Gå til innhold

Kryptovaluta-minere støvsuger markedet for grafikkort. Komplett.no: – Tilgjengeligheten begynner å bli en utfordring


Anbefalte innlegg

Akkurat i dag er inntjeningen (uten innkjøp av hw, strøm osv) på Ethereum per rx470/480-kort 33 kroner døgnet. Du kan ha 5-6 kort per PC/hovedkort. Hvor lang tid det tar å mine en enhet av en valuta har ingenting å si. Dersom en har 10 kort (2 PCer) tjener en 330 kroner døgnet. Men inntjeningen går ned etter hvert som flere miner. I løpet av siste 30 dager har inntjeningen nesten halvert seg. Trenger 4GB RAM og en nognenlunde kjapp CPU. Feks. den tregste kaby lake i5 som kan skaffes til rundt 600 kroner. En litt gammel i3 går sikkert også fint. :) Det var penger å tjene på dette så lenge kortene kostet 2000. Nå er det umuli å starte opp og få det til å gå rundt før difficulty i nettet blir for høy er jeg redd..

 

Med andre ord, dersom man går ut å invisterer i en rigg nå, som alt inkludert koster rundt 4000,- per kort, så tar det rundt 4 måneder bare å tjene inn kostnaden på riggen.

 

Legg til at fortjenesten minsker hver dag, samt at Ethereum når som helst kan gå over til "proof of stake", som vil gjøre GPU-mining totalt nytteløst, så virker det som en elendig investering ?

 

All kryptovaluta er også fullstendig ustabilt uten noen som helst egenverdi, slik at kursen kan falle til null når som helst, å måneder med arbeid er plutselig verdiløst.

 

Nå kjenner ikke jeg til Ethereum aller andre altcoins noe særlig, men jeg har en gammel bitcoin rigg bestående av et ASRock BTC Pro kort og seks 7990 liggende, jeg ser dog ingen grunn til å fyre den opp, jeg anser det som mer sannsynlig å vinne i lotto, enn å tjene noe særlig på kryptovaluta i disse dager.

 

Alle som vurderer å hamstre grafikkort for å bli rike på ymse kryptovalutaer må gjerne ta kontakt med meg snarest, jeg har en bro jeg skal selge, som er tidenes invistering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tar det å mine fram en enhet av valuttaen som kan brukes til kjøp og salg med en PC med en GPU? Hva er i så fall denne enheten av digital valutta verdt pr dags dato? 

 

Er det sånn at hvis man bygger ved å bygge et regnecluster med slike maskiner så skalerer effekten med mining lineært med antall maskiner man legger til? 1 - 2 - 4 - 8 osv? Miner man like mye på 6 timer med 4 maskiner som med 1 maskin i et døgn?

 

Hvor sløy CPU kan man leve med? i3 noen generasjoner tilbake?

 

Bitcoin og Ethereum er det dårlig butikk å mine etter, med vanlig pc å GPU. For utgifter står ikke i stil med inntekt. Da strømregningen blir for høy. Dog andre crypto coins er fortsatt god butikk.

Selv brukte jeg 10 dager på å mine fram 100 Digitalnote (XDN).

Den har liten verdi nå men har steget mye å kommer til å bli verdt mye, om alt klaffer.

Jeg bruker CPU i7 og gtx 980.

 

Jo fler regne kraft du har jo raskere går det.

Jeg miner i pool (sammen med andre)

Å får andel av totalt minet, utfra hvor mye regne kraft jeg bidrar med. .

Lenke til kommentar

 

Akkurat i dag er inntjeningen (uten innkjøp av hw, strøm osv) på Ethereum per rx470/480-kort 33 kroner døgnet. Du kan ha 5-6 kort per PC/hovedkort. Hvor lang tid det tar å mine en enhet av en valuta har ingenting å si. Dersom en har 10 kort (2 PCer) tjener en 330 kroner døgnet. Men inntjeningen går ned etter hvert som flere miner. I løpet av siste 30 dager har inntjeningen nesten halvert seg. Trenger 4GB RAM og en nognenlunde kjapp CPU. Feks. den tregste kaby lake i5 som kan skaffes til rundt 600 kroner. En litt gammel i3 går sikkert også fint. :) Det var penger å tjene på dette så lenge kortene kostet 2000. Nå er det umuli å starte opp og få det til å gå rundt før difficulty i nettet blir for høy er jeg redd..

 

Med andre ord, dersom man går ut å invisterer i en rigg nå, som alt inkludert koster rundt 4000,- per kort, så tar det rundt 4 måneder bare å tjene inn kostnaden på riggen.

 

Legg til at fortjenesten minsker hver dag, samt at Ethereum når som helst kan gå over til "proof of stake", som vil gjøre GPU-mining totalt nytteløst, så virker det som en elendig investering ?

 

All kryptovaluta er også fullstendig ustabilt uten noen som helst egenverdi, slik at kursen kan falle til null når som helst, å måneder med arbeid er plutselig verdiløst.

 

Nå kjenner ikke jeg til Ethereum aller andre altcoins noe særlig, men jeg har en gammel bitcoin rigg bestående av et ASRock BTC Pro kort og seks 7990 liggende, jeg ser dog ingen grunn til å fyre den opp, jeg anser det som mer sannsynlig å vinne i lotto, enn å tjene noe særlig på kryptovaluta i disse dager.

 

Alle som vurderer å hamstre grafikkort for å bli rike på ymse kryptovalutaer må gjerne ta kontakt med meg snarest, jeg har en bro jeg skal selge, som er tidenes invistering.

Den riggen burde du seriøst fyre opp og mine zcash med. Bruk claymore miner programvare og flypool som pool. Du kan bare bruke jaxx som lommebok så lenge. Burde tjene bra med penger, selv om de kortene drar en del strøm. :) Du får teste og rapportere hvordan det går. :)

Lenke til kommentar

 

Med andre ord, dersom man går ut å invisterer i en rigg nå, som alt inkludert koster rundt 4000,- per kort, så tar det rundt 4 måneder bare å tjene inn kostnaden på riggen.

 

 

 

Du glemte å legge til at skattefuten ønsker noen prosenter av din fortjeneste. Og du skal vel også redegjøre godt for å få trekke fra driftskostnader som strøm og investering i hardware. Samt om du først får trekke fra investeringene så må du også sulle med regnestykker for avskrivning. Blir mye papirarbeid for få kroner igjen?

 

Skattefuten vil bare ha 28,75 % av utbytte, så..

Regner med den prosenten også gjelder andre ting enn kun aksjer.

 

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Aksjer-og-verdipapirer/Skatteregler-for-gevinst-tap-ved-realisasjoner-og-aksjeutbytte/

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Hvor lang tid tar det å mine fram en enhet av valuttaen som kan brukes til kjøp og salg med en PC med en GPU? Hva er i så fall denne enheten av digital valutta verdt pr dags dato? 

 

Er det sånn at hvis man bygger ved å bygge et regnecluster med slike maskiner så skalerer effekten med mining lineært med antall maskiner man legger til? 1 - 2 - 4 - 8 osv? Miner man like mye på 6 timer med 4 maskiner som med 1 maskin i et døgn?

 

Hvor sløy CPU kan man leve med? i3 noen generasjoner tilbake?

 

Bitcoin og Ethereum er det dårlig butikk å mine etter, med vanlig pc å GPU. For utgifter står ikke i stil med inntekt. Da strømregningen blir for høy. Dog andre crypto coins er fortsatt god butikk.

Selv brukte jeg 10 dager på å mine fram 100 Digitalnote (XDN).

Den har liten verdi nå men har steget mye å kommer til å bli verdt mye, om alt klaffer.

Jeg bruker CPU i7 og gtx 980.

 

Jo fler regne kraft du har jo raskere går det.

Jeg miner i pool (sammen med andre)

Å får andel av totalt minet, utfra hvor mye regne kraft jeg bidrar med. .

Om du antar at prisen på XDN kommer til å øke, hvorfor ikke investere alt i å kjøpe XDN istedet for å kjøpe hardware og da ikke kunne skaffe XDN på relativt lang tid?

 

Inntjeningen din blir da mye større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hmm.. veldig interessant..

Det kan se ut til at nvidia og amd er under propaganda-angrep..

 

Hvis investorene tror at verdien av nvidia er bestemt av verdien på bitcoin, og at hvis verdien på bitcoin synker så synker også verdien på nvidia, Så kommer investorene til å selge aksjene i nvidia og AMD hvis bitcoin verdien synker..

 

Det er selvsagt ingen sammenheng mellom verdien på bitcoins og verdien på selskapet nvidia eller skjermkortene deres...

 

Men hvis investorene tror det så er det sånn det er. Da selger de aksjene når bitcoin verdien synker og da synker også verdien på nvidia fordi alle selger seg ut..

 

Det betyr at noen kan ha fingeren sin på av-knappen til bitcoins og kan trykke på den for å senke aksje-verdien akkurat samtidig som de selv starter opp sitt eget "skjerm-kort" selskap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...