Gå til innhold

Hvilket kredittkort er best å velge?


Visum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av dem.

 

Fordi 1) Coop VISA gir ikke rabatt hos andre butikker enn Coop, og 2) Trumf har veldig høy rente og du får kun Trumfpoeng hos dem som er medlem i Trumfsystemet. 

 

Begge to er bonuskort for matvare spesielt. Skal du ha et kredittkort og handler mye matvarer hos gjeldende matbutikker, så får du velge og vrake. Ellers ville jeg personlig gått for et annet kort. Var også en del gebyrer på begge kortene.

 

MÅTTE jeg velge, hadde det blitt Trumf så lenge en klarer å betale regningen i tide og ikke påløper en av disse fakturagebyrene etc.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Coop dekker det meste

2-3% på Coop butikker, inkludert Bygg

20-30 øre for drivstoff

 

Jeg har kortet selv og bruker det, men egentlig skulel jeg ønske jeg ikke hadde det da jeg egentlig ikke sparer noe

(Bruker over evne)

Tidligere hadde jeg Santander som ga 4% på drivstoff (60 øre ved 15kr/liter), nå har jeg BunkerOil som er enda bedre.

 

Man må finne det ultimate kortet for hver ting, ikke ett som et halvveis på det meste :)

Lenke til kommentar

Jeg handler mye hos Coop, men noe hos Kiwi også. Har aldri brukt kredittkort før. Derfor spør jeg:

 

- Er det bare å bruke det som bank kort, når man betaler? (sette inn kortet og taste pin kode).

- Får jeg efaktura før rentene påløper eller må jeg ha kontroll selv før rentene påløper?

 

- Trenger jeg å betale mer (gebyr etc..) enn det beløpet som er brukt hvis jeg betaler tilbake innen frist (rentefri dager)?

 

Hvilket kort vil dere anbefale? (har ikke fast jobb, men en jobb har jeg).

 

 

Bruker dette mest: https://www.entercard.no/produkter/coop-mastercard/

Har 80 i kreditt på det. Fått spørsmål om mer også, men trenger det ikke.

Hva er forskjellen på COOP mastercard og COOP VISA?

 

Ut i fra beskrivelsen ser de helt like ut.

 

 

Men så er det stresset med å ha x antall kort ...

 

Bank Norwegian gir 1% cashpoints på alle kjøp. Tar du fly, og gjerne med Norwegian er det veldig greit kort å ha, spesielt når du handler noe dyrt.

Hvilket ville du ha valgt?
Lenke til kommentar

Jeg handler mye hos Coop, men noe hos Kiwi også. Har aldri brukt kredittkort før. Derfor spør jeg:

 

- Er det bare å bruke det som bank kort, når man betaler? (sette inn kortet og taste pin kode).

- Får jeg efaktura før rentene påløper eller må jeg ha kontroll selv før rentene påløper?

 

- Trenger jeg å betale mer (gebyr etc..) enn det beløpet som er brukt hvis jeg betaler tilbake innen frist (rentefri dager)?

 

Hvilket kort vil dere anbefale? (har ikke fast jobb, men en jobb har jeg).

 

 

Ja, bare å bruke det som et bankkort.

 

Du får faktura før rentene påløper ja, med 45 dager så får du fakturaen rundt 20 dager før forfall.

Du betaler ingen gebyrer så lenge du betaler innen frist (forfall).

 

Plukket opp noe i test av Coop-kortet:

 

Et smart tips: Ikke betal med Coop Visa, men skann kun ditt ordinære Coop-medlemskort i kassen og betal med Ikano VisaDa får du kjøpeutbytte av Coop i tillegg til rabatten fra Ikano Visa på opptil 4 %! Det er få steder hvor Coop Visa/Coop MasterCard gir rabatt (kjøpeutbytte) på mat- og dagligvarekjøp, og rabatten er lav i forhold til Ikano-kortet. I tillegg gir Ikano Visa rabatt i alle bensinstasjoner overalt i hele verden, og i april gir kortet deg 6 % på alt du handler innenfor bil og tilbehør. Her kan du søke om Ikano-kortet uten årsgebyr. 

 

Det er ikke sikkert du får innvilget kort heller hvis du ikke har fast jobb.

Lenke til kommentar

Du trenger flere kort for å være dekket, iallefall 3.

 

På bensin er 365 privat det beste dersom du har mulighet til å fylle på Esso (ca 85 øre rabatt ved veil pris)

 

Ellers er jo DnB mastercard veldig bra på noen ting, de har jo shopping-dager der du får 20% rabatt på alt du kjøper i butikker rundt om kring. - F.eks Elkjøp, Expert osv ... har også rabatt i en god del butikker generelt.

 

Ellers er vel Coop-kortet best dersom du handler på Coop, men handler du på Rema f.eks så virker jo ingen av kortene dersom du skal ha Æ rabatt.

 

Er også noen kort som gir 3% rabatt på alt av dagligvarer.

Lenke til kommentar

Du trenger flere kort for å være dekket, iallefall 3.

 

På bensin er 365 privat det beste dersom du har mulighet til å fylle på Esso (ca 85 øre rabatt ved veil pris)

 

Ellers er jo DnB mastercard veldig bra på noen ting, de har jo shopping-dager der du får 20% rabatt på alt du kjøper i butikker rundt om kring. - F.eks Elkjøp, Expert osv ... har også rabatt i en god del butikker generelt.

 

Ellers er vel Coop-kortet best dersom du handler på Coop, men handler du på Rema f.eks så virker jo ingen av kortene dersom du skal ha Æ rabatt.

 

Er også noen kort som gir 3% rabatt på alt av dagligvarer.

 

Hvilke?

Lenke til kommentar

 

Du trenger flere kort for å være dekket, iallefall 3.

 

På bensin er 365 privat det beste dersom du har mulighet til å fylle på Esso (ca 85 øre rabatt ved veil pris)

 

Ellers er jo DnB mastercard veldig bra på noen ting, de har jo shopping-dager der du får 20% rabatt på alt du kjøper i butikker rundt om kring. - F.eks Elkjøp, Expert osv ... har også rabatt i en god del butikker generelt.

 

Ellers er vel Coop-kortet best dersom du handler på Coop, men handler du på Rema f.eks så virker jo ingen av kortene dersom du skal ha Æ rabatt.

 

Er også noen kort som gir 3% rabatt på alt av dagligvarer.

 

Hvilke?

 

 

Flere, gjerne de som du må velge rabattgruppe på hver mnd. - f.eks https://ya.no/kredittkort/rabatter

Lenke til kommentar

Komplett sitt kort gir 1% på alt, 2% på netthandel. 3% på Komplett. Men du må bruke poengene til å handle på Komplett. Når du gjør det dobler de verdien, så det blir effektivt sett 2% på alt du handler, 4% på netthandel, og 6% på Komplett. Verdt det hvis du uansett hadde handlet på Komplett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

DNB Mastercard suger. Jeg har forfall 25. i hver måned, men hvis jeg kjøper noe f.eks. den 1. så kommer det renter fra den 10. eller 15. liksom. Skjønner ingenting.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

DNB Mastercard suger. Jeg har forfall 25. i hver måned, men hvis jeg kjøper noe f.eks. den 1. så kommer det renter fra den 10. eller 15. liksom. Skjønner ingenting.

Høres ut som om du ikke betaler ned alt hver måned.

 

Høres ut som du tror jeg bruker kortet hele måneden. Og jeg betaler ALLTID ned ALT LENGE FØR FORFALL. 

Lenke til kommentar

 

 

DNB Mastercard suger. Jeg har forfall 25. i hver måned, men hvis jeg kjøper noe f.eks. den 1. så kommer det renter fra den 10. eller 15. liksom. Skjønner ingenting.

Høres ut som om du ikke betaler ned alt hver måned.

 

Høres ut som du tror jeg bruker kortet hele måneden. Og jeg betaler ALLTID ned ALT LENGE FØR FORFALL. 

 

 

Har du snakket med DnB om det da? Høres jo ut som du enten gjør noe som medfører rentebelastning uten å skjønne det (kjøper noe/betaler for noe på posten, overfører penger til annen konto, tar ut kontanter e.l.) eller at det er noe gelt. - én ting er at hvis du har forfall på en klænete dato i forhold til lønningsdag så kan det noen ganger være svært få rentefrie dager, men det skal jo aldri beregnes renter før forfall på kjøp som er med på neste forfall så lenge det er vanlige betalinger med kredittkort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Det jeg gjorde sist var å kjøpe en ting på mastercard tilbudet fra DNB, brukte kortet til å betale på nett, så kom det regning den 10. eller noe og måtte betales innen 20. eller noe. Jeg har ikke betalt for noe på posten, har ikke overført penger til annen konto, ikke tatt ut kontanter. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...