Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker CPUen trenger mye mindre spenning for samme hastighet. Har ikke stabilitetstestet noe særlig, men lot den dure på 4900 ved kun 1.245V.. Krasjet etter et par timer med folding. Not bad. Trengte 1.318V for Realbench stable. Er jo ikke akkurat det samme, men 75mv mindre er mye nontheless.

 

Da forskjellen på 4800 og 4900 kun er 0.8%, så tester jeg 4800 på 1.200V. Kan også kjøre 5 ghz, men for 2.8% mer ytelse så blir tempen 15'C varmere og jeg trenger 1.360-1.370V.. Treffer en liten vegg etter 4900. 

 

CPU package er på 118W ifølge Aida64 mens jeg folder. Tempen er mellom 40 og 50 grader. 

 

Man kan heller ikke se at CPU er deliddet, så lover jo bra mtp. relid jobben min.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merker CPUen trenger mye mindre spenning for samme hastighet. Har ikke stabilitetstestet noe særlig, men lot den dure på 4900 ved kun 1.245V.. Krasjet etter et par timer med folding. Not bad. Trengte 1.318V for Realbench stable. Er jo ikke akkurat det samme, men 75mv mindre er mye nontheless.

 

Da forskjellen på 4800 og 4900 kun er 0.8%, så tester jeg 4800 på 1.200V. Kan også kjøre 5 ghz, men for 2.8% mer ytelse så blir tempen 15'C varmere og jeg trenger 1.360-1.370V.. Treffer en liten vegg etter 4900. 

 

CPU package er på 118W ifølge Aida64 mens jeg folder. Tempen er mellom 40 og 50 grader. 

 

Man kan heller ikke se at CPU er deliddet, så lover jo bra mtp. relid jobben min.

Hva inneholdt det Rockit Cool 99 settet? CLU, Loctite osv eller bare delid og relid-tools? Vurderer å kjøpe inn.

Lenke til kommentar

Ja. Null stress. Du betaler frakt begge veier ;)

 

Shipping kom på 30 USD for ekspress. 12 USD for 1-4 uker. Mens siden jeg også hadde Loctite og LM i handlekurven så var billigste frakt på 21 USD ellerno. Så om du skal bare ha selve toolet så blir det dyrt i frakt :-p

 

EDIT: Bestilte sent på mandag og fikk det tidlig på onsdag.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ja. Null stress. Du betaler frakt begge veier ;)

 

Shipping kom på 30 USD for ekspress. 12 USD for 1-4 uker. Mens siden jeg også hadde Loctite og LM i handlekurven så var billigste frakt på 21 USD ellerno. Så om du skal bare ha selve toolet så blir det dyrt i frakt :-p

 

EDIT: Bestilte sent på mandag og fikk det tidlig på onsdag.

Eehm er det ikke en bedre ide og låne Nizzen utstyret så slipper du eventuelt og ødelegge cpu'n, dvs du overlater den eventuelle fadesen til han. Så er du sikker på at du slipper den ekle følelsen om noe går galt.

Lenke til kommentar

 

Ja. Null stress. Du betaler frakt begge veier ;)

 

Shipping kom på 30 USD for ekspress. 12 USD for 1-4 uker. Mens siden jeg også hadde Loctite og LM i handlekurven så var billigste frakt på 21 USD ellerno. Så om du skal bare ha selve toolet så blir det dyrt i frakt :-p

 

EDIT: Bestilte sent på mandag og fikk det tidlig på onsdag.

Eehm er det ikke en bedre ide og låne Nizzen utstyret så slipper du eventuelt og ødelegge cpu'n, dvs du overlater den eventuelle fadesen til han. Så er du sikker på at du slipper den ekle følelsen om noe går galt.

Vi er begge sørlendinger, så det går bra :D

Lenke til kommentar

 

Er 4000mhz 17-19-19-36-1T-300 1.380V godkjent? Ser ut til å være passe bra stabilt. Lot memtest gå til 450% prosent før jeg skulle game noe. :p

Gode greier :)

 

Kjør en aida og vis oss båndbredden da ;)

 

Denne du tenkte på..?

 

post-319721-0-07225900-1507316070_thumb.png

 

Scorer bra i Cinebench også på 4900/3300 med 4000 på minnet. 

 

post-319721-0-06297900-1507316105_thumb.png

 

Kyrre, brikkene du solgte var faktisk ganske gode, he he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...