Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?


  

218 stemmer

  1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

  2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

  3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig spennende at det eksisterer mennesker i den opplyste delen av verden som ikke tror Nord-Korea er noen potensiell trussel mot omverdenen eller eget folk.

 

Jeg har ALDRI sagt at regimet i Nord-Korea ikke utgjør en trussel mot landets befolkning. Det jeg har sagt er at Nord-Korea ikke utgjør en trussel mot omverden.

Lenke til kommentar

De spørsmålene er så sammehengløse at de knapt kan anses seriøse.

 

Ja: Usa har foran på begge: men har verden mistet friheten pga det? Tvert i mot tross alt. 

 

Inkluderer den verdenen for eksempel Irak? USA invaderte og okkuperte Irak basert på løgne og propaganda og folket i Irak har jo virkelig fått frihet og fred etter det...

Lenke til kommentar

Historieprofessor: – Vi må forstå at Trump er en sjeldent farlig person

 

– Trump har ikke bare svekket diplomatiet i hele verden, han har gjort USA katastrofalt mye svakere i resten av verden.

 

– Han har ikke alle talentene til en ideell fascistleder, men han er for eksempel en veldig god taler som vet hva folk vil høre. Hvis man spør meg om Trump er en narsissist svarer jeg ja, hvis man spør meg om han er psykopat sier jeg ok, og hvis man sier han er rasist, så er jeg enig i det også, sier Timothy Snyder til VG.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2017/09/06/195330332/historieprofessor-vi-ma-forsta-trump-er-en-sjeldent-farlig-person

 

Nå, hem er farligst for verden? Donald Trump eller Kim Jong-un?

Lenke til kommentar

 

Har jeg allerede gjort. Antall kriger er ikke noe argument mot USA eller noe annet land.

 

 

Du har ikke forklart noe som helst! Akkurat som du plent har oversett hvordan det gikk i Afghanistan, Irak og Libya da regimene ble fjernet med makt og plent nektet å svare på hvorfor det skulle gå noe bedre i Nord-Korea!

 

Og før du nevner Japan og Tyskland igjen, husk at USA alt har enorme militære og økonomiske ressurser bundet opp il krigene i Afghanistan, Irak og Syria og at det er sterkt begrenset hvor mye de kan bruke på en eventuell krig mot Nord-Korea.

 

At en nasjon som har vært involvert i et flertall av verdens kriger, stort sett har vært kontinuerlig i konflikt siden landet ble opprettet og invadert land basert på løgner og propaganda (USA) ikke utgjør en større trussel enn et land som er verdens mest lukkede og isolerte og kun har vært i to kriger med kun fem år til sammen (Nord-Korea) er komplett latterlig!!!

Lenke til kommentar

 

Er Bin Laden en av de 20 millionene?

 

Her kan jeg forklare deg at antall kriger ikke er et argument:

 

Selv om USA hadde vært med i 1000 kriger i samme stil som 2. verdenskrig og D-dagen og frigjøring av store deler av Vest-Europa, hadde det ikke vært annet enn det absolutt best moral. Så at noen sier at antall kriger er dårlig gir ingen mening for meg. Å være med i krig eller engang starte krig er ikke galt i seg selv. Det kan være motsatt, det kan være riktig.

 

Litt som å si at en person er dårlig fordi han har slått inn trynene på veldig mange mennesker. Vel, hva om alle de menneskene var overgripere som holdt på å voldta noen?

 

La meg si det slik: At USA har vært med i kriger er mye bedre enn at USA ikke hadde vært med i noen kriger.

 

Nå er USAs kriger i et spekter, så det er en gradering her.

 

 

Før du begynner å beundre USA så tenk over to ting:

 

1) USA hadde aldri kjempet i 2. verdenskrig hvis det ikke hadde vært for at Japan angrep Pearl Harbor.

 

2) USA invaderte og okkupere Irak på rene løgner og propaganda.

Lenke til kommentar

@After Dark hvorfor insisterer du på å være en apologet på vegne av NK? Hvilke observasjoner og kilder ligger til grunn for at du påtar deg rollen som Kim Jong Uns norske forsvarer?

 

Kan ikke akkurat huske at jeg har insistert på det.

 

Poenget mitt er for det første at Nord-Korea ikke er noen trussel mot et eneste annet land og at alt de sier o gjør er et desperat forsøk på å få oppmerksomhet og respekt, for det andre at verken USA eller noen andre land er et paradis og at de også har problemer med sult, fattigdom, hjemløse og andre problemer som Nord-Korea har samt for det tredje at alle parter i denne konflikten har skyld, ikke bare Nord-Korea!

Lenke til kommentar

EU vil skjerpe sanksjonene mot Nord-Korea

 

EU forbereder seg på å skjerpe sine sanksjoner mot Nord-Korea, sier unionens utenrikssjef Federica Mogherini.

 

http://e24.no/utenriks/eu/eu-vil-skjerpe-sanksjonene-mot-nord-korea/24135602

 

Da kal altså befolkningen i Nord-Korea lide enda mer. Disse sanksjonene vil ALDRI gå ut over regimet, men gå ut over befolkningen!

Lenke til kommentar

Les denne:

 

Skrikene fra megafonene

 

Konfliktene rundt Nord-Korea forteller oss noe påfallende. Alle snakker høyt til sine egne. Og ingen snakker sammen.

 

- Vi husker alle hva som skjedde med Irak og Saddam Hussein, sier Putin. I en fiendtlig omverden var atomvåpen Kim-regimets ultimate sikkerhetsgaranti. Atomvåpen er nå en etablert realitet, en realitet som gjør at man kanskje bør lete etter en annen tilnærming til fenomenet Kim Jong-un.

 

https://www.dagbladet.no/kultur/skrikene-fra-megafonene/68663515

Lenke til kommentar

 

Kan ikke akkurat huske at jeg har insistert på det.

 

Poenget mitt er for det første at Nord-Korea ikke er noen trussel mot et eneste annet land og at alt de sier o gjør er et desperat forsøk på å få oppmerksomhet og respekt, for det andre at verken USA eller noen andre land er et paradis og at de også har problemer med sult, fattigdom, hjemløse og andre problemer som Nord-Korea har samt for det tredje at alle parter i denne konflikten har skyld, ikke bare Nord-Korea!

 

Jo, du insisterer på det gjennom alt du poster utenom de 3 punktene dine - du forsøker gjennom videoer og innlegg å til en viss grad forherlige NK og skape et bilde om at det rett og slett ikke er så ille der som resten av omverden mener. Hvorfor? Regner med du har sett satelittbildene fra de massive konsentrasjons/arbeidsleirene, og sett intervjuene med barn født i fangenskap som blir tvunget til å falskt angi familiemedlemmer og sende dem i døden?

 

(ja, jeg vet han har revidert noen detaljer i ettertid men de er ikke veldig relevante for totalinntrykket)

Endret av toth
Lenke til kommentar

Du sier det eneste du legger fram er at de ikke er en trussel mot omverdenen, men her jobber du også aktivt for å bevise at ting er bra for innbyggerne der.

 

At de ikke er en trussel mot omverdenen er diskuterbart, at de fleste innbyggerne har det jævlig under et forferdelig diktatur er *ikke* diskuterbart men fakta.

 

Så legg fram noen beviser da. Og for øvrig, har ingen ande land slikt som fattigdom og husløse? Hvis jeg går i byer som Oslo eller Stavanger ser jeg uteliggere, tiggere, narkomaner og alkoholikere på nesten hvert gatehjørne! Inntektforskjeller i USA er så enorme at de dårligst stilte lever som i tredje verden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...