Gå til innhold

GUIDE: Apple Airplay 2 Dette vet vi om Apples potensielt geniale Airplay 2-funksjon


Anbefalte innlegg

 

Det er ingen ting genialt med en løsning som er låst til en enkelt produsent og som i sin tur låser bruker til denne produsenten i form av en eller flere maskinvareinvesteringer.

Leste du artikkelen før du kommenterte? F.eks det uthevede avsnittet med "Med denne funksjonen vil Apple gjøre det enklere for deg å bruke multiromsløsninger rett fra telefonen, uten at du trenger å bruke tredjeparts apper eller låse deg til et spesielt høyttaler-merke"?

 

Såvidt jeg vet er denne løsningen mindre låst enn samtlige alternative løsninger på markedet.

 

Leste DU det jeg skrev før DU kommenterte? Med denne funksjonen vil Apple med en Apple OS spesifikk kommunikasjonsprotokoll få brukere til å kjøpe maskinvare som støtter nevnte Apple spesifikke kommunikasjonsprotokoll, som igjen vil gjøre det mindre aktuelt for andre familiemedlemmer å kjøpe Android eller Windows baserte enheter, og/eller bytte til en Android eller Windows basert enhet fordi man har investert i dyr 3. parts maskinvare med en protokoll som ikke kan implementeres mot de andre to.

 

​Jeg snakker ikke om at bruker blir låst til en høyttaler, men til appleproduktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er ingen ting genialt med en løsning som er låst til en enkelt produsent og som i sin tur låser bruker til denne produsenten i form av en eller flere maskinvareinvesteringer.

Vel, om det er genialt skal jeg ikke påstå, men det er i hvert fall ganske smart å ha en streamingprotokoll som er innebygget i selve os-et. Som ikke er avhengige av kronglete tredjeparts implementeringer. Det er synd android ikke har et fullgodt alternativ.

 

 

Jeg sier ikke at løsningen ikke fungerer godt i seg selv, eller at konseptet ikke er godt.

 

​Jeg mener imidlertid at elektronikk og kommunikasjon mellom elektronikk bør basere seg på felles protokoller. Eksempelvis støtter alle enheter BT uavhengig av OS. Ingen maskinvareprodusenter burde støtte AirPlay, eventuelt burde Apple åpne for andre å bruke AP, i en perfekt verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...