Gå til innhold

Hvor mye gb bruker du per mnd/Har du inkludert per mnd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det varierer veldig mye og ligger på alt mellom 5-15 GB. Det meste på wifi og avhengig av hvor mye film/musikk jeg bruker.

 

Har tatt meg sammen og bruker svært lite på mobildata (utenfor huset) - men bruker det jeg må, ikke noe unødvendig som musikk/film, men når det er sagt så er det wifi overalt.

 

Når jeg er utendørs så ligger som regel telefonen ubrukt i lomma, jeg sitter ikke med nesa i mobilen og hører heller ikke musikk utendørs.

 

Jeg har også kuttet ut endel musikkspilling/Spotify hjemme da jeg ble lei trådløse høytalere og har gått over til DAB radio.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 35 GB data tidligere men da måtte jeg spare de siste dagene i måneden for å ikke bruke opp alt. Nå har jeg 50 GB og får vel samme problem da man bruker etter hva man har. Men nå har jeg kuttet ut bruk av Wi-Fi da det suger ekstremt mye strøm og ved å kun bruke mobildata varer batteriet mye lengre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg hadde 35 GB data tidligere men da måtte jeg spare de siste dagene i måneden for å ikke bruke opp alt. Nå har jeg 50 GB og får vel samme problem da man bruker etter hva man har. Men nå har jeg kuttet ut bruk av Wi-Fi da det suger ekstremt mye strøm og ved å kun bruke mobildata varer batteriet mye lengre.

Jeg synes faktisk telefonen bruker mindre strøm på wifi, men jeg har valgt å skru av 4G. Datatrafikk og wifi står på hele tiden. Bluetooth er slått av. Siden jeg har beskjedent bruk av mobildata synes jeg det funker fint med 3G (synes det da går mindre batteri).

Lenke til kommentar

Har abonnement med 4GB inkludert (Telenor Yng), pleier å bruke rundt 1GB. Bruker helst WiFi om mulig. I mitt abbonement kan jeg streame spotify musikk gratis, uten at det går utover forbruket mitt. I første øyekast så virket dette som en god deal, men nå skremmer det meg fordi det bryter med nettnøytralitet hvor jeg må betale for å bruke andre tjenester enn spotify. https://www.dinside.no/okonomi/derfor-bor-du-vaere-mot-gratis-musikkstromming/67670752

Lenke til kommentar

Har 5GB, bruker sjelden mer enn 1GB - og jeg jobber med IT, så er på mobilen 24/7.

 

Hvor mye du bruker har mest med hvilke apps du kjører, jeg kjører for det meste kun chat, ssh og nettleser. Derfor går det relativt lite Data.

Bruker den ikke til så mye mer enn det jeg heller, men hadde aldri i verden klart 1 GB. Skrur av varsler på Messenger osv feks, og lukker de skikkelig slik at de ikke ligger i bakgrunnen.

 

Men bruker kanskje til mer enn jeg tenker over.

Lenke til kommentar

 

Har 5GB, bruker sjelden mer enn 1GB - og jeg jobber med IT, så er på mobilen 24/7.

 

Hvor mye du bruker har mest med hvilke apps du kjører, jeg kjører for det meste kun chat, ssh og nettleser. Derfor går det relativt lite Data.

Bruker den ikke til så mye mer enn det jeg heller, men hadde aldri i verden klart 1 GB. Skrur av varsler på Messenger osv feks, og lukker de skikkelig slik at de ikke ligger i bakgrunnen.

 

Men bruker kanskje til mer enn jeg tenker over.

 

 

Du kan vel sjekke hvilke apps som har brukt batteri og data på de fleste mobiler i dag, kanskje du finner noen apps som bruker mer enn du tror?

Lenke til kommentar

Har abonnement med 4GB inkludert (Telenor Yng), pleier å bruke rundt 1GB. Bruker helst WiFi om mulig. I mitt abbonement kan jeg streame spotify musikk gratis, uten at det går utover forbruket mitt. I første øyekast så virket dette som en god deal, men nå skremmer det meg fordi det bryter med nettnøytralitet hvor jeg må betale for å bruke andre tjenester enn spotify. https://www.dinside.no/okonomi/derfor-bor-du-vaere-mot-gratis-musikkstromming/67670752

Men man må vel betale for p bruke andre tjenester en Spotify uansett om abb ditt tilbyr gratis streaming eller ei. Mulig noe jeg ikke forstår oppi det hele ? Telenor har vell også inkludert flere enn Telia sitt per idag.

Og per idag hører jeg også gratis på Spotify for jeg benytter meg av nedlastede spillelister, flere musikkaktørene får nok tilbud om å slenge seg på og da blir det likere. Det er konkurranse i det meste idag, de med beste og mest fordelen får kundene. Jeg personlig kommer ikke til å bruke YouTube og radio mindre av den grunn, jeg slipper bare nå å laste ned hver spilleliste.

Endret av Miss_star
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde 35 GB data tidligere men da måtte jeg spare de siste dagene i måneden for å ikke bruke opp alt. Nå har jeg 50 GB og får vel samme problem da man bruker etter hva man har. Men nå har jeg kuttet ut bruk av Wi-Fi da det suger ekstremt mye strøm og ved å kun bruke mobildata varer batteriet mye lengre.

Jeg synes faktisk telefonen bruker mindre strøm på wifi, men jeg har valgt å skru av 4G. Datatrafikk og wifi står på hele tiden. Bluetooth er slått av. Siden jeg har beskjedent bruk av mobildata synes jeg det funker fint med 3G (synes det da går mindre batteri).

 

 

Wifi bruker vesentlig mindre strøm enn 4G.

 

Selv bruker jeg ca 1-2GB av mine 3GB.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg lurer på om man må betale for overforbruk på komplett mobil eller om hastigheten bare strupes til minimal hastighet. Er det noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man må betale for overforbruk på komplett mobil eller om hastigheten bare strupes til minimal hastighet. Er det noen som vet?

Det koster 0,99kr per MB opp til 399kr makspris per måned. At det faktisk finnes mobiloperatører som fortsatt bruker denne praksisen for overforbruk av mobildata er jo nesten kriminelt. 

https://www.komplett.no/mobil/

 

tT5st3-ZRLas5X80cO2GtQ.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...