Gå til innhold

TEST: Philips BDM4037UW


Anbefalte innlegg

Rett og slett ikke stor nok skjerm med andre ord. ;)

Kjører man på med TV-size, f.eks 55", så får du faktisk tilsvarende 4 stk 27" 1080p. Evnt så er 48-50" som da tilsvarer 4.stk 24" nok også ganske ideelt.

 

Bruker bare Win10 sin "fest i kant" for vinduer, for å få kantfritt skjermoppsett. 40" er nok en viss fare for å falle mellom to stoler sånn sett. For stor for noen å bruke som en enkelt skjerm. For liten for å bruke som om det var flere. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett og slett ikke stor nok skjerm med andre ord. ;)

 

Kjører man på med TV-size, f.eks 55", så får du faktisk tilsvarende 4 stk 27" 1080p. Evnt så er 48-50" som da tilsvarer 4.stk 24" nok også ganske ideelt.

 

Bruker bare Win10 sin "fest i kant" for vinduer, for å få kantfritt skjermoppsett. 40" er nok en viss fare for å falle mellom to stoler sånn sett. For stor for noen å bruke som en enkelt skjerm. For liten for å bruke som om det var flere. 

 

Jeg bruker også det men kan da ha (inntil) 16 vinduer slik, når jeg bruker oppsettet som jeg gjør...

 

4x20" funker for meg, men kunne godt vært enda litt større, ja. Stod mellom denne og 42.5" til Philips, men den er helt flat, og jeg var ikke helt sikker på om det var en god idé.

 

Uansett ville jeg ikke fått mer informasjon inn på en større skjerm - og 20" på mine "virtuelle" skjermflater er helt greit, siden de er helt kantløse, og jeg kan strekke vinduer utover hele skjermen dersom jeg trenger det...

Lenke til kommentar

Jeg har den der.. har hatt den en god stund. Det eneste negative er at teksten på Photohop, knappene, blir småe.. Har ikke brydd meg nevneverdig da.. spiller endel og ser mye youtube, vil aldri gå tilbake :-) Kanonskjerm!!

 

Hei!

 

Photoshop har hatt elendig skalering av grensesnittet i lang tid, men i nyeste CC-versjon så synes i hvert fall jeg at det ble mye bedre. Du slipper i hvert all at knappene er mikroskopiske, noe som alltid irriterte meg tidligere på 4K-skjermer.

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg savner virkelig at dere nevner spesifikt om skjermen er matt (AG-coating - og om denne er "mild" eller "aggressive") eller glanset ("glare").

 

Her kommer det frem av bildene at akkurat denne skjermen er rimelig glanset av seg, men for en som har meget sensitive øyne, må jeg enten bli fortalt via tester eksakt hvordan skjermen er å se på eller prøve den selv - hvilket, utifra bosted, gir et heller dårlig utvalg i de lokale elektro-butikkene (Expert/Euronics).

 

Hei! 

 

Sammenlignet med min vanlige U2711 var den definitivt mer glanset, men samtidig har jeg sett verre skjermer. Jeg ville nok kalt det "mildt glossy", i mangel på en mer teknisk beskrivelse. 

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Er overrasket over problemene med bildekvaliteten og innsynsvinkelen du nevner her. Jeg kjøpte en 43" (Philips BDM4350) for et år siden, og jeg kunne absolutt ikke tenke meg å gå tilbake til noe mindre. En sann fornøyelse å jobbe med, spesielt med video redigering og foto. I mange tilfeller en del ledig plass på skjermen, men det oppfatter jeg som "luksus". Fargene på 43-tommeren er også glimrende uten at jeg har gjort noen målinger som nevnes her, men de oppfattes som meget bra over hele flaten (skjermen er bare ca. 2 cm fra bordplaten med en sterk fleksibel arm festet på veggen bak). Så modellen du tester her høres ut som en del dårligere enn 43-tommeren fra samme produsent.

 

Nevner dette slik at det ikke blir en "absolutt sannhet" at en 40+ tommers skjerm er for stor for alle.

 

Et annet poeng er at jeg tenkte meg en 38 til 40" skjerm om jeg skulle kjøre UHD uten skalering. Så kom denne 43-tommeren på markedet (ca. en tusenlapp dyrere enn skjermen du tester her), og for meg var det bare å slå til.

Hei! 

 

Takk for god feedback!

 

Som jeg skriver så eliminerer man flere av problemene hvis du kan ha skjermen langt unna, men på min vanlige arbeidspult (80 cm dyp), så ble innsynsvinkelen et irriterende problem. Jeg tipper du også vil se at hvis du sitter rett foran skjermen vil du se at den nederste delen av skjermen er blassere/lysere enn toppen. Eller kanskje det bare er et problem på 40-tommeren? 

 

Og selvfølgelig, smaken er som baken. Jeg synes fortsatt 40+ tommer er hakket for stort på skrivepulten, men hadde vært mer positiv til opplevelsen hvis skjermpanelet hadde vært bedre og jeg kunne justert høyden på skjermen :) 

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Hyggelig med bruker orientert testing som dette. Saklig og god informasjon, og det er lett å følge tråden i det som skrives.

 

Har denne kvadratiske pixler? Det er en utfordring som følger alle disse TV panelene.

Takk for det, Frode. 

 

Kvadratiske piksler, ja. :) 

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Sitter selv på en 49" Sony TV til min desktop pc, Men jeg gamer fra godstolen og sitter 2 meter unna skjermen da og synes det er perfekt. Har hjemmesnekret meg ett bevegelig bord til tastaturet festet i en sving arm så jeg kan skyve det bort når jeg skal reise meg men som og kan låses fast i den posisjonen man ønsker. Noen ganger velger jeg are å ha tastaturet i fanget da, kommer ann på hva jeg skal gjøre. Mus å musmatte ligger på ett bord ved siden av godstolen som går nesten jevnt med armlenet og til headsettet har jeg bare skrudd en skru på skrå inn i bordet fra siden som headsettet kan henge på når det ikke er i bruk.

 

TV har egen gaming mode som kansje ikke kan konkurere med de beste gaming skjermene på responstid men jeg synes den fungerer utmerket til både Battlefield, Total War, Overwatch og Fallout etc. Merker personlig ikke noen forskjell når jeg spiller på denne TV`n kontra når jeg spiller på madammens BenQ 27".

 

Men å sitte 50cm unna en 40" skjerm på skrivebordet synes jeg hørtes ukurant ut.

Lenke til kommentar

Jeg bruker denne skjermen på hjemmekontoret, og med windows 10 sitt system for flytting av programvinduer så er dette det suverent mest effektive produktivitetsoppsettet jeg har brukt. Trykk windows knappen, og piltastene for å flytte vinduet til det hjørnet du vil ha det i og vipps så har du 4 1080p skjermer uten ramme mellom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...