Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

TV levert til feil person


Bruker9373121

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kontakt Elkjøp.

De er så vidt jeg vet ansvarlig frem til pakken er hos deg, så må de ta det videre med transportøren.

Har selv opplevd pakker som har blitt borte i posten og tatt dette opp med butikken uten problemer, men dette har vært relativt billige ting slik at det antegelig er lett for de å bare sende på nytt uten å stresse så mye rundt det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De er så vidt jeg vet ansvarlig frem til pakken er hos deg, så må de ta det videre med transportøren.

 

Transportøren er ansvarlig frem til riktig mottaker har skrevet under og varen er løftet ut av bilen av transportøren. At transportøren ikke har rutine eller krav om legitimasjon er irrelevant. Hvis det går "for langt" så får de ta en signaturtest. Problemet med det er at en elektronisk underskrift mangler veldig mye som en papirunderskrift har, men det er tvilsomt at personen som har skrevet under har klart å forfalske din under bra nok selv om det er på en touchplate.

 

Det er jo det avsender og/eller mottaker betaler for.

 

Det er egentlig verken ditt problem eller Elkjøp's problem, men en av dere må gå gjennom "mølla" noe Elkjøp antagelig vil ta ansvaret for.

 

Edit; Slike saker fører også til at de kanskje endelig innfører legitimasjonskrav så hvis du får ny TV (noe du har krav på) så kan du trøste deg med at den ekstra tiden det tok vil gagne alle andre :)

Endret av 4 3
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøper forholder seg til selger, selger forholder seg til transportør.

TS tar kontakt med Elkjøp, så får Elkjøp ta mølla med transportøren, ut fra hva jeg vet.

Tviler på at Elkjøp tar seg bryet med å stresse for mye med transportøren, de tar gjerne ikke ansvar uten videre.

 

 

Litt på siden så er noen sjåfører ubrukelige, har fått sendt pakker til meg der sjåføren ringer å avtaler tid der jeg er hjemme hele dagen uansett(kan altså ikek ha gått glipp av han), for så legge pakka forran døra ute å ringe på engang.

Gangen etter ringte han ikke engang, bare la den igjen, og begge deler er pakker jeg skal signere på, det er mye rart med budbilsjåfører :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utenfor det juridiske, så har jeg veldig god erfaring med elkjøp sin kundeservice. Dette er jeg sikker på løser seg for deg :) 
Det er flere ganger det skal ha kommet pakker hit, men de leveres på døra til naboer og det som er. Heldigvis bor jeg i et ærlig nabolag, sånn at det har løst seg ved at de har tatt kontakt med meg igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som andre her sier, gnag på Elkjøp til de tar henvendelsen seriøst. Dersom budmannen faktisk leverte den inn i en leilighet burde det heller ikke være vanskelig for sjåføren å oppdrive hvilke leilighet han leverte den i.

Du kan uansett henvise til at du bestilte til første hinder, og dersom sjåføren mener han har levert den i en leilighet er det tydelig at noe feil har skjedd fra sjåførens side uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og hva har det å si for en tyv om du kontakter elkjøp samme dag eller dagen etterpå? Så lenge han har mottatt tv'n og forduftet så gir han vel blanke i når du kontakter elkjøp? Virker som en oppdiktet historie eller en litt merkelig handling fra tyven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er noe som skurrer her! Men om historien er sann, så har du jo i det minste et telefonnummer til tyven siden han ringte deg og informerte om gavekortet. Du må uansett krangle videre med elkjøp og eventuelt la saken gå til forbrukerrådet. Ta utskrift av anropslogg og få kopi av signaturen fra budbilen som bevis

Endret av Spectryx
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...