Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Valg av kvitevarer til kjøken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, spesielt produktene som listes av Zeph har butikkene ofte mye å gå på.

 

Skaff et pristilbud fra én kjede, som du tar med til en konkurrent. 9/10 tilfeller vil de da matche og gå litt under konkurrenten sin.

 

På butikknivå konkurrerer også Lefdal/Elkjøp mot hverandre, selv om de har samme eier.

Lenke til kommentar

Skal prøve å få til noko der ja. Har ein i slekta som jobbar der og kan gje vennerabatt, så me får sjå kva som er mogleg å hente inn der.

 

Sjekka litt på Whiteaway, Schousen og eit par andre, men det er lite utval av Miele. Håpar på å få eit bra tilbud gjennom den bekjente, men kan jo evt. prøve Lefdal mot Elkjøp.

Lenke til kommentar

 

 

... Bosch' egen sammenligning viser at produktene er identiske ...

Du burde sjekk litt mer før den påstanden. De er temmelig like, men de er ikke identiske.

- Det er oppgitt forskjellig vekt, kun 2 er like tunge.

- WAT284P8SN er oppgitt 8 kg kapasitet, mens de andre er 9 kg.

- WAT284B9SN har litt andre programmer enn de andre maskinene.

- WAT284P8SN er oppgitt 1 dB lavere støy ved sentrifugering.

- Det er noe forskjell på design (logo, programvelger, farger på dør). Ikke mye, men ikke identiske.

 

Og hvis du demonterer de finner du akkurat samme delene.

 

EDIT: Poenget mitt er at dette gjøres av markedshensyn for å slippe konkurranse på pris, ikke fordi markedet ønsket 4 nesten identiske modeller med 1dB ulikt støynivå. 1dB er kun målbart, ikke hørbar forskjell. Det samme gjelder vekten. Ulike programmer er kun softwareforskjeller.

 

EDIT2: At P8SN kun har 8kg kapasitet kommer ikke frem av sammenligningen jeg linket til. De har samme motor og samme trommel. Da blir det kunstig at de skal ha ulik kapasitet.

 

Jeg er enig om at det ikke er behov for 4 nesten identiske maskiner pga konkurransen. Men mitt svar var for å gjøre det klart at maskinene ikke er identiske som det ble påstått.

 

Maskinene er nok bygget med stort sett de samme delene, men skal vi være helt presise så kan det være avvik. BSH produserer modellene i forskjellige serier (MODELL/xx) hvor det faktisk kan være forskjeller selv med samme betegnelse.

 

At det er små forskjeller i vekt og støy kan jo bety at det er små variasjoner i maskinene, og at de ikke er helt identiske.

 

At den ene varianten har lavere kapasitet er ikke kunstig. Det skyldes sansynligvis at den er den eldste varianten. Trommelvolum alene avgjør ikke kapasiteten, det har også med vaskeresuttat å gjøre. Har sett flere tilfeller fra både BSH og andre produsenter hvor nye modeller med samme trommelvolum (og veldig lik må alle måter) er "oppgradert" til høyere kapasitet.

Lenke til kommentar

Ikkje noko hast i utgangspunktet. Det kjem litt an på kva me kan få i samlerabatt. Kan me få 20-30% rabatt utan noko kampanje så er det ikkje så mykje poeng i å vente på tilbod og kjøpe litt her og der.

 

Eg har DNB Mastercard ja, har brukt tilbodet nokre gonger, så det er jo eit alternativ. Då må eg riktig nok skru opp Mastercardet i forkant, så sant banken går med på det. 20 000 rekk ikkje så langt. :p

Lenke til kommentar

 

Ja, spesielt produktene som listes av Zeph har butikkene ofte mye å gå på.

Hvordan vet du at det gjelder akkurat de produktene?

 

 

Basert på kvalifisert gjetning fra 6+ år i flere av de nevnte kjedene. Det varierer selvsagt mellom modeller, men i prisklassen det er snakk om det er jevnt over god fortjeneste.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, spesielt produktene som listes av Zeph har butikkene ofte mye å gå på.

Hvordan vet du at det gjelder akkurat de produktene?

 

Basert på kvalifisert gjetning fra 6+ år i flere av de nevnte kjedene. Det varierer selvsagt mellom modeller, men i prisklassen det er snakk om det er jevnt over god fortjeneste.

 

Når du skriver "spesielt produktene som listes av Zeph", så høres du ut som du sitter på en nettoprisliste eller kjenner bf på akkurat disse produktene. Men så var det gjetting og forbehold om at det varierer mellom modeller... Hva med å roe ned påstandene bittelitt eller skrive det på en litt annen måte?
Lenke til kommentar

Det kan vel kanskje la seg kombinere, 20-30% i samlerabatt, så 20% rabatt på DNB-kortat av det igjen :)

Får sikkert ikke pakkepris i tillegg til DnB Mastercard-rabatten. Når Expert kjører slike kampanjer ser det også ut som prisene stiger/justeres til "listepris". Glem prosenttall og førpriser. Spør om et konkret tilbud på en bestemt pakke og sammenlign pakkeprisen i kroner med konkurrenter. Spesifiser også om det skal inkludere levering eller hente selv da dette også kan variere.
Lenke til kommentar

 

Det kan vel kanskje la seg kombinere, 20-30% i samlerabatt, så 20% rabatt på DNB-kortat av det igjen :)

Får sikkert ikke pakkepris i tillegg til DnB Mastercard-rabatten. Når Expert kjører slike kampanjer ser det også ut som prisene stiger/justeres til "listepris". Glem prosenttall og førpriser. Spør om et konkret tilbud på en bestemt pakke og sammenlign pakkeprisen i kroner med konkurrenter. Spesifiser også om det skal inkludere levering eller hente selv da dette også kan variere.

 

Prøvde meg på det der når eg kjøpte diverse utstyr til heimen. Og det fekk eg ikkje, men eg fekk litt bedre pris enn dnb tilbudet. 

Men eg gjekk mellom expert og elkjøp 2-3 gongar og forhandla på pris. Så det kan eg anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...