ikke gir mening og det har vært sånn i mange år.

Ser ut som Switch gjør at Nintendo overlever nok en consol generasjon. Selv om de etter alle kapitalistiske regler ikke skulle det. De gjør så mye feil både i marketing, design og produksjon at de skulle vært konkurs for flere år siden. Men de lever på gimmicks og sine exclusives.

 

Jeg er ikke noe fan av hverken PS eller Box. Men hadde Sony eller Microsoft rota så mye som som Nintendo gjør ville de måtte gi opp consol avdelinga si.

Lenke til kommentar

Med Wii Mini sonderte di markedet og såg at salget stupte etter ei viss tid. Med NES Classic juserte di ned salgsperioden og såg at momentet i markedet holdt seg bedre. Ved å begrense salget av Mini-SNES til bare 3 månader vil hovedtyngda av kjøpere forhåndsbestille produktet og Nintendo maksimerer profitten med eit produkt som neppe bruker tid eller plass i butikkhyllene. Når man så veit at Mini-SNES er eit overprisa produkt som ikkje ville hatt livets rett i eit vanlig marked, er dette kanskje einaste måten Nintendo kan tjene fett på SNES-nostalgien.

Lenke til kommentar

 

Glad jeg bestilte via Gamestop da de hadde den til 999,-. =)

 

Du vet du må betale 1499 uansett hvis det blir den endelige prisen? Prisen Gamestop oppga var bare midlertidig.

 

Jeg har selv forhåndsbestilt via Gamestop.

 

 

Har de lov til det da? Fra ordren som ligger inne hos gamestop:

 

Bestillingsstatus Bekreftet

 

Totalt 999,00 kr

Sendingskostnad 0,00 kr

Bestilling total 999,00 kr

beløp allerede betalt 500,00 kr

beløp å betale i butikk 499,00 kr

 

Er ikke dette å regne som en "kontrakt"?

Kan de endre prisen sånn uten videre på et produkt som er annonsert, bestilt og halvveis betalt for?

Lenke til kommentar

 

Nintendo hadde ikke ressurser til å produsere flere mini-NES, men mini-SNES har de plutselig ressurser til  :roll:

Etterspørselen er i høyeste grad der, og de er billige å produsere, så jeg kan ikke skjønne hvorfor de ikke ønsker å tjene penger. Nintendo er til tider vanskelig å forstå seg på.

 

Det der med ressurser er den dårligste bortforklaringen jeg har hørt. Et av verdens største spillselskaper har altså ikke ressurser til å produsere en liten plastboks med en emulator og noen roms i. Jeg skulle likt å høre Sony eller MS si noe sånt.

 

Nintendo trenger ny ledelse. Det er så mye med hvordan de drives som ikke gir mening og det har vært sånn i mange år.

 

 

Mini SNES vil også være mer omfattende enn NES å produsere, da den skal ut i to forskjellige utgaver med ulikt chassis: NTSC og PAL.

Dette vil virkelig legge press på nintendos produksjonslinje...

 

post-39831-0-73055700-1498818490_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Begge to er utrolig enkle å produsere. Det er en emulator med roms pakket inn i en enkel plastboks. At det blir produsert for få er et bevisst valg fra Nintendos side og ikke pga tekniske begrensninger. At et av verdens største spillselskaper skulle hatt problemer med å produsere nok av et så enkelt produkt ville vært absurd.

Lenke til kommentar

Det jeg tenker også, da skal det vel fremkomme i ordrebekreftelsen at prisen ikke er endelig?

 

Det skal ha stått noe i selve produktannonsen om at prisen ikke er endelig. Jeg sjekket ikke dette selv da jeg forhåndsbestilte hos Gamestop da jeg allerede visste at prisen ville endre seg, men jeg kan si med en gang at du neppe kan forvente å betale 999 med mindre prisen blir skrudd tilbake igjen (og det vil nok være å tro på julenissen).

Lenke til kommentar

 

Det jeg tenker også, da skal det vel fremkomme i ordrebekreftelsen at prisen ikke er endelig?

 

Det skal ha stått noe i selve produktannonsen om at prisen ikke er endelig. Jeg sjekket ikke dette selv da jeg forhåndsbestilte hos Gamestop da jeg allerede visste at prisen ville endre seg, men jeg kan si med en gang at du neppe kan forvente å betale 999 med mindre prisen blir skrudd tilbake igjen (og det vil nok være å tro på julenissen).

 

 

Det står fælgende i annonsen:

 

Tilleggsinnhold

Please note: Retail price is subject to change

 

Retail price er vel det som på norsk kalles veiledende pris, altså anbefalt utsalgspris fra imortør/distributør (Nintendo/Bergsala).

Butikken kan selv selge produkter høyere eller lavere enn veil. pris ihht. kampanjer og etterspørsel.

 

Når butikken både har annonsert, solgt, tatt delvis betaling og sendt ut bekreftelse på bestillingen, så mener jeg at dette er å anse som en bindende avtale om kjøp til avtalt pris. Helt uavhengig av hva den veiledende pris blir satt til senere. Hvis de har solgt varen under veil. pris, er dette noe butikken selv må stå ansvarlig for.

Endret av gravypressure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...