Gå til innhold

Etter at han la ut en dårlig anmeldelse sluttet smartporten hans å fungere


Anbefalte innlegg

Nettbrettet trenger faktisk internett, mens det er helt unødvendig på en garasjeport. Lan / WIFI holder i massevis for de fleste med mindre man koker opp scenarioer for å poengtere det motsatte. Kobler man noe unødvendig på internett er det etter mitt syn en unødvendig risiko. Man kan si at de fleste er bra folk som ikke er ute etter å lage problemer, men det er sannelig nok av dem som ikke tenker sånn på nettet. Dette i tillegg til privatliv som er en illujon på nettet. Prøv å legg inn PeerBlock og se hvor mange som følger med bare på noen få websider. Sikkerheten er i praksis tilnærmet en sil, men du kan prøve å redusere antall hull i den og til en viss grad regulere hvor synlige dem er.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skønner ikke motstanden mot dette produktet. Hvor skal man trekke grensen på hvilket utstyr som ikke er lurt å koble opp mot internett?

 

Jeg kan jo ramse opp annet utstyr som kan bli rammet på samme måte gitt at noen kriterier er satt, f.eks. at du har laget deg en konto hos produsenten for div årsaker (garanti, support, appstore etc.):

 

Brannvegg/Ruter, Nettbrett, Mobiltelefon, SmartTV, Alarmsystem, Lys (Philips HUE etc.), Robotstøvsuger/Gressklipper, Garasjeportåpner, Kjøleskap, Kaffetrakter, Vaskemaskin og snart Strømmåler.

 

Alt dette er utstyr som kan gjøres tilnærmet ubrukelig hvis produsenten blir sint på deg og brukerkontoen din blir sperret. Det er vel kun PC/Mac som forstatt kan fungere uten noen spesielle krav.

Men motstand er generell mot produkter med lang levetid som er avhengig av tredjeparts server for å funke greit. AtW

Lenke til kommentar

Jeg skønner ikke motstanden mot dette produktet. Hvor skal man trekke grensen på hvilket utstyr som ikke er lurt å koble opp mot internett?

 

Jeg kan jo ramse opp annet utstyr som kan bli rammet på samme måte gitt at noen kriterier er satt, f.eks. at du har laget deg en konto hos produsenten for div årsaker (garanti, support, appstore etc.):

 

Brannvegg/Ruter, Nettbrett, Mobiltelefon, SmartTV, Alarmsystem, Lys (Philips HUE etc.), Robotstøvsuger/Gressklipper, Garasjeportåpner, Kjøleskap, Kaffetrakter, Vaskemaskin og snart Strømmåler.

 

Alt dette er utstyr som kan gjøres tilnærmet ubrukelig hvis produsenten blir sint på deg og brukerkontoen din blir sperret. Det er vel kun PC/Mac som forstatt kan fungere uten noen spesielle krav.

Av det du lister opp der er det bare garasjeportåpneren som potensielt kan gi fremmede mer eller mindre usporbar og anonym fysisk tilgang til verdisakene dine...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...