Gå til innhold

Endre rutine på deff?


Anbefalte innlegg

Trener nå fullkropp x 3 per uke grunnet lite tid, har overraskende nok klart og opprettholde gode løft, selv om vekten har gått ned. Nå er det tid for å finne sommerformen og ser meg nødt til å slenge inn en ekstra økt. Tidligere har jeg brukt phat som utgangspunkt for deff, noe som har fungert meget bra, men har rett og slett ikke tid til 5 økter i uken.

 

Min plan var å fortsette med fullkropp x 3, men å slenge på en høyreppsøkt innimellom. Altså:

-Tung fullkropp

-Høyrepp

-Hvile.

-Tung fullkropp

-Hvile

-Tung fullkropp

-Hvile

 

hva tenker folk om dette?

 

edit: evt. tenkte jeg å kjøre OVT, men har kjørt GVT med dårlig resultat tidligere. Får lite motivasjon av å kun kjøre høyrep, for så og miste 10-20 % av maksløftene mine

Endret av H?rselsvern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve treningsfrekvensen, oppsettet av økter pr. uke er vel helt grei. Her er ingenting feil, bedre enn noe annet eller verre.

Det jeg prøver å si er at dette ikke forteller meg stort om noe som helst :)

 

Den eneste kommentaren jeg kan komme med er, at det er lite effektivt å kjøre tung styrke i lav-rep med eks. hantler den ene dagen, og deretter lette vekter i høyrep den andre - i tilfellet det er det du har planer om :)

Lenke til kommentar

Da er jeg med vøtt.

Bare å kjøre på :)

 

Jeg er helt med på tanken og lysta til å kjøre høyreps i tillegg til tung basetrening for hypertrofiens skyld, men siden tråden heter det den heter kan jeg ikke helt unngå å nevne at det er litt meningsløst da.

Å trene med den hensikt å bygge når man er i energiunderskudd vil ikke gi noe resultat.

"For å tømme glykogenlagrene" - hvorfor? :)

 

Men det er for all del ikke skadelig, så kjør på om du ønsker det :)

 

Det mest hensiktsmessige når man går fra overskudd til underskudd er å gjøre motsatt.

Man senker repsa på iso-øvelsene og fokuserer på styrke der som i baseøvelsene, for å på best mulig måte ivareta når kroppsvekta går nedover.

Lenke til kommentar

Høres ut som du allerede sitter inne med svaret du stilte spørsmålet på, og kun var ute etter en bekreftelse.

Du får ikke den ifra meg ihvertfall, men det er kanskje andre her inne som er mer enige med deg enn det jeg er :)

 

Det er tunge løft som gjelder på deff. Ferdig snakka.

Man øker ikke fokuset mot hypertrofi på deff. Snarere gjør man motsatt.

Man øker heller ikke det totale treningsvolumet, ved å slenge inn ekstra økter, når man går i underskudd. Snarere gjør man motsatt også her.

 

Men for all del, kjør på. Det funker jo for deg :)

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tanken bak innlegget var å høre andres synspunkter, da jeg aldri har kjørt 3+1 "split" før. PHAT som jeg tidligere har brukt har fungert knall, men 5 økter i uken er helt umulig sånn som ståa er nå, så dermed tenkte jeg å prøve en lightversjon av dette og skippe rene splitdager med hypertrofi, men er kjedelig å "kaste" bort 8 uker på dette om folk har prøvd det med dårlig resultat :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fant ut at jeg ikke hadde tid til 3 økter i uken, så laget et kompromiss. Fullkropp x 3. Baseøvelser 4x4 med autoregulering og dropsett, Isolasjonsøvelser 3x8 med dropsett. Føler at motivasjonen blir god når man kjører tunge løft og det hjelper at jeg har økt 4 RM i alle baseøvelser på 3 uker, maks har jeg ikke forsøkt, men regner med at den har gått litt ned.  Gått ned ca 4 kg noe som var litt mer en hva jeg ville, men relaterer det til vanntap grunnet lavkarbo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...