Gå til innhold

Ice lanserer nye abonnementer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Underlig, har fortsatt 1gb uten roaming for 99kr, jeg bare lurer om de kommer til å tvangsoverføre meg til et annet abbonement.

 

Basert på det de har sagt vil du fortsatt kunne bruke telefonen med det abonnementet du har, men fra og med 1. juni vil du ikke kunne bruke den i det hele tatt i EU. Med mindre du har noen utenlandsreiser planlagt så er det like greit å beholde det abonementet du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de skal ta seg ektra betalt for free roaming når det fra førte juni er forbudt for leverandører å fakturere hverandre roaming gebyrer i EU

Er jo smart å gjøre det nå før 1juni, for gjør de det etter den datoen så virker det jo som om de gjør det bare pga roaming greia, men det er jo derfor de gjør det, men jeg regner med at siden de legger på nå så er det ett eller anna smutthull de kommer seg igjennom lov messig.

Men 500MB for 99kr i måneden er jo bedre enn telenor klarer med sine blod priser på 500MB i måneden som de tar 249kr for, bedre å bli slått ned å rana på åpen gata også bli voldtatt av noen med ekstra stor kølle etterpå,svir mindre det, men telenor gjør det jo bare for å klare å selge 2GB abo sitt lettere når det "bare" koster 299kr.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Prøvde ICE første gang de hadde dette tilbudet. Mer useriøse greier skal man lete lenge etter. Regningene kom sjeldent før inkassovarselet, og ingen mulighet for avtalegiro. Hadde bare problemer, og flere jeg kjenner opplevde det samme.

 

Nå får du i alle fall avtalegiro med ice. Har ikke hatt samme problemet som deg med regninger, så vi får håpe at de har løst det problemet også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Telipol har falt ut av kalkulatoren. De er et glimrende alternativ for de som ønsker Telenordekning, selv om også de har bekreftet at de kommer til å heve prisene. Dette er dog en stund siden så kan hende de har endret mening.

Lenke til kommentar

Prøvde ICE første gang de hadde dette tilbudet. Mer useriøse greier skal man lete lenge etter. Regningene kom sjeldent før inkassovarselet, og ingen mulighet for avtalegiro. Hadde bare problemer, og flere jeg kjenner opplevde det samme.

 

Avtale giro har de da hatt lenge, like lett å opprette i nettbanken som med alle som sender fakturaer.

 

Har mobilt bredbånd, 1G for 99,- så langt jeg vet er det inklusive roaming i Skandinavia, og fra 1.juli EØS også. Er bare "mobil"-kundene som må opp i pris, ingen varsler sendt til oss med mobilt bredbånd ihvertfall  :wee: Routeren fikk jeg til 1 krone forresten  :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Skjønner ikke hvorfor de skal ta seg ektra betalt for free roaming når det fra førte juni er forbudt for leverandører å fakturere hverandre roaming gebyrer i EU

De får lov, til fastsatte makspriser, men får ikke lov til å viderefakturere til kundene.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de skal ta seg ektra betalt for free roaming når det fra førte juni er forbudt for leverandører å fakturere hverandre roaming gebyrer i EU

Feil.

 

Pris per MB (for operatører) er regulert til max 0.0077 Euro (0.07 kr med dagens satser) i den nye loven som gjelder fra 16. Juli.

Operatørene må altså betale for din roaming i utlandet, men kunder skal slippe å forholde seg til dette.

Prisen er veldig lav - men operatørene forventer økt bruk og økte kostander.

 

I dag er denne prisen regulert til max 0.05 Euro per MB.

Endret av MegaMann2
Lenke til kommentar

 

Avtale giro har de da hatt lenge

Hva legger du i ordet "lenge"? Det er ikke mange månedene siden de begynte å tilby dette.

 

 

Juli 2015.

 

Da bestilte jeg mobilt bredbånd fra Ice, og opprettet avtale giro straks jeg fikk første faktura. Ikke mottatt en eneste faktura pr post eller mail siden den gang.

Lenke til kommentar

Du blir ikke overført, men mobilen din vil ikke virke i utlandet.

 

Basert på det de har sagt vil du fortsatt kunne bruke telefonen med det abonnementet du har, men fra og med 1. juni vil du ikke kunne bruke den i det hele tatt i EU. Med mindre du har noen utenlandsreiser planlagt så er det like greit å beholde det abonementet du har.

Ja, men det jeg lurer på er hvor lenge det virkelig vil vare, å ha et abonnement som leverandøren egentlig ikke tilbyr.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...