Gå til innhold

RYKTE: AMD RX 500-serien kommer 18. april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Vega er i ferd med å bli grafikkortenes ekvivalent av Duke Nukem Forever. Stadige utsettelser, og et produkt som overhodet ikke kommer til å svare til forventningene når det omsider kommer ut.

Det eneste AMD har som et ess i ermet er pris/ytelse....som vanlig.

 

Jeg håper virkelig at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Vega er i ferd med å bli grafikkortenes ekvivalent av Duke Nukem Forever. Stadige utsettelser, og et produkt som overhodet ikke kommer til å svare til forventningene når det omsider kommer ut.

Det eneste AMD har som et ess i ermet er pris/ytelse....som vanlig.

 

Jeg håper virkelig at jeg tar feil.

sier ikke nei til 1080 ytelse til halve prisen^^.

 

Om de klarer å levere bedre enn 1080ti er det bare en bonus. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er det igrunn helt uten betydning, men syntes kortene som vises er veldig.. stygge :p Ser ut som et design fra 80-tallet (nå elsker jeg 80-tallet..) men er sikkert ikke endelig design uansett :)

Nå er vel ikke akkurat Founders Edition noe å skryte av for nvidia, trist at de kommer med en slik modell/ dårlig kjøler

Lenke til kommentar

 

Nå er det igrunn helt uten betydning, men syntes kortene som vises er veldig.. stygge :p Ser ut som et design fra 80-tallet (nå elsker jeg 80-tallet..) men er sikkert ikke endelig design uansett :)

Nå er vel ikke akkurat Founders Edition noe å skryte av for nvidia, trist at de kommer med en slik modell/ dårlig kjøler

Hvem bryr seg om Founders? AMD-kjølerne er jo også forjævlige. Om ikke annet, så er founders-kjølerne bedre enn AMD sine referansekjølere. Bare se på R9 290-korta når de kom. RX 480 har heller ikke akkurat en veldig stillegående kjøler sammenlignet med Founders.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vega er i ferd med å bli grafikkortenes ekvivalent av Duke Nukem Forever. Stadige utsettelser, og et produkt som overhodet ikke kommer til å svare til forventningene når det omsider kommer ut.

Det eneste AMD har som et ess i ermet er pris/ytelse....som vanlig.

 

Jeg håper virkelig at jeg tar feil.

 

Hva snakker du om? det er ingen som har sagt at den skulle vært ute før dette bortsett fra noen små rykter.

 

Amd har i allefall aldri sagt noe om dette bortsett fra Q2 2017

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vega er i ferd med å bli grafikkortenes ekvivalent av Duke Nukem Forever. Stadige utsettelser, og et produkt som overhodet ikke kommer til å svare til forventningene når det omsider kommer ut.

Det eneste AMD har som et ess i ermet er pris/ytelse....som vanlig.

 

Jeg håper virkelig at jeg tar feil.

sier ikke nei til 1080 ytelse til halve prisen^^.

 

Om de klarer å levere bedre enn 1080ti er det bare en bonus. 

Det skjer nok ikke... But dream on!
Lenke til kommentar

 

Nå er det igrunn helt uten betydning, men syntes kortene som vises er veldig.. stygge :p Ser ut som et design fra 80-tallet (nå elsker jeg 80-tallet..) men er sikkert ikke endelig design uansett :)

Nå er vel ikke akkurat Founders Edition noe å skryte av for nvidia, trist at de kommer med en slik modell/ dårlig kjøler

Det er ikke den mest stillegående og effektive kjøleren nei. Men, den blåser varmen ut bak og det er et pluss for noen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vega er i ferd med å bli grafikkortenes ekvivalent av Duke Nukem Forever. Stadige utsettelser, og et produkt som overhodet ikke kommer til å svare til forventningene når det omsider kommer ut.

Det eneste AMD har som et ess i ermet er pris/ytelse....som vanlig.

 

Jeg håper virkelig at jeg tar feil.

sier ikke nei til 1080 ytelse til halve prisen^^.

 

Om de klarer å levere bedre enn 1080ti er det bare en bonus. 

 

leste i vega tråden at noen har fått en smakebit på noe av prestasjonene av et nedklokket versjon av vega kort, allerede da slo det 1080

Lenke til kommentar

 

Vega er i ferd med å bli grafikkortenes ekvivalent av Duke Nukem Forever. Stadige utsettelser, og et produkt som overhodet ikke kommer til å svare til forventningene når det omsider kommer ut.

Det eneste AMD har som et ess i ermet er pris/ytelse....som vanlig.

 

Jeg håper virkelig at jeg tar feil.

sier ikke nei til 1080 ytelse til halve prisen^^.

 

Om de klarer å levere bedre enn 1080ti er det bare en bonus. 

Nvidia er ikke Intel, og GPUer er ikke som CPUer. Selvfølgelig er GTX 1080 for dyr. Og Nvidia solgte jo tom FE som var enda dyrere, uten noen egentlig fordel.  Og de satte ned prisen på 1080 nå når 1080 Ti kom ut. Og alle vet Nvidia har sittet på 1080 Ti ganske lenge nå. Ny lansering, kutt i pris for 1080 er jo bare for å selge enda mer av denne generasjonen før de er over på neste.

 

Og tingen er, hvis AMD kommer med noe som kan matche 1080 eller 1080Ti i ytelse til lavere pris, så kommer Nvidia bare til å kutte prisene sine.

 

Og enda verre for AMD: Til sommeren betyr 1 år etter 1080 launch. Det betyr at det ikke er veldig lenge til Volta kort kommer ut. De har jo vist med RX 480 at de klarer bra å konkurrere på pris/ytelse. De har og vist at de ikke klarer å holde tritt med Nvidia når det kommer til toppytelse. Jeg tror vi får se kort med bra pris/ytelse fra AMD, men om vi får se ytelse på nivå med Nvidia er litt mer tvilsomt. Ville tro de klarer å slå 1 år gamle 1080, og de bør nå hvertfall klare å matche 1080 Ti, men spesielt mot Volta så tror jeg ting kan bli mer utfordrende.

 

 

Vega er i ferd med å bli grafikkortenes ekvivalent av Duke Nukem Forever. Stadige utsettelser, og et produkt som overhodet ikke kommer til å svare til forventningene når det omsider kommer ut.

Det eneste AMD har som et ess i ermet er pris/ytelse....som vanlig.

 

Jeg håper virkelig at jeg tar feil.

Hva snakker du om? det er ingen som har sagt at den skulle vært ute før dette bortsett fra noen små rykter.

 

Amd har i allefall aldri sagt noe om dette bortsett fra Q2 2017

 

Jeg mener de lanserte opp til 480X og ikke høyere. Ingen 490 og ingen 490X. Ingen nyere Fury. Så det mangler liksom noen GPUer der som aldri kom. Så selv om AMD ikke har sagt noe skulle komme, så var det jo en viss forventning om at de skulle komme da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vega er i ferd med å bli grafikkortenes ekvivalent av Duke Nukem Forever. Stadige utsettelser, og et produkt som overhodet ikke kommer til å svare til forventningene når det omsider kommer ut.

Det eneste AMD har som et ess i ermet er pris/ytelse....som vanlig.

 

Jeg håper virkelig at jeg tar feil.

sier ikke nei til 1080 ytelse til halve prisen^^.

 

Om de klarer å levere bedre enn 1080ti er det bare en bonus. 

 

leste i vega tråden at noen har fått en smakebit på noe av prestasjonene av et nedklokket versjon av vega kort, allerede da slo det 1080

AyyyyMD

Lenke til kommentar

Mye sysning her, men det er vist tester på fra LinusTechTips bl.a. som viser en lett underklokket Vega lett tangerer GTX 1080 kortet. Så hva enkelte her prater om, med sen launch, dårlig ytelse etc.. Sett dere ned litt og kikk først.

 

Kanskje viktigst av alt, hvis Vega viser seg å bli nok en bombe mtp pris, altså 1080 ytelse til eksempelvis prisen av 1060 kort (just saying), så klarer ikke nVidia å konkurrere mot dette annet enn å lansere ENDA et svinedyrt OC GTX 1080Ti.. Rett og slett for å poengtere ut hvor mye 10800Ti er "til litt mer"..

 

Gjør AMD noe av dette, vil det være et PR messig helvete for nVidia, det er helt sikkert

  • Liker 1
Lenke til kommentar

var ikke klar over at RX500 serie var noe annet enn Vega serien, spennende!

RX 500 serien blir kun rebranda Polaris-kort klokket litt høyere.

AMD annonserte i januar at Vega kommer til å bli brandet RX Vega.

 

Hva snakker du om? det er ingen som har sagt at den skulle vært ute før dette bortsett fra noen små rykter.

 

Amd har i allefall aldri sagt noe om dette bortsett fra Q2 2017

Nei, AMD har hele tiden sagt 2017, og når de slapp litt flere detaljer om Vega i januar så sa de mot slutten av Q2 2017. Det er derimot overivrige brukere på Internett som hauser dette opp (som vanlig). Det var en periode her i sommer rett etter at RX 480 ble lansert og man var skuffet over at Polaris ikke kunne konkurrere med 1070/1080 at det begynte å gå rykter om at Vega var "pushet" frem til en Q4 2016-lansering.

 

Det er samme greie gang etter gang... Ting hauses opp i månene før lansering med av overivrige brukere, med god hjelp av sider som wccftech.com som skriver hva som helst bare det er gjengitt på Internett.

 

Kanskje viktigst av alt, hvis Vega viser seg å bli nok en bombe mtp pris, altså 1080 ytelse til eksempelvis prisen av 1060 kort (just saying), så klarer ikke nVidia å konkurrere mot dette annet enn å lansere ENDA et svinedyrt OC GTX 1080Ti.. Rett og slett for å poengtere ut hvor mye 10800Ti er "til litt mer"..

 

Gjør AMD noe av dette, vil det være et PR messig helvete for nVidia, det er helt sikkert

Hvis det stemmer at kortene må være så billige så er det heller et økonomisk helvete for AMD...

 

Vega er en stor brikke, den er 20% større (i areal) en GP102, og den bruker en minneteknologi (HBM2) som er dyrere og mer komplisert sammenlignet med GDDR5X.

 

For Nvidia sin del kan de også "dra frem" en GeForce-variant av GP100, eventuelt slippe en versjon av GP102 hvor de aktiverer alle SM i brikken (Titan og 1080Ti har kun 30 av 32 aktive).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...