Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?


  

218 stemmer

  1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

  2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

  3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiltross for dette, åpnet det gjenforente Vietnam dørene for tidligere amerikanske soldater som "vil se" landet igjen, og videre har "de ondskapsfulle kommunistene" som USA mente måtte fjernes, prøvd å bygge landet med åpenhet og vennelighet. Såvidt jeg kan bedømme ble det iallefall ikke det skrekk-veldet som USA propagandaen skremte opinionen med.

 

Det er vel litt avhvert "feil" internt med Nord-Korea, men jeg tror mye av det kan forklares med selve situasjonen som har eksistert siste femti årene vs USA/Sør Korea.

 

Jeg vet ikke hvor realistisk det er med gjenforening, men uansett er det vel USA som er fremmedelementet som ikke har noe der å gjøre? :roll:

Vietnam er ikke bygget med åpenhet akkurat når mennesker blir arrestert der for å si ting regimet ikke liker. Det er ikke åpenhet, det er sensur og brudd på menneskerettigheter. Nå er vietnam et mye bedre land enn nord-korea heldigvis og ja det var mye paranoia fra kalde krigen (selv om Soviet slo alle verdensrekorder på det feltet).

 

Hver gang jeg ser bilder fra kommunistiske ledere, samfunn og innbyggere er det liksom alltid noe falskt over det. Som en slags skrekkfilm der alle menneskene er byttet ut med roboter. Eller the Truman Show. Litt av det samme kan man også se i Iran.

 

Det er få land i verden som har mer feil internt enn Nord-Korea.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Akkurat, grunnen er vel at de ikke NK underkaster seg usa som resten av landene når de kommer med truslene sine. Ikke så lenge siden usa testet atomrakett, ingen som ble stresset da på tross av at de har lagt en hel stalbel av land i ruiner.

Og de har også hjulpet å bygge en hel stalbel av land fra ruiner og til verdens beste. Det har aldri kommunismen gjort hverken i Soviet, Øst-Tyskland, Nord-Korea eller for noe annet land.
Lenke til kommentar

 

Tiltross for dette, åpnet det gjenforente Vietnam dørene for tidligere amerikanske soldater som "vil se" landet igjen, og videre har "de ondskapsfulle kommunistene" som USA mente måtte fjernes, prøvd å bygge landet med åpenhet og vennelighet. Såvidt jeg kan bedømme ble det iallefall ikke det skrekk-veldet som USA propagandaen skremte opinionen med.

 

Det er vel litt avhvert "feil" internt med Nord-Korea, men jeg tror mye av det kan forklares med selve situasjonen som har eksistert siste femti årene vs USA/Sør Korea.

 

Jeg vet ikke hvor realistisk det er med gjenforening, men uansett er det vel USA som er fremmedelementet som ikke har noe der å gjøre? :roll:

 

Vietnam er ikke bygget med åpenhet akkurat når mennesker blir arrestert der for å si ting regimet ikke liker. Det er ikke åpenhet, det er sensur og brudd på menneskerettigheter. Nå er vietnam et mye bedre land enn nord-korea heldigvis og ja det var mye paranoia fra kalde krigen (selv om Soviet slo alle verdensrekorder på det feltet).

 

Hver gang jeg ser bilder fra kommunistiske ledere, samfunn og innbyggere er det liksom alltid noe falskt over det. Som en slags skrekkfilm der alle menneskene er byttet ut med roboter. Eller the Truman Show. Litt av det samme kan man også se i Iran.

 

Det er få land i verden som har mer feil internt enn Nord-Korea.

 

 

Når du ser bilder eller film fra krigen i Vietnam, synes du det var verdt det?

 

edit; underforstått; at vi kan komme til å måtte stille oss samme spørsmålet hvis USA bruker militærmakt "for å løse problemet med Nord-Korea" For blir neppe noe vakkert syn i etterkant.

 

En kan også stille seg spørsmål om i hvilken grad USA har hatt noen egentlig interesse av gjenforening opp gjennom tiden. Av geo-politiske strategiske grunner har de nok vært imot.

 

Sør-Korea har forøvrig hatt to militærkupp i sin korte historie, og USA har nok hatt sine favoritter ved makta helle veien på en eller annen måte, til fortrengsel for krefter som har ønsket dialog med Nord-Korea.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

 

 

Og de har også hjulpet å bygge en hel stalbel av land fra ruiner og til verdens beste

Veldig spent på den lista?  eneste landet de overhodet har gjort noe med vel israel som støttea av religiøse grunner.

 

Vest-Tyskland, Japan, Sør-Korea og hvis du tar med Marshall planen så blir listen riktig lang med de fleste vest-europeiske land.

Lenke til kommentar

Vest-Tyskland, Japan, Sør-Korea og hvis du tar med Marshall planen så blir listen riktig lang med de fleste vest-europeiske land.

 

Du har fremdeles ikke klart å svare hvorfor en krig mot Nord-Korea skulle gå bedre enn krigene i Afghanistan, Irak og Libya hvor USA og allierte fjernet regimet!!!

 

Og svar denne gangen! Ikke kom med "hvorfor skal det gå dårligere enn Tyskland og Japan".. Kom med et virkelig svar!

Lenke til kommentar

Kanskje Nord-Korea kan bli Trumps krig :) Alle gode amerikanske presidenter trenger en egen krig.

 

Det er akkurat det jeg ser for meg kan skje. Og da blir det et vesentlig større rot enn Irakkrigen som Bush lurte og manipulerte USAs befolkning til å støtte! Og man må ta med at USA står tungt i Afghanistan, Irak og Syria. Så hvor skal de kunne hente ressurser til enda en krig fra? Det vil bli TOTAL KATASTROFE!!!

Lenke til kommentar

 

Kanskje Nord-Korea kan bli Trumps krig :) Alle gode amerikanske presidenter trenger en egen krig.

 

Det er akkurat det jeg ser for meg kan skje. Og da blir det et vesentlig større rot enn Irakkrigen som Bush lurte og manipulerte USAs befolkning til å støtte! Og man må ta med at USA står tungt i Afghanistan, Irak og Syria. Så hvor skal de kunne hente ressurser til enda en krig fra? Det vil bli TOTAL KATASTROFE!!!

 

haha wat. Er det usa sine ressurser du bekymrer deg om?

Lenke til kommentar

 

Diplomati hadde vært best. Men er det ikke sånn med der regimet, at det er nytteløst likt som med IS?

At de har en ting i hodet: Kommunisere verden eller dø? :hmm:

 

Det er akkurat like håpløst med Donald Trump!

 

 

Skjønner pointet, men det er ikke sammlignbart. Der snakker vi tross alt om et fritt land, og Usa er ikke en fare for verden på den måten. I.e: om N Korea var like stort militært som Usa, ville vi alle vært fucked. tror de fleste skjønner det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner pointet, men det er ikke sammlignbart. Der snakker vi tross alt om et fritt land, og Usa er ikke en fare for verden på den måten. I.e: om N Korea var like stort militært som Usa, ville vi alle vært fucked. tror de fleste skjønner det.

 

Hvem har brukt atomvåpen USA eller Nord-Korea?

 

Hvem har væt i flest kriger? USA eller Nord-Korea?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...