Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?


  

218 stemmer

  1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

  2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

  3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom de er helt hjernevasket av regimet fra fødselen av tviler jeg på at de innser problemet med mangel på frihet. Folk som blir intervjuet uttrykker jo enorm glede med regimet og det politiske systemet med landet.

 

Synes du det er så ille nå om dagen mellom de koreanske statene? Det har vært vesentlig verre før.

Lenke til kommentar

Dersom de er helt hjernevasket av regimet fra fødselen av tviler jeg på at de innser problemet med mangel på frihet. Folk som blir intervjuet uttrykker jo enorm glede med regimet og det politiske systemet med landet.

 

Alle ønsker å si og gjør hva de vil, selv i Nord Korea. Privilegerte slaver vet at de er slaver
Lenke til kommentar

Norge

Mulig jeg misforstår her;

 

Synes du indoktrineringen, eller skolegangen vi blir påtvunget, skatten vi blir påtvunget osv kan sidestilles med hva Nord Korea driver med?

 

At et land har lover og regler er ganske vanlig, at de har et straffesystem er også vanlig. Det er derimot uvanlig med offentlige henrettelser, sulting av folk, konsentrasjonsleire for dømte "forbrytere"

 

 

Jeg har sittet i Norges sikreste fengsel, og det var humant, la opp til rehabilitering og hjalp meg tilbake i samfunnet. Straff, men en straff som sørger for st jeg kom tilbake i samfunnet styrket og unngikk videre kriminalitet.

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår her;

 

Synes du indoktrineringen, eller skolegangen vi blir påtvunget, skatten vi blir påtvunget osv kan sidestilles med hva Nord Korea driver med?

Ja, der er kun en gradsforskjell ... ikke noen fundamental forskjell mellom regimene i Norge og NordKorea.

 

At et land har lover og regler er ganske vanlig, at de har et straffesystem er også vanlig. Det er derimot uvanlig med offentlige henrettelser, sulting av folk, konsentrasjonsleire for dømte "forbrytere"

Det er vel relativt uvanlig med offentlige henrettelser i NordKorea også såvidt meg bekjent, og dødstraff risikerer man i Norge også ... uten rettergang ... om man ikke adlyder.

 

 

Jeg har sittet i Norges sikreste fengsel, og det var humant, la opp til rehabilitering og hjalp meg tilbake i samfunnet. Straff, men en straff som sørger for st jeg kom tilbake i samfunnet styrket og unngikk videre kriminalitet.

Tja, men de fleste som sitter inne i Norge er også dømte "forbrytere".
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Vi skal være sjeleglad Nord Korea (og Iran) har atomvåpen siden dette er to av de tre siste sentralbankene som ikke er i hendene på katolikkene. De fikk tatt Libya som var den fjerde og man kan ha forståelse for at man er bittelitt småparnoid om man er i ledelsen hos disse to regimene. Faller disse to landene, dvs. i praksis bankene, kan du vinke farvel til det lille man har igjen av frihet.

Lenke til kommentar
On 11/30/2019 at 7:24 AM, verlekkim said:

Vi skal være sjeleglad Nord Korea (og Iran) har atomvåpen siden dette er to av de tre siste sentralbankene som ikke er i hendene på katolikkene. De fikk tatt Libya som var den fjerde og man kan ha forståelse for at man er bittelitt småparnoid om man er i ledelsen hos disse to regimene. Faller disse to landene, dvs. i praksis bankene, kan du vinke farvel til det lille man har igjen av frihet.

Faller Nord-Korea mister vi friheten vår? Hvem hadde vel trodd at vi noensinne måtte støtte oss til Nord-Korea som en garantist for vår frihet ? 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, jallajall said:

Faller Nord-Korea mister vi friheten vår? Hvem hadde vel trodd at vi noensinne måtte støtte oss til Nord-Korea som en garantist for vår frihet ? 

Den lille friheten vi har igjen. Skal vi ha frihet er det kun direkte folkestyret som gjelder. Blir nok noen komplikasjoner ovenfor Russland og England, men vikingene har jo "justert" temparementet til jesuittene tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...