Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Når baksetet teller - hvilke modeller har god komfort for voksne i baksete?


Anbefalte innlegg

På jakt etter ny bruktbil, i prisklasse 50-150K
Må være stasjonsvogn, gjerne med automatkasse. Lavt forbruk er selvsagt ikke noe ulempe.
Skinn eller stoff, lys eller mørk, I don't care.

Det som virkelig teller, er setekomfort også bak. Om jeg vil sitte på kirkebenk med pute under baken, går jeg i kirka...
Det må være normal plass for ett voksent menneske bak, og setene må ha noe sidestøtte og være litt mykere enn gråstein.
Hva er det å velge i på den fronten?
E-klasse har jo i alle fall tidligere hatt godt rykte på den fronten, men frykter at da pris vil presse alder og km betydelig.
Avensis, neitakk, den sorten er jeg lei - god å sitte i er den jammen meg heller ikke!

Mondeo, der står jeg over. Har ikke prøvd en Mondeo jeg har likt :o

Passat Highline?

V70? Syntes i alle fall de tidligere setene har vært sære for ryggen, har dette bedret seg?

Innspill verdtsettes - gjerne også tips til ting en bør se etter som typiske feil og mangler på modellene.
 



 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E-klasse er nok blant det beste innenfor ditt budsjett, men du må nok regne med å ende opp med en bil fra ca 2005-2006, det vil si en S211 pre-facelift.

På disse bør man være oppmerksom på noen ting:

Registeret er et problem på 200 Kompressor.

Dieselmotorene er dieselmotorer, der er det dyser, partikkelfiltre og turbo som skaper de fleste problemer.

Bilen bør ha fått regelmessig service, særlig viktig er det at bremsevæske er byttet minst hvert andre år og at det er byttet olje på automatkassa minst hver 60000km.

 

Disse bilene har Sensotronic Brake Control (SBC), dette er bremser med en svært heftig respons, dog er det en enhet med et visst antall aktiveringer i dette systemet. Når antall aktiveringer er ute vil rett og slett bilen ha behov for bytte av SBC-enheten. Hos BOS koster et slikt bytte flere titusener, men det finnes muligheter for å fikse dette med en oppgradering av enheten og da til en langt lavere pris (en håndfull tusenlapper)

 

Pass for all del på å finne en uten integrerte barneseter, disse ødelegger nemlig mye av komforten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...