Gå til innhold

iPhone 7 struper nettverket


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en iPhone 7 for to dager siden og opplever at den struper nettverket mitt helt når den kobler seg på wifi. Nettverksrelaterte ting går tregt på telefonen når den er tilkoblet, mens resten av enhetene i huset så godt som mister kontakt med internett i det store og det hele. Slår jeg av wifi på telefonen så fungerer alt fint igjen på brøkdelen av et sekund på alle andre enheter. Har noen andre her vært borti dette?

Har googlet litt men finner lite informasjon om akkurat dette problemet, mest tilfeller av at wifi kan være ustabilt på iPhone 7. Har prøvd å restarte router, oppgradere firmware (også prøvd modifisert 3-parts firmware), prøvd å flushe nettverksinnstillinger på telefonen osv, men ingenting ser ut til å hjelpe. Har flere eldre iPhone telefoner, nettbrett og iMac'er stående på nettverket og de har det aldri vært noe problem med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke se helt bort i fra at den er i gang med en eller annen filoverføring til icloud eller noe i den dur.

Prøv å la den stå tilkoblet natten over (når du ikke bruker nettet likevel) og se om den er "ferdig" neste dag.

 

Bare en tanke  :hmm:

Har tenkt den tanken selv og gjorde det første natta, uten at det hjalp noe. Har også prøvd å slå av det som kan slåes av når det gjelder lagring til iCloud uten at det gir noe resultat heller. Det virker mest som at med en gang telefonen kobles til det trådløse nettet så får alle andre enheter problemer med oppslag mot nett (host resolving), er i hvertfall der nettleseren på iMac'en stopper og f.eks innlogging på PSN henger på PS4. Kjører i dag en Asus RT-AC68U router koblet mot en bridget ZyXEL P8702N fra Telenor. Tror jeg skal prøvde å koble vekk Asus routeren og sette ZyXEL tilbake til vanlig router mode og se om jeg fremdeles har problemet. Fungerer det så må det jo være en innstilling eller noe som ikke er rett på Asus routeren.

Lenke til kommentar

Samme problemet med å gå direkte mot den, så tror ikke det hjelper stort. Tok en rask titt i admin og fant ikke noe åpenbart om prioritering eller shaping av trafikk. Du kan jo sette opp flere nett i boksen for å teste om det har noe å si. En kan vel heller ikke strupe i klientene. Et alternativ er jo å prøve og kjøre iPhone mot 2,4 GHz

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg er hos svigers nå i påsken som har adsl fra Telenor som jeg måler til 5,5 mbit ned og 0,6 mbit opp og i det jeg oppdaterer apper på iPhone 7 Plus'en eller iPad Air 2'en så stopper internettet opp på alle andre enheter.

 

De har en Zyxel-ruter fra Telenor med TP-Link AC3200 som trådløst aksesspunkt. Opplever ikke samme problemstilling med Get hjemme (80/20 mbits, Get Box II som ruter og trådløst aksesspunkt) eller hos mine foreldre som har NextGenTel med 10/1 mbit og en ruter fra dem (Inteno et eller annet).

 

Merkelig greie.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Er sannsynligvis en svakhet en eller annen plass. Kanskje den totale prosesseringskapasiteten i 8702 eller rett og slett uhumskheter i håndteringen. Normalt skal trafikk flette rimelig fint med TCP/IP. Det er nok trådløsbiten som roter ting til. Blir neppe det samme med kabel.

Lenke til kommentar

Dette er et kjent problem når iPhone sikkerhetskopierer til iCloud, spesielt på ADSL, hovedårsaken er den lave opphastigheten. 

Jeg har ikke på iCloud sikkerhetskopi, og har slått av alle app'er sin tilgang til å lagre i iCloud drive. Men det spiller ingen rolle, samme skjer uansett. Har ikke vært noe problem med tidligere iPhone modeller med samme innstillinger. Vet at opplasting gjør at ting går tregt, men alt henger her. Klientene klarer ikke dns oppslag engang.

Lenke til kommentar

Jeg har xperia tablet, Ipad air2, en win phone, to iphone5S , en iphone6 og en iphone7 med Asus AC66U på 5ghz.

i tillegg har vi tre bærbare og to stasjonære med windows 10.

PS4 , WII og xbox360 ,Apple-TV og to smart TV.

Alle apple enhetene har siste ios 10.x og AC66 ruteren er oppdatert med siste fw for noen måneder siden.

Det meste er tilkoplet trådløst.

 

Har ikke hatt noen slike problemer.

Så det er neppe kompabilitets problemer.

 

Linje er 100/30 mbit kanal digital kabel tv , nå før påske oppgradert til 500/50mbit

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...