Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Roberts endrer modellen litt for å få med flere spillere:

http://www.pcgamer.com/2014/08/20/star-citizen-developer-wants-to-focus-less-on-crowdfunding-numbers-more-on-stretch-goal-progress/

 

Mitt største problem er at jeg egentlig ikke ser helt lyset i tunnellen her, syntes det går så ekstremt sakte fremover at jeg ikke kan skjønne når jeg egentlig kan fly fritt rundt og besøke planeter og stasjoner i first person uten restriksjoner. Snakker vi 1 eller 5 år til ting er på plass liksom? Er det noen ETA på dette?

Dette er det ferskeste jeg har sett:

 

2011 Developers begin building Star Citizen in secret, revealing just enough details to entice investors.

10/10/12 Crowdfunding campaign begins—and reaches its $2 million goal before the end of the month.

08/29/13 A hangar module launches, allowing backers to “walk around” inside their ships.

06/04/14 A dogfighting module releases that lets players battle the computer—and other players—in one of three ships.

Late 2014 A first-person shooter module is set to be introduced.

2015 A planet-side social module will be added, allowing players to explore cities.

2015 The single- player military campaign Squadron 42 is slated to release as a stand-alone game within the Star Citizen universe.

Late 2015 Early public testing of the universe will begin as the game’s designers pull together various modules.

2016 Star Citizen will become available as a seamless universe with modding tools and the ability for players to host custom servers.

 

Kilde: http://www.popsci.com/article/gadgets/space-game-gets-real

Siden ble linket til på RSI siden, så regner med estimatene skal være ganske up-to-date.

Lenke til kommentar

 

Roberts endrer modellen litt for å få med flere spillere:

http://www.pcgamer.com/2014/08/20/star-citizen-developer-wants-to-focus-less-on-crowdfunding-numbers-more-on-stretch-goal-progress/

 

Mitt største problem er at jeg egentlig ikke ser helt lyset i tunnellen her, syntes det går så ekstremt sakte fremover at jeg ikke kan skjønne når jeg egentlig kan fly fritt rundt og besøke planeter og stasjoner i first person uten restriksjoner. Snakker vi 1 eller 5 år til ting er på plass liksom? Er det noen ETA på dette?

Dette er det ferskeste jeg har sett:

 

2011 Developers begin building Star Citizen in secret, revealing just enough details to entice investors.

10/10/12 Crowdfunding campaign begins—and reaches its $2 million goal before the end of the month.

08/29/13 A hangar module launches, allowing backers to “walk around” inside their ships.

06/04/14 A dogfighting module releases that lets players battle the computer—and other players—in one of three ships.

Late 2014 A first-person shooter module is set to be introduced.

2015 A planet-side social module will be added, allowing players to explore cities.

2015 The single- player military campaign Squadron 42 is slated to release as a stand-alone game within the Star Citizen universe.

Late 2015 Early public testing of the universe will begin as the game’s designers pull together various modules.

2016 Star Citizen will become available as a seamless universe with modding tools and the ability for players to host custom servers.

 

Kilde: http://www.popsci.com/article/gadgets/space-game-gets-real

Siden ble linket til på RSI siden, så regner med estimatene skal være ganske up-to-date.

 

 

Se her ja, takk. To år er jo overkommelig :)

Lenke til kommentar

 

Se her ja, takk. To år er jo overkommelig :)

 

 

Det at spillet ikke har noen utgiver som puster utviklerne i nakken er jo både positivt og negativt. Det positive er at utviklerne får lage akkurat det produktet de selv vil, og de kan gjøre spillet så og si helt ferdig før de slipper det ut (selv om de selv sier at spillet ikke vil bli ferdig så lenge folk spiller det og de får inn penger til å drive universet videre). Det negative slik jeg ser det, er at de ikke har den samme "hard-deadline". Det betyr trolig også at det som nå står som late 2015 fort kan bli early 2016 osv.

 

Heldigvis er sjefen sjøl, Chris Roberts, god på å sette interne deadlines, men han er også så nøye at han gir ikke tommel opp og slipper en ting før han er fornøyd med det (fornøyd betyr ikke fritt for bugs osv). Så jeg vil ikke bli overrasket om "fullversjonen" først kommer i 2017 en gang, men her håper jeg selvsagt at jeg tar feil. Det er viktig å huske på at at dette er et MASSIVT prosjekt. Jeg tror ikke noen av oss faktisk klarer å se for oss hvor stort det kommer til å bli, og det at dette blir en FPS, Space-combat, økonomi-sim, mm, i ett tar tid og lage! Det siste tallet jeg hørte, var vel at det var godt over 200, muligens nærmere 300 personer, som jobbet med spillet.

Lenke til kommentar

 

Men nå skal jeg være ærlig at jeg ikke ser direkte ned på slik form for bevisstgjøring for sin flåter så lenge det er formulert på en slik måte at det virker litt seriøst.

Da burde de kanskje valgt en tekstforfatter med bedre norsk enn Google Translate :p
Sammenligner jeg denne spammeldingen med de jeg har fått av mange andre Norske flåter så vil jeg faktisk si at dette var en av de bedre.

Ikke at det forsvarer valget av tekstforfatter. :p

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er det noen her med et gtx 690 som får spillet til å fungere? Får artifacts uten sidestykke her. Har prøvd å deaktivere den ene gpu kjernen, oppdatert drivere, slettet og installert igjen, prøvd en annen disk, installert med bare en gpu aktivert etc og enda ikke fått det til...

Lenke til kommentar

Det er viktig å huske på at at dette er et MASSIVT prosjekt. Jeg tror ikke noen av oss faktisk klarer å se for oss hvor stort det kommer til å bli, og det at dette blir en FPS, Space-combat, økonomi-sim, mm, i ett tar tid og lage! Det siste tallet jeg hørte, var vel at det var godt over 200, muligens nærmere 300 personer, som jobbet med spillet.

 

Det er nå ca. 275 personer som jobber med utviklingen, inkludert eksterne firmaer som er leid inn midlertidig. Den raskest voksende, og nå største, enkeltavdelingen er Foundy 42 i Manchester, England, med 63 ansatte. Det er de som har hovedansvaret for Squadron 42.

 

Alle disse menneskene jobber på skift, slik at når kvelden kommer i USA overtar Europa der amerikanerne slapp. Jeg tror ikke CIG har noen avdeling i Asia eller Oceania ennå, men det kommer kanskje senere. Uansett, denne distribuerte utviklermodellen viser seg å være veldig effektiv etter hvert.

 

De forskjellige kontorene/studioene utvikler hver sin ting, eller jobber sammen med et annet kontor om det samme. Behavior i Kanada har hovedansvaret for solsystemene og planetene; Ilifonic i Midt-vesten har ansvaret for FPS-delen, Moon Collider i England jobber med AI-delen; CIG i Texas jobber med PU; osv. Hvert kontor fokuserer mest på hovedansvarsområdet sitt, men hjelper samtidig de andre studioene med bugfiksing o.l. (pluss skiftarbeidet, som jeg nevnte over).

Endret av Prognatus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg var ganske nærme om å kjøpe det selv. Men satt og leste endel rundt ting, og fant ut at min freelancer dur vil passe meg bedre.

Freelancer er det største skipet som kan bruke små jump points, og jeg ønsker primært å starte med utforskning. Så da passer Fdur meg bra.

Lenke til kommentar

Da har vi fått litt info om skip nummer 2 av 5 som skal selges som "concept sale". Teksten sitert under er skrevet av Ben Lesnick.

 

"Hey guys! I promised to keep the forums informed when we lock down plans for a concept ship sale. So, here goes: the Origin 890 Jump luxury spacecraft will be available starting on Friday. This will be a wave 3 concept sale, including the in-game items and LTI. The ship will run $600, and a limited number will be made available. The first allotment of 890 ships will go on sale during the CitizenCon livestream on Friday, followed by three additional allotments to cover backers in other time zones (specific times to be announced later in the week.) Tune in later in the week to hear more about the 890 Jump itself; we'll have stats, holoviewer, concept art and more ready for Friday... it's a big, sexy ship that would make a great organization headquarters."

 

og

 

"890 Jump sales are limited for the same game-balancing reason as the Idris; it's a big part of our universe, but it shouldn't be everywhere at launch. As with any ship, it'll be available in-game for anyone who is interested but doesn't want to pledge for it during the sale. There will be a good deal more 890 Jumps than there are Idrii, though. Each release adds 890 to the total, for a grand total of around 3,500 ships. Any that don't sell immediately will be available for the rest of the week."

 

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/186116

 

Dette er ikke et skip jeg har hatt på ønskelisten min. Prisen på $600 er muligens grei den, da jeg regner med den er utstyrt med både det ene og det andre. Men svar på akkurat det får vi nok på fredag. Noen som vurderer å skaffe seg en?

Endret av Zlinga
Lenke til kommentar

Mulig jeg slår til med en 890 Jump hvis jeg får solgt en 300i (lti) og M50 (lti) jeg har liggende. Men håper vi får litt mer info.

Med solgt, mener du "grey-marked"? Ellers får man jo enkelt "store credits" på RSI siden. Mer info om 890 får vi nok i løpet av 12 timer. 9,5 timer til live stream og det dukker nok opp en comm-link rundt den tiden. Da med stats som Reclaimeren hadde.

 

Ellers ser jeg tiden har kommet nå: "Times Update: Hey guys - just wanted to give you an update on the sale times. We're going to do the lots in five hour intervals. The first one will be launched during the CitizenCon presentation, shortly after 7 PM PDT. Lot #2 will be midnight PDT, then 5 AM PDT and then 10 AM PDT."

 

Så 4-tiden norsk tid, så kl 09, kl 14, og til slutt kl 19.

 

Jeg blir litt sjokkert om disse blir revet bort med en gang. Men kan godt hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...