Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke ille det da, på 4.8 mener jeg. Du har vel fortsatt denne samme loopen også? Til sammenligning så ligger min BW-E på ca 65-70 grader på maks, og dette er da på 4.5GHz og 1.38V. Synes at dette er blåst litt ut av proposjoner, at Skylake X er så grådig varm

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Samme loopen, dog uten push pull, og 240 ligger i front, mellom pumpe og HDD og kabinett "døra". Så er nok ikke optimalt lagt opp.. :p

 

Skjermkortet mitt blir dog overraskende varmt syntes jeg. Opptil 54'C.. Og det er komponenten som er først i loopen.

 

Har også merket at ting blir varmere enn normalt. Corsair RM850i strømforsyningen min var så varm at den var ubehagelig å ta på. Merka det tilfeldig da jeg åpna kabinettet for å gjøre noe. Vifta går normalt ikke under 40% last på RMi. Så jeg starta den i link programmet og fikk tempen på psu ned i 30C.

 

Nå skal det sies at i topp etasjen der pcen står er det varmt om sommeren.

 

Og min cpu aio kjøler (kraken x62) blåser varm luft inn i kabinettet siden den står i front.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Samme loopen, dog uten push pull, og 240 ligger i front, mellom pumpe og HDD og kabinett "døra". Så er nok ikke optimalt lagt opp.. :p

 

Skjermkortet mitt blir dog overraskende varmt syntes jeg. Opptil 54'C.. Og det er komponenten som er først i loopen.

Hvor den ligger i loopen om det er først eller sist utgjør ingenting.

Temperaturen på vannet vil uansett være det samme med lik varmeutvikling på hele systemet.

Lenke til kommentar

 

Samme loopen, dog uten push pull, og 240 ligger i front, mellom pumpe og HDD og kabinett "døra". Så er nok ikke optimalt lagt opp.. :p

 

Skjermkortet mitt blir dog overraskende varmt syntes jeg. Opptil 54'C.. Og det er komponenten som er først i loopen.

 

 

Har også merket at ting blir varmere enn normalt. Corsair RM850i strømforsyningen min var så varm at den var ubehagelig å ta på. Merka det tilfeldig da jeg åpna kabinettet for å gjøre noe. Vifta går normalt ikke under 40% last på RMi. Så jeg starta den i link programmet og fikk tempen på psu ned i 30C.

 

Nå skal det sies at i topp etasjen der pcen står er det varmt om sommeren.

 

Og min cpu aio kjøler (kraken x62) blåser varm luft inn i kabinettet siden den står i front.

2-300w med varm luft inn i kabinettet er tabbe ja

Lenke til kommentar

 

Og min cpu aio kjøler (kraken x62) blåser varm luft inn i kabinettet siden den står i front.

2-300w med varm luft inn i kabinettet er tabbe ja

 

 

Jau, men når man monterer en slik AIO i toppen av kabinettet til å blåse lufta ut der i topp, så vil den jo isteden bruke den oppvarma lufta fra skjermkortet. Ingen av delene er helt optimalt. Mye av grunnen til at jeg tok ut min Kraken X62 og gikk tilbake til gode gamle Noctua D15.

Lenke til kommentar

 

 

Og min cpu aio kjøler (kraken x62) blåser varm luft inn i kabinettet siden den står i front.

2-300w med varm luft inn i kabinettet er tabbe ja

 

 

Jau, men når man monterer en slik AIO i toppen av kabinettet til å blåse lufta ut der i topp, så vil den jo isteden bruke den oppvarma lufta fra skjermkortet. Ingen av delene er helt optimalt. Mye av grunnen til at jeg tok ut min Kraken X62 og gikk tilbake til gode gamle Noctua D15.

 

 

Om kraken står i topp eller du har d15 så bruker jo kjøleren den samme oppvarma lufta :). Hvis du ikke har hovedkortet montert opp ned som noen kabinett har da.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

 

Synes at dette er blåst litt ut av proposjoner, at Skylake X er så grådig varm

 

Vel nå har vel ikke du, eller Nizzen, prøvd den med en vanlig AIO eller luftkjøler heller da ;)

 

 

Og I hvilken verden er det man tror at man skal få i pose og sekk, ved at luft/aio er like bra som en custom loop? ;)

Lenke til kommentar

Noen nevnte at det var store forskjeller i ytelse på de forskjellige banene i BF1.

 

Da blir resultatene slik: 

 

I7 7800X 4700/3000 on 3200 på minnet: Min FPS 114 - Max FPS 173 - Avg FPS 141 - 64 players Conquest on Soissons - Ultra preset - 1440P

 

R7 1700 3850 on 2993 på minnet: MIN FPS 91 - Max FPS 174 - Avg FPS 115 - 64 players Conquest on Soissons - Ultra preset - 1440P

 

Alt er identisk utenom CPU/HK. GPU var på 2050/+500 on mem.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen nevnte at det var store forskjeller i ytelse på de forskjellige banene i BF1.

 

Da blir resultatene slik: 

 

I7 7800X 4700/3000 on 3200 på minnet: Min FPS 114 - Max FPS 173 - Avg FPS 141 - 64 players Conquest on Soissons - Ultra preset - 1440P

 

R7 1700 3850 on 2993 på minnet: MIN FPS 91 - Max FPS 174 - Avg FPS 115 - 64 players Conquest on Soissons - Ultra preset - 1440P

 

Alt er identisk utenom CPU/HK. GPU var på 2050/+500 on mem.

Om du tar disse 2 PC ved siden av og du vet ikke hva som er hva, FPS er slått av.

Så spiller de sammen.. vil du som står bak å ser på kunne skille mellom disse ?? Neppe.

 

Ryzen er ikke så dårlig som du skal ha det til, men du har handlet dette fordi, tjaa.. det er best.. er det kun derfor?

Med andre ord, pris spiller ikke en rolle. Ja da skjønner jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...