Gå til innhold

Nødvendig med anonymfunksjon i økonomiforumet?


Anbefalte innlegg

Det er mulig det hadde blitt bedre, men da får du problemet med grensedragninger basert på veldig skjønnsmessige vurderinger, noe en hittil har ønsket å unngå for akkurat denne problemstillingen.

 

En bedre løsning ville vært å splitte opp i "privatøkonomi" og "investeringer" eller lignende. Hvilket fond du bør velge er ikke spesielt sensitivt, og prisutviklingen på bitcoin de siste dagene eller spådommer om fremtidige boligpriser er i alle fall ikke det, mens størrelsen på egen gjeld og formue, økonomiske problemer mv. er det. Disse to temaene har en viss grad av overlapp, men en oppsplitting av forumet og noen gjennomtenkte retningslinjer for hva som skal postes hvor ville hjelpe veldig.

 

Eller så kan en jo revurdere prinsippholdningen om at diskusjon.no ikke overprøver brukernes vurdering av hva som er sensitivt så lenge det er on topic i kategorien. Det synes jeg ikke noe særlig om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en som i all hovedsak leser økonomiforumet, og ikke poster aktivt der, har jeg også irritert meg over hvor mange poster som er anonyme. Funksjonen brukes over en lav sko og tydeligvis kun "for gøy" - her er nok et prima eksempel fra i kveld i aksjetråden, i tillegg til alt som er nevnt tidligere.


En nordmann har solgt alle akjene sine og kjøpt bitcoins for rubbel og bit. Smart move?

Anonymous poster hash: d3f34...da4  

 

 

Når så godt som alle de anonyme innleggene i økonomiforumet er av denne karakteren bør det ikke være veldig vanskelig å forstå at funksjonen ikke brukes som tiltenkt, ei heller bør det være vanskelig å se at noe må gjøres.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet er ikke bare at de er anonyme (selv om dette gjør ting mer forvirrende). Problemet er at disse postene er så "low effort" at det kunne vært noe man skrev mens man hadde 2 i promille og egentlig var fokusert på tv'en ved siden av. Denne kombinasjonen gjør at de rett og slett er forstyrrende og senker kvaliteten på økonomiforumet. Skal jeg gjette så er det en eller maks to personer som spammer med dette, da jeg ikke er vant til denne type poster i andre forumkategorier. Synes moderatorene bør vurdere totaleffekten her, ikke bare om noe er "teknisk innenfor". 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er fremdeles et problem, og spesielt fremtredende i trådene om Bitcoin og andre kryptovalutaer. Er dette virkelig ikke noe dere anser som et problem på økonomiforumet, og har jeg bare blitt en gammel grinebiter?

 

Har i praksis sluttet å lese i kategorien, fordi jeg er så lei av dette problemet det ikke gjøres noe med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nei. Jeg må dessverre velge "anonym" hver gang jeg poster. Synd det ikke går an å gjøre på denne delen av forumet også. Hvis anonym funksjonen fjernes på økonomiforumet vil jeg bare gå 100% over til kvinneguiden hvor det er mye mer takhøyde ifht å være anonym. 

 

Uansett slik jeg har forstått det så blir hashen ved slutten av innlegget unik per bruker per tråd. Dermed kan en f.eks gjenkjenne TS hvis han svarer anonymt i tråden senere. 

 

 

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...