Gå til innhold

ANMELDELSE: The Legend of Zelda: Breath of the Wild


Anbefalte innlegg

Herregud så dere syter. Gå til mamma og få litt kos eller hold kjeft! Nå sikter jeg til de to gruppene her inne som syter;

1) 11 år gamle gutter som ikke forstår hvordan en anmeldelse fungerer, barn rett og slett.

2) Eldre gutter som sliter med mammasyndrom og andre ordens oppfatning. Det er faktisk ok at noen har en annen mening enn deg, spesielt etter at man har fylt 16 år!

 

Kanskje ikke en 6er, kanskje ikke en 10er, men dine meninger betyr faen ikke mer enn anmelders. Jeg driter i om du har århundrets opplevelse i spiller eller ikke, for alle er ulik. Det kryr av spill jeg elsker som har fått lavere karakter enn hva jeg ville gitt og motsatt, spill jeg hater som får høyere. Vi er forskjellige!

 

Og dere som sier takk og farvel? Please dra, kommenter aldri her igjen. Dere blir ikke savnet, av noen, noen gang!

 

Vet ikke jeg, men virker som en relativt lang sytepost dette her og :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

3. Sjekk metacritic og se om 50 andre spillanmeldere har samme mening eller litt avvikende mening.

 

Så førstemann ute bestemmer karakteren? :)

 

Nei, selvsagt ikke, man kan kun være objektiv etter 10 karakterer er gitt, sånn at man har et korrekt snitt. De første må bare finne seg i å være subjektive!

Lenke til kommentar

 

Et valid spørsmål her, ettersom denne anmeldelsen og karakteren naturligvis vil gjenspeile Gamer.no sin mening om spillet utad er jo hvorvidt hele redaksjonen føler seg enig i karakteren og anmeldelsen? Jeg tar det nesten for gitt at det sitter flere i redaksjonen som har spilt spillet i større og mindre grad og alle har nok sine inntrykk og meninger om spillet.

 

Man setter naturligvis spillet til bestemte personer og det er deres oppgave å anmeldelse og vurdere spillet. Men når man går så til de grader utenfor "normalen" hva gjelder vurdering så hadde det kanskje vært greit å fått en slags vurdering ifra flere hold i redaksjonen for å få et par nyanserte blikk på teamet?

 

Dette føles litt som om min samboer skulle vurdere/anmelde Ringenes Herre filmene eller at jeg skulle vurdere/anmelde Moana/Vaianna. Det er en fryktelig dårlig idé da jeg vet hun er temmelig likegyldig til adventure/action som Ringenes Herre, mens jeg på min side aldri helt har klart å satt like stor pris på disse Disneyfilmene som det henne og mange andre gjør.

 

Noen ganger så må man vel rett og slett innse at man rett og slett ikke er i målgruppen og at man derfor kanskje er dårlig egnet til å kritisere/vurdere/anmelde det som blir levert. Noe som det kan tyde på at har vært tilfellet her når artikkelforfatter sin mening står så i sterk kontrast til resten av spillmediet.

 

 

Nå vil jeg ikke henge meg så alt for mye opp i karakteren i seg selv, personlig så føler jeg anmeldelsen i sin helhet fremstår veldig svak. Etter å ha lest teksten så sitter jeg igjen med et inntrykk av at spillet er bra, men med irritasjonsmomenter som normalt skulle tilsi 7-8 av 10. Hvertfall sett ut ifra Gamer.no sine andre anmeldelser som legger seg i samme toneart og vurdering underveis. Men her har tilsynelatende artikkelforfatter helt bevisst valgt å legge langt mer vekt og tyngde på de negative delene av spillet enn hva Gamer relativt sett har hatt for vane tidligere og spillet får derfor det som fremstår (ut ifra teksten i anmeldelsen) som en i overkant krass og lav karakter. Det virker også som om vedkommende som har spilt og anmeldt spillet rett og slett har stått opp på feil fot når det kommer til dette spillet da hele anmeldelsen virker nærmest fra starten av å være gjennomsyra kritisk til hver minste lille detalj i spillet. Akkurat som en person som går inn med en forventning av at noe skal være prikkfritt, ja en 10 av 10 og med det som utgangspunkt forsøker å finne feil, mangler og argumenter for hvorfor spillet ikke er perfekt og et 10 av 10 og med det som utgangspunkt så får du sjeldent en positiv spillopplevelse.

 

 

Som sagt så er jeg helt enig i at spillet virker noe "oppskrytt". Jeg liker spillet selv, men føler ikke at det er et 10 av 10 og blant de beste spillene i historien. Men samtidig så føler jeg at den anmeldelsen og mengden av flisespikkeri og kritikk som blir levert her er langt over bord og virkelig i overkant. Skulle vi anmeldt alle spill på denne måten og slått så til de grader ned på hver minste lille ting vi ikke liker i spill så hadde ingen kommet over 7 av 10.

 

Morsomt at du skriver dette, jeg tenkte det samme selv :) Det er åpenbart at anmelder ikke liker konseptet med open world. I likhet med Skyrim og Witcher 3 så er det mye reising. Anmeldelsen baserer seg på mye flisspikkeri. Jeg gidder ikke å ta meg tid til å gå igjennom alt. For å poengtere noe. Anmelder kritiserer blant annet om nyinnspilling av sanger man har hørt før. Da er det mange spill og filmer han kan kritisere. Da tenker jeg typisk Battlefield, Skyrim og Star Wars. Kampsystemet får kritikk for å være "tungt og uforutsigbart". Uten anmelder utdyper seg hva som faktisk er feil med det. Kritikken i anmeldelsen er like blass som bildene sine.

 

Jeg vet ikke selv om jeg ville ha gitt Breath of the Wild 9 stjerner en gang, men føler at denne anmeldelsen er en skivebom.Her er kampsystemet til BotW. Jeg synes kampsystemet i seg selv fungerer. Det at du er avhengig av å proppe i deg mat fra menyen hele tiden og at våpen til stadighet går i stykker er for meg er et stort minus.

Jeg ble overasket over at bedre våpen ikke hadde bedre durability. Mat og våpenet gjør at du sitter å fomler unødvendig mye. Siterer anmelder igjen. "Det er klart at inspirasjonskilden er storebror Ocarina of Time og andre spill i serien, men faktisk oppleves systemet ganske så likt" Nei, det er ikke mye likt OoT. Oot er mye mer begrenset og i motsetning til BotW lett å mestre. Det ville vært riktig å si at kampsystemet er en videreføring av det vi hadde i OoT, men det oppleves ikke som ganske likt.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamer.no gave 6/10 to Zelda Breath of the Wild and 9/10 to Nier: Automata ..It remains to be seen what made the analyst give so much credit to Zelda's weaknesses and ignore Nier's negative points.

 

I think the analyst exaggerated on 6/10 ... even based on what he wrote here the game is at least 8/10 note

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier vi takk og farvel Gamer.no

 

Flust med bedre spill relaterte medier.

De siste årene har det pekt en vei, og det er nedover. Dette er meget useriøst.

 

Skal dere absolutt ha et karakter system med 1-10, så er vi her på en 8/10 for Zelda BOTW(40t +).

 

Et tips som flere her skriver, benytt et annet system enn tall karakter.

 

Takk og farvel!

 

Ja lenge hatt en mistanke om at siden over en lengre tid har "pandered" til "pc-ekstremister" som er svært lik hipstere i tankene, og med det mener jeg gå imot alt som er mainstream og populært av prinsipp. Mange fine skribenter her, men det føles som gamer.no nå er et glorifisert forum-community som var heldig med domenenavn når slike useriøse subjektive meninger publiseres som anmeldelser. Og spesielt ille siden det bidrar til å dra metascore ned, noe vi før har sett har hatt invirkning på lønn hos utviklere før. (Obsidian). Kald industri, men slik har det vært. Veldig synd syns jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja lenge hatt en mistanke om at siden over en lengre tid har "pandered" til "pc-ekstremister" som er svært lik hipstere i tankene, og med det mener jeg gå imot alt som er mainstream og populært av prinsipp. Mange fine skribenter her, men det føles som gamer.no nå er et glorifisert forum-community som var heldig med domenenavn når slike useriøse subjektive meninger publiseres som anmeldelser. Og spesielt ille siden det bidrar til å dra metascore ned, noe vi før har sett har hatt invirkning på lønn hos utviklere før. (Obsidian). Kald industri, men slik har det vært. Veldig synd syns jeg

 

 

Dette tar vel kaka av konspirasjonsteorier jeg har sett siste tiden. Ta deg en titt på anmeldelsene gamer.no kjører, legg merke til hvor få av multiplatform spillene de tester på PC fremfor konsoll, noe et "PC Ekstremistisk" nettsted skulle tro prioriterte noe høyere? At brukere i kommentarfeltet dra opp PC gaming i tider og utider der det ikke hører hjemme kan ikke gamer.no noe for. Metascore argumentet er døvt, det er ikke et problem med anmelderene og spill media, det er ett direkte problem med utviklere og utgivere, spillanmeldere kan ikke ha i bakhodet at utviklerne som laget spillet kan få mindre lønn for at spillet de laget fikk en dårlig score. 

 

edit: Og igjen, alle spillanmeldelser er subjektive meninger, vet ikke hvor mange ganger dette må understrekes.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

In fact the Gamer.no has a strange way of giving low score in reviews of great games ... It seems that is a way to draw attention to the site ... I myself had never heard of this site and I'm only here because of the low note of Zelda.

 

Gamer.no was the only one to give a mixed note to The last of Us ... it certainly does this so that several people access their pages and thus gain visualizations.

 

Certainly something deliberate

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Sier vi takk og farvel Gamer.no

 

Flust med bedre spill relaterte medier.

De siste årene har det pekt en vei, og det er nedover. Dette er meget useriøst.

 

Skal dere absolutt ha et karakter system med 1-10, så er vi her på en 8/10 for Zelda BOTW(40t +).

 

Et tips som flere her skriver, benytt et annet system enn tall karakter.

 

Takk og farvel!

 

Ja lenge hatt en mistanke om at siden over en lengre tid har "pandered" til "pc-ekstremister" som er svært lik hipstere i tankene, og med det mener jeg gå imot alt som er mainstream og populært av prinsipp. Mange fine skribenter her, men det føles som gamer.no nå er et glorifisert forum-community som var heldig med domenenavn når slike useriøse subjektive meninger publiseres som anmeldelser. Og spesielt ille siden det bidrar til å dra metascore ned, noe vi før har sett har hatt invirkning på lønn hos utviklere før. (Obsidian). Kald industri, men slik har det vært. Veldig synd syns jeg

Ønsker du misvisende anmeldelser? Anmeldelser er for spilleren, ikke for å holde metacritictallet høyt nok til at noen får bonus. AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

In fact the Gamer.no has a strange way of giving low score in reviews of great games ... It seems that is a way to draw attention to the site ... I myself had never heard of this site and I'm only here because of the low note of Zelda.

 

Gamer.no was the only one to give a mixed note to The last of Us ... it certainly does this so that several people access their pages and thus gain visualizations.

 

Certainly something deliberate

 

Would like it if you could show us some examples of what you are talking about, where great games have received a very low score.

Gamer.no scored The Last of Us 9/10 by the way, so I don't get what you're talking about that for.

Lenke til kommentar

In fact the Gamer.no has a strange way of giving low score in reviews of great games ... It seems that is a way to draw attention to the site ... I myself had never heard of this site and I'm only here because of the low note of Zelda.

 

Gamer.no was the only one to give a mixed note to The last of Us ... it certainly does this so that several people access their pages and thus gain visualizations.

 

Certainly something deliberate

If you are here just because a Zelda game got a bad score there is something really wrong with you and not the review

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En smule komisk at folk tar seg så nær av at noen ikke liker det samme som dem selv.

Det er sikkert noen av dem her. Hadde du spilt spillet så sett anmeldelsen. Ser du at anmeldelsen har et godt språk, men svake argumenter. En av de beste argumentene i anmeldelsen er at man ikke kan flere saves på en bruker. Det er sant, men det er ikke vanskelig sette opp flere brukere på Nintendo Switch.

 

Click on User settings -> Add user -> (Type name here) voila... Du har en ny bruker i Zelda: BotW med egen save.

Lenke til kommentar

 

Kjære gamer.no, dere må forstå at dere mister troverdighet med slike anmeldelser og karakterer som markant skiller seg ut fra andre. Skal vi lesere ta gamer.no særiøst så foreslår jeg at dere slutter å anmelde spill gjennom subjektive blogginnlegg og heller setter sammen en slags panel som anmelder spillene. Så minimerer vi risikoen for avvik.

 

Du mener altså at de skal se hva andre har gitt spillet, og deretter velge at "oooook, de fleste andre gir dette spillet 10/10, så da må vi også gjøre det folkens, ellers kan det jo være fare for at vi skiller oss ut, og gudforby om vi skulle gjøre det, da kan jo folk begynne å tro at vi har egne meninger og greier"

 

 

 

 

 

 

Alle spillanmeldelser er subjektive, ingen vil ha objektive spillanmeldelser. 

Alle anmeldelser er subjektive til en viss grad, men det er da så absolutt mange objektive kvaliteter i et spill.
Som til dømes biletefrekvens, kvalitet på oppdrag/oppgåver, variasjon i fiendar og distanse mellom ting ein faktisk kan gjere i spelverda - noko omtrent alle omtalane på metacritic annerkjenner er av høgst varierande kvalitet, men som omtrent ingen gir noko særleg vekt (som igjen beviser at såkalla "objektive" faktorar er reint subjektive, fordi folk vektar dei ulikt)?

 

Karaktersetting er òg i høgaste grad subjektivt. Du seier det han skriv burde halde til 8/10, men det verkar ikkje slik for meg, til dømes. Alle vil vektlegge desse elementa ulikt. Eg meiner og at 6/10 er ein god karakter, og har gitt det til fleire av spela eg har likt godt, og har anmeldt. 

6/10 er middelmodig karakter trenger ikke å være fugleforsker til å forstå dette, der er jo faen såvidt over middels. Mest clickbait anmeldelsen jeg har sett, første å siste gang jeg besøker denne siden det kan jeg love dere, deres clickbait virka da med andre ord lage en konto her for å skrive til denne useriøse anmelderen.

 

 

Hvordan kan en helt ærlig anmeldelse som er en persons helt personlige mening om et spill, være en "clickbait"?

Er det clickbait fordi du så anmeldelsen og tenkte "SHIIIIT YEAAAH enda en anmeldelse som kommer til å gi spillet jeg elsker 10/10 sånn at jeg kan få det enda bedre med meg selv og få bekreftelse på at spillsmaken min er "riktig", for så å oppdage at "damn denne anmeldelsen snakker stygt om spillet mitt, dont waste my fuckin time bishes yolo mafakas"?

 

-----------------------------------------------

 

Note; Jeg har ikke spilt spillet selv og har ingen verken subjektive eller objektive meninger om det annet enn at jeg syns det ser pent ut.

Tror ikke du vet hva click bait er, hadde zelda fått 10/10 her hadde jeg aldri trykka inn på denne siden. hele grunnen til denne anmeldelsen for så mange VIEWS/ clicks (siden du ikke forstår det.) er pga de ga zelda 6/10. Men gamer.no jeg har adblock på, ikke noe click ad revenue fra meg iallefall.

Lenke til kommentar

Er det noen her som virkelig fortsatt bryr seg om anmeldelser når de kjøper et spill da? Anmelder kan mene hva han vil, han har ingen krav om å måtte skrive en fantastisk 10-stjerners anmeldelse av dette spillet, selv mange mener at det er verdt det. Personlig har jeg spilt sikkert et sted mellom 70-100 timer av spillet allerede og det fikk en umiddelbar plass i min Topp 3 favoritt spill noensinne. Det faktum at OoT/Majora's Mask er min nummer 1(ja, jeg slår de sammen) og at jeg har spilt samtlige Zelda spill er ikke til å legge skjul på. Høy nostalgi faktor for meg, så anmeldelser har ingenting å si. Derimot blir jeg glad når folk som anmelder har en annen mening, det får meg til å innse hvor subjektiv min egen mening er.

Lenke til kommentar

 

 
Tror ikke du vet hva click bait er, hadde zelda fått 10/10 her hadde jeg aldri trykka inn på denne siden. hele grunnen til denne anmeldelsen for så mange VIEWS/ clicks (siden du ikke forstår det.) er pga de ga zelda 6/10. Men gamer.no jeg har adblock på, ikke noe click ad revenue fra meg iallefall.

 

 

Vet godt hva det er, visste bare ikke at du kun leste anmeldelser som ga spill dårlig score. :) Men det funker jo da, tydeligvis, du sa det var siste gang du besøkte siden i går, men nå er du jo tilbake igjen :) Du bidrar med bra trafikk til forumet ihvertfall, det er helt klart.  :dremel:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...