Gå til innhold

Fra og med i år får bensinbiler partikkelfilter - slik påvirker det motoren


Anbefalte innlegg

Andre land burde øke skattene på biler. Om vi legger Spetalens tall til grunn, så er det snakk om 1 million i tapt avgift pr. bil (Tesla) Sverige f.eks. har omlag dobbelt så mange biler som Norge, i området 5 millioner stk. Det ville blitt 5000 milliarder kroner på bok, nesten som oljefondet vårt. Ingen grunn for svenskene å misunne oss oljefondet, da de selv har gitt bort såpass til bileierne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er fortsatt ingen motsetning mellom å være for incentiver for elbiler og samtidig være motstander av oljeutvinning. Det er bare du som dikter det opp i hodet ditt.

 

Du er i godt selskap når du lukker øynene hardt igjen og ikke bryr deg om hvor pengene til incentivene kommer fra, forutsatt at de er blitt hvitvasket i Finansdepartementet.Det kalles god, gammeldags dobbelmoral. Alle miljøorganisasjonene etc. nyter også oljepengene fra Staten med den største glede og reiser lykkelig på flytur til Rio, Paris etc.

 

Er du så bortreist at du ikke skjønner konseptet med utfasing av noe?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har alltid brukt motorvarmer før jeg kjører, og det er veldig få ganger jeg har hatt kaldsatart. Det reduserer partikkelutslippene betydelig, og det gir økt levetid for motoren.

Hvorfor er det så få som bruker motorvarmer i dag? Jeg vet bare om noen få som har motorvarmer installerte og enda færre som bruker den.

 

Samme her. Bruker varmeren i V50 helt bevisst (og manuelt) for ¨optimalisere både utslipp og motorens levetid. Dessverre starter brenneren automatisk ved temperatur under +4 C, så flytter man bilen og så stoper motoren, blir brenneren dårlig (kort) kjørt. Derfor min vane om manuell styring av brenner i forkant av enhver kort kjøretur. Synd at Volvo ikke tillater overstyring av den automatiske brenner-starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...