Gå til innhold

GUIDE: Apple Airplay 2 Dette vet vi om Apples potensielt geniale Airplay 2-funksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen ting genialt med en løsning som er låst til en enkelt produsent og som i sin tur låser bruker til denne produsenten i form av en eller flere maskinvareinvesteringer.

 

Nei, skjønner heller ikke det geniale her? For det første er det ikke akkurat "genialt" å kunne sende til flere forskjellige enheter, for det andre er det langt mer fleksibelt å bare sende lydstrømmen digitalt med et standardformat enn å låse seg til noe apple-greier (ikke at det er særlig "genialt" heller, bare en åpenbar og god løsning)

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ingen ting genialt med en løsning som er låst til en enkelt produsent og som i sin tur låser bruker til denne produsenten i form av en eller flere maskinvareinvesteringer.

 

Leste du artikkelen før du kommenterte? F.eks det uthevede avsnittet med "Med denne funksjonen vil Apple gjøre det enklere for deg å bruke multiromsløsninger rett fra telefonen, uten at du trenger å bruke tredjeparts apper eller låse deg til et spesielt høyttaler-merke"?

 

Såvidt jeg vet er denne løsningen mindre låst enn samtlige alternative løsninger på markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ingen ting genialt med en løsning som er låst til en enkelt produsent og som i sin tur låser bruker til denne produsenten i form av en eller flere maskinvareinvesteringer.

Leste du artikkelen før du kommenterte? F.eks det uthevede avsnittet med "Med denne funksjonen vil Apple gjøre det enklere for deg å bruke multiromsløsninger rett fra telefonen, uten at du trenger å bruke tredjeparts apper eller låse deg til et spesielt høyttaler-merke"?

 

Såvidt jeg vet er denne løsningen mindre låst enn samtlige alternative løsninger på markedet.

 

 

Nei, det er den da vitterlig ikke? Ihvertfall ikke om du ikke innskrenker begrepet "alternativ løsning" ganske mye. 

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alltid ønsket meg musikk på do når jeg bæsjer! ....................................multirom høytalere er en av tidenes minst bruke oppfinnelse rett etter smart klokken

Jeg bruker det hele tiden, over hele huset og hytta. Symfonisk death metal gjør underverker mot forstoppelse! Prøv for eksempel "King" albumet til Fleshgod Apocalypse. Du kan droppe klyster for resten av livet. :D

 

Edit: Eller funeral doom mot diaré, som Until Death Overtakes Me. Et taktslag hvert femte sekund roer magen ypperlig! :p

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

 

Det er ingen ting genialt med en løsning som er låst til en enkelt produsent og som i sin tur låser bruker til denne produsenten i form av en eller flere maskinvareinvesteringer.

 

Leste du artikkelen før du kommenterte? F.eks det uthevede avsnittet med "Med denne funksjonen vil Apple gjøre det enklere for deg å bruke multiromsløsninger rett fra telefonen, uten at du trenger å bruke tredjeparts apper eller låse deg til et spesielt høyttaler-merke"?

 

Såvidt jeg vet er denne løsningen mindre låst enn samtlige alternative løsninger på markedet.

Den vil ha en lås som utelukker den fra å bli så stor som den kunne blitt, nemlig at du låses til Apple-sertifiserte produkter og iPhone.

 

Hadde de åpnet for at f.eks. Android og Windows Phone også kunne implementere Airplay, så ville alt vært helt fint. Men det er nok veldig liten sannsynlighet for at vil skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å, og hvis du vil sende fra en pc til AirPlay-enheter (Windows Phone er og forblir for spesielt interesserte fram til det virkelig kan kjøre ordentlige Windows-programmer, det er ikke mine ord, det er rene salgstall), kan du bruike TuneBlade, fra samme firma som har TuneAero.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det fins da for lengst AirPlay som funker på Android. Jeg har brukt AirAudio i flere år, både opp mot receivere og mot TuneAero (Windows-program som tar imot AirPlay-strømmer til en pc - jeg har det på en pc med ti soner, og det funker ypperlig).

 

Snakker om full og offisiell støtte. Laget av Apple selv.

 

Hvor lang tid tror du det er til disse får nogenlunde grei støtte for alt i Airplay 2? Jeg regner med det tar en stund, om den får alle features...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ingen spåmann (jeg er mye annet, men ikke det), men jeg vil tippe fungerende støtte etter et par måneder, og fullt fungerende støtte et par måneder etter det. Full og offisiell støtte fra Apple kommer vel omtrent i to tusen et hundre og aldri... De er ikke akkurat kjent for å invitere andre inn bak den 15 meter høye hagemuren sin.

Lenke til kommentar

Det er ingen ting genialt med en løsning som er låst til en enkelt produsent og som i sin tur låser bruker til denne produsenten i form av en eller flere maskinvareinvesteringer.

Vel, om det er genialt skal jeg ikke påstå, men det er i hvert fall ganske smart å ha en streamingprotokoll som er innebygget i selve os-et. Som ikke er avhengige av kronglete tredjeparts implementeringer. Det er synd android ikke har et fullgodt alternativ.

Endret av Milmo
Lenke til kommentar

For all del, det er positivt at man har muligheten til å benytte airplay på android på tross av at man er prisgitt tredjepartsløsninger. Ironisk nok fungerer de som regel bedre enn Miracast/DLNA løsninger. Men, det er ikke et fullgodt alternativ. Du har ikke fullgod airplay funksjonalitet. De fleste rooter forøvrig så absolutt ikke mobilen sin.   

Lenke til kommentar

Ja vel, kanskje jeg er litt for vant til å roote alt. Men jeg er litt usikker på hva slas funksjonalitet jeg mangler på AirPlay. Jeg kan spille musikk til hvilken som helst av sonene, og lyden er krystallklar. Er det noe mer det skulle vært?

 

Vel, airplay lar deg jo strømme det meste av media, bilde, video og lyd. Jeg bruker plex som mediasenter der jeg har satt opp server på pc-en. Plex appen henter inn innholdet som jeg sender videre til tv-en. Så kan jeg deretter kjapt bytte til f.eks youtube, spotify eller et bildegalleri. Airplay har også mirroring. Altså den lar deg speile innholdet du har på mobil/pad/laptop. Det fungerer utrolig sømløst da alt styres fra ett enkelt kontrollpanel i selve os-et.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...