Gå til innhold

Hvor ofte må barberbladene byttes ut, og må de byttes ut?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Her ser dere huden min

 

Mye rødheter og de faens nuppene. Kan det ha kommer av barbering?

Det er ikke unormalt å bli noe irritert i huden. Jeg kan ikke bruke barberskum eller -vann og må bruke mild krem eller vanlig vann. Gjør jeg det så ser jeg nesten ut som en blodpudding :-D.

 

Prøv uten, evt uten alkohol eller parfyme, evt med aloe vera eller lignende som kjøler. Utover det må du nesten spørre dermatolog eller en vanlig lege.

 

Tror bare jeg skal kjøre maskin.

 

Faens lei de jævla høvlene og alt det styret. 

 

 

 

Hvis barberingen er årsaken så kan du gjøre det værre med å bruke maskin. Men, du må bare prøve å(og) feile...

 

Verre? På hvilken måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Her ser dere huden min

 

Mye rødheter og de faens nuppene. Kan det ha kommer av barbering?

Det er ikke unormalt å bli noe irritert i huden. Jeg kan ikke bruke barberskum eller -vann og må bruke mild krem eller vanlig vann. Gjør jeg det så ser jeg nesten ut som en blodpudding :-D.

 

Prøv uten, evt uten alkohol eller parfyme, evt med aloe vera eller lignende som kjøler. Utover det må du nesten spørre dermatolog eller en vanlig lege.

 

Tror bare jeg skal kjøre maskin.

 

Faens lei de jævla høvlene og alt det styret. 

 

 

 

Hvis barberingen er årsaken så kan du gjøre det værre med å bruke maskin. Men, du må bare prøve å(og) feile...

 

Verre? På hvilken måte?

 

 

Du kan få mer irritert og tørr hud, men igjen, du må bare prøve deg fram og se hva som passer best for deg. Jeg personlig synes det er langt mer trøblete og tidkrevende med en maskin, men alle har hver sin forektrukkende valg. Noen bruker bare et knivblad.

 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Sløve blader vil så absolutt gi deg de problemene du beskriver. Når bladene er sløve så lugger det mer og hørene blir "dratt" og kuttet i stedet for kuttet. Da blir man fort sår.

 

Min erfaring er at bladene bør byttes etter ca. 5-6 barberinger, avhengig av hvor tykk hårvekst man har. Det er også viktig og fukte ansiktet før barbering samt at man bruker et skikkelig skum/krem som gir god glid.

 

En etterbarberingskrem anbefales også. Den smører og lindrer.

 

Barbering med såkalt "butikkhøvel" har jeg kuttet ut for lenge siden. Sjekk heller ut "tradisjonell barbering". Mye billigere, Da betaler du 20-30 spenn for 10 blader og en god barberkrem koster fra 100-lappen. 

 

Et annet problem med høvel med flere blader er at hårene setter seg fast mellom bladene. Dette problemet er så og si eliminert med tradisjonell høvel. Og det syntetiske ekstremt parfymerte skummet du får kjøpt på butikken er ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar

Du kan fint bruke en maskin. En god maskin som feks. Braun 9 series koster rundt 3.000 kr. og denne skal faktisk være ganske bra. Det følger med ladestasjon og rensestasjon og den kan brukes mens du dusjer etc. da den tåler vann. Nytt hode til denne koster rundt 500 kroner, men du trenger ikke bytte ut dette med det første. 

 

mener å ha lest at disse fint holder ett til to år til vanlig bruk. Sikkert lenger også.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en slik engangshøvel med oransj skaft i laaange tider nå ^^ Sikkert minst et halvt år, kanskje opp til ett år. De selger ikke de lenger på Clas Ohlson. Jeg bruker den "Palmolive Naturals Shower Milk" ^^ som dusjsåpe. Den er billig når den er på tilbud, men temmelig dyr ellers. Så kjøp den kun på tilbud (ca 50 kr/liter), oftest på Europris eller andre storbutikker.

 

https://dbstatic.no/61724145.jpg?imageId=61724145&x=0&y=19.9&cropw=100&croph=69.6&width=1024&height=687

 

Den er genial som "lubrikant" ^^ Altså til ansiktsbarbering! Selv med en halvsløv høvel med kun ett blad, så blir det en close shave. Må bare lære kunsten.

Lenke til kommentar

Husk at noen har mer følsom hud enn andre. Selv om din hud tåler sløvt blad og billigkrem, så bør ikke andres hud gjøre det. Den generelle regelen er at man bytter bladene gjevnlig hvis man har følsom hud, samt bruker en skikkelig krem.

 

Har man ikke råd til å gjøre noe så nødvendig som å barbere seg så har man kanskje prioritert litt feil...tror jeg.

 

En tradisjonell høvel koster rundt 2-300 kroner. 20 stk blader koster rundt 50 lappen og barberer man seg tre ganger i uken og bytter ut bladet etter seks ganger så har man leeenge. Høvelen varer livet ut.

 

Kast disse gillette greine. Er bare noe overpriset plastræl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barbering med såkalt "butikkhøvel" har jeg kuttet ut for lenge siden. Sjekk heller ut "tradisjonell barbering". Mye billigere, Da betaler du 20-30 spenn for 10 blader og en god barberkrem koster fra 100-lappen.

Her ser jeg for meg at det havner skarpe barberblader rett i returavfallet. *cry*

Lenke til kommentar

Bruker Gillette 3 eller 4 bladers, synes de fungerer veldig bra. Men barberer alltid etter en lang dusj, varm dusj slik at skjegget bestandig er optimalt for barbering. Da holder også bladene lenge.

 

Men barberskum på boks sluttet jeg med for mange år siden. Handler engelsk barber såpe stykker på Ebay og bruker kost.  

Lenke til kommentar

 

Barbering med såkalt "butikkhøvel" har jeg kuttet ut for lenge siden. Sjekk heller ut "tradisjonell barbering". Mye billigere, Da betaler du 20-30 spenn for 10 blader og en god barberkrem koster fra 100-lappen.

Her ser jeg for meg at det havner skarpe barberblader rett i returavfallet. *cry*

 

Bladene går inn igjen i bunnen av boksen, som er laget av hardplast, og holdes på plass av en fjærmekanisme.
Lenke til kommentar

Jeg bruker gillette høvler (mach 3) men må bytte blader etter ett bruk... :( bestiller blader på nett og får dem da en god del billigere enn i butikk. Kan ikke gå så lenge som to uker uten å barbere skjegget da jeg har et uspesifisert hudproblem så begynner å klø og flasse. Barberer annenhver dag. Merker aldri hudproblemet hvis jeg barberer meg jevnlig. Trodde en stund det var psoriasis, noe som går i slekten, men har ikke lenger dette andre steder etter at jeg begynte å gå med gullsmykke, overtro skal ha det til at gull hjelper mot hudproblemer. Men kjipt at bladene ikke tar skikkelig ved annen gangs bruk (lugger og blir rød) så jeg bare kaster dem når jeg er ferdig med første barbering. Har aldri hatt skikkelig maskin, så vet ikke om det ville fungert bedre/billigere. Er jævlig lei av å få små kutt (er "skinhead" :p barberer også hodet) som blør lenge og barberskum er også noe herk. Jeg får undersøke litt rundt pris på maskin. :)

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...