Gå til innhold

Hyundai garanterer rekordrekkevidde i sin nye hydrogenbil


Anbefalte innlegg

 

Hva med forurensning, som er hele poenget med overgang ra fossil til forurensningsfritt drivstoff?

Det er eit anna problem med hydrogen, sidan du nemner det. Vi brukar rein energi og skiten energi. For å gå heilt over til rein energi, må vi bruke rein energi der vi kan, redusere energiforbruket og auke produksjonen av rein energi fram til vi ikkje lenger har bruk for skiten energi. Sidan hydrogenbilar brukar tre-fire gonger meir energi enn batteribilar til den same jobben, er dei med på å forseinke overgangen frå fossil til forureiningsfritt drivstoff.

 

Du glemmer at " Hydrogen er livsfarlig" :ph34r:  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hva med forurensning, som er hele poenget med overgang ra fossil til forurensningsfritt drivstoff?

Det er eit anna problem med hydrogen, sidan du nemner det. Vi brukar rein energi og skiten energi. For å gå heilt over til rein energi, må vi bruke rein energi der vi kan, redusere energiforbruket og auke produksjonen av rein energi fram til vi ikkje lenger har bruk for skiten energi. Sidan hydrogenbilar brukar tre-fire gonger meir energi enn batteribilar til den same jobben, er dei med på å forseinke overgangen frå fossil til forureiningsfritt drivstoff.

 

Bruker bilene, og transporten i Norge i dag forrurensningsfri  fornybar energi fra vår vann og vindkraft?

Har vi denne energien tilgjengelig i dag, og i framtida, uansett om vi velger batteri-elektrisk eller Hydrogen-elektrisk?

Har nasjoner lengre syd, med større solinstråling , mulighet for å fange energi nok til elektrisk energi til sitt samfunns behov?

Tror du at all transport vil kunne foregå med batteri-elektrisk, med dens ventetid og lade-problematikk, eller er er Hydrogen-elektrisk et alternativ for de som ikke er religiøse, slik at all transport kan foregå elektrisk?

- Eller tenker du; Hvis resten (50%) ikke vil  det samme som jeg vil så gir jeg faan i miljøet?

 

Viktige spørsmål, selv så tenker jeg at hydrogen muligens har en plass i energiforsyningen for sesonglagring av store energimengder men jeg kan ikke huske å ha sett et konkret eksempel på hvordan dette kan gjøres.

 

Enn så lenge er det antagelig ikke bryet verdt. Kortvarige endringer i sol/vindkraftproduksjon kan kompenseres med batterier, sesongvariasjoner kan dekkes opp med kull i mange år enda.

 

 

Hvis man starter med 100% kull, så faser inn stadig mer sol/vind/batterier så ender man kanskje med 0% kull i sommerhalvåret og 30% i vinterhalvåret. Det er et stykke frem dit, så vi har noen år ennå på å finne ut hvordan vi skal erstatte det siste kullet, om det blir hydrogen, batterier eller noe helt annet.

Lenke til kommentar

 

Det er eit anna problem med hydrogen, sidan du nemner det. Vi brukar rein energi og skiten energi. For å gå heilt over til rein energi, må vi bruke rein energi der vi kan, redusere energiforbruket og auke produksjonen av rein energi fram til vi ikkje lenger har bruk for skiten energi. Sidan hydrogenbilar brukar tre-fire gonger meir energi enn batteribilar til den same jobben, er dei med på å forseinke overgangen frå fossil til forureiningsfritt drivstoff.

Bruker bilene, og transporten i Norge i dag forrurensningsfri  fornybar energi fra vår vann og vindkraft?

 

Nei, men dei brukar ikkje hydrogen heller. Ca 1/3 av alle nye bilar som vert selde i Noreg er ladbare, dvs at dei *kan* gå på fornybar energi. Det er heller ikkje noko problem å drive heile den norske bilparken på fornybar energi – vil ville framleis hatt straum til overs til eksport. Om vi skulle skifta til hydrogendrift, ville vi derimot gjort oss avhengige av fossil energi til vi fekk bygd ut kraftproduksjonen med ca 15%.

 

Har vi denne energien tilgjengelig i dag, og i framtida, uansett om vi velger batteri-elektrisk eller Hydrogen-elektrisk?

Vi har han tilgjengeleg i dag, dersom vi vel batteri-elektrisk. Ikkje om vi vel hydrogen.

 

Har nasjoner lengre syd, med større solinstråling , mulighet for å fange energi nok til elektrisk energi til sitt samfunns behov?

Det kjem an på nasjonen.

 

Tror du at all transport vil kunne foregå med batteri-elektrisk, med dens ventetid og lade-problematikk, eller er er Hydrogen-elektrisk et alternativ for de som ikke er religiøse, slik at all transport kan foregå elektrisk?

Kvifor blandar du stadig religion inn i ordskifta? Kva slags obskur religion er det som krev at vi skal sløse med energi og gjere oss avhengige av fossil energi lengst mogeleg?

 

Ladetid er ikkje relevant. Det tek i praksis like lang tid å tanke ein hydrogenbil som å superlade ein Tesla, men ein hydrogenbileigar vil måtte bruke veldig mykje meir tid på tanking enn ein elbileigar brukar på lading. Ein elbil ladar medan bilen står parkert. EIn hydrogenbil må aktivt oppsøkje ein hydrogenstasjon, og dei er det ikkje mange av.

 

- Eller tenker du; Hvis resten (50%) ikke vil  det samme som jeg vil så gir jeg faan i miljøet?

Hæ? På tide at du set frå deg flaska no, trur eg. Endret av Sturle S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er eit anna problem med hydrogen, sidan du nemner det. Vi brukar rein energi og skiten energi. For å gå heilt over til rein energi, må vi bruke rein energi der vi kan, redusere energiforbruket og auke produksjonen av rein energi fram til vi ikkje lenger har bruk for skiten energi. Sidan hydrogenbilar brukar tre-fire gonger meir energi enn batteribilar til den same jobben, er dei med på å forseinke overgangen frå fossil til forureiningsfritt drivstoff.

Bruker bilene, og transporten i Norge i dag forrurensningsfri  fornybar energi fra vår vann og vindkraft?

 

Nei, men dei brukar ikkje hydrogen heller. Ca 1/3 av alle nye bilar som vert selde i Noreg er ladbare, dvs at dei *kan* gå på fornybar energi. Det er heller ikkje noko problem å drive heile den norske bilparken på fornybar energi – vil ville framleis hatt straum til overs til eksport. Om vi skulle skifta til hydrogendrift, ville vi derimot gjort oss avhengige av fossil energi til vi fekk bygd ut kraftproduksjonen med ca 15%.

 

Har vi denne energien tilgjengelig i dag, og i framtida, uansett om vi velger batteri-elektrisk eller Hydrogen-elektrisk?

Vi har han tilgjengeleg i dag, dersom vi vel batteri-elektrisk. Ikkje om vi vel hydrogen.

 

Har nasjoner lengre syd, med større solinstråling , mulighet for å fange energi nok til elektrisk energi til sitt samfunns behov?

Det kjem an på nasjonen.

 

Tror du at all transport vil kunne foregå med batteri-elektrisk, med dens ventetid og lade-problematikk, eller er er Hydrogen-elektrisk et alternativ for de som ikke er religiøse, slik at all transport kan foregå elektrisk?

Kvifor blandar du stadig religion inn i ordskifta? Kva slags obskur religion er det som krev at vi skal sløse med energi og gjere oss avhengige av fossil energi lengst mogeleg?

 

Ladetid er ikkje relevant. Det tek i praksis like lang tid å tanke ein hydrogenbil som å superlade ein Tesla, men ein hydrogenbileigar vil måtte bruke veldig mykje meir tid på tanking enn ein elbileigar brukar på lading. Ein elbil ladar medan bilen står parkert. EIn hydrogenbil må aktivt oppsøkje ein hydrogenstasjon, og dei er det ikkje mange av.

 

- Eller tenker du; Hvis resten (50%) ikke vil  det samme som jeg vil så gir jeg faan i miljøet?

Hæ? På tide at du set frå deg flaska no, trur eg.

 

ja, det gjør jeg gjerne hvis du/dere legger vekk  "bibelen" som gjør at dere ikke ser dette i et ikke-religiøst perspektiv.

Batteri-elektrisk er selvfølgelig mer effektivt.

Samtidig kan vi lettere samle varierende fornybar energi ved å ta i bruk Hydrogen (-batteri).

Så kan vi  også få med de resterende 50% som ikke vil/kan  benytte batteri-elektrisk alene. ( bla. postverket.), i tillegg til tung & langtransport. ( I tillegg til lengre sjøtransport.)

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

 

 

- Eller tenker du; Hvis resten (50%) ikke vil  det samme som jeg vil så gir jeg faan i miljøet?

Hæ? På tide at du set frå deg flaska no, trur eg.

 

ja, det gjør jeg gjerne hvis du/dere legger vekk  "bibelen" som gjør at dere ikke ser dette i et ikke-religiøst perspektiv.
Eg har ikkje sett nokon andre enn hydrogenforkjempar vise til religion når dei argumenterer for sitt syn. Min argumentasjon er utelukkande basert på vitskap. Når du ikkje er i stand til å argumentere for hydrogen på vitskapeleg grunnlag, er det kanskje på tide å revurdere standpunktet ditt, i staden for å ty til religion?

 

Batteri-elektrisk er selvfølgelig mer effektivt.

Samtidig kan vi lettere samle varierende fornybar energi ved å ta i bruk Hydrogen (-batteri).

Det er ikkje sant. Det er mykje enklare å samle varierande fornybar produksjon i vasskraftverk (pumpekraftverk om naudsynt) og batteri. Det har mykje betre verknadsgrad, og det mykje enklare å lagre mykje meir straum på den måten. For å lagre like mykje straum som i Blåsjø, den største dammen tilhøyrande noko norsk pumpekraftverk, treng du 390.000.000 kg hydrogen. Lukke til. Då treng du religionen din.

 

Så kan vi  også få med de resterende 50% som ikke vil/kan  benytte batteri-elektrisk alene. ( bla. postverket.), i tillegg til tung & langtransport. ( I tillegg til lengre sjøtransport.)

 

Ingen av desse køyrer på hydrogen. Hydrogen har so langt mislukkast på alle desse områda. Ta til dømes bussar. Hydrogen skulle vere so bra for bussar, og EU har brent milliardar av Euro på prøveprosjekt dei siste 20 åra. No er det under 1000 hydrogenbussar i verda. Samstundes har batteribussar teke av i det stille, og det er meir enn 200.000 av dei. Hydrogen er vanvittig dyrt i drift. Du ser det same med tungtransport. Hydrogen skulle vere tingen til tungtransport, men det er batteri som er på full fart inn med stadig lengre rekkjevidde. Ja, eg har høyrt om Nikola Motors, men eg har ikkje sett noko produkt. Mercedes har derimot fleire batterimodellar i prøvedrift før dei skal i full produksjon frå 2019 og 2020: https://www.daimler.com/products/trucks/mercedes-benz/urban-etruck.html

https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/next/e-mobility/electric-truck-for-the-city/

 

Om du ikkje vil forlenge fossil-alderen lengst mogeleg med hydrogen, kan skip til dømes gå på LBG – flytande biogass. LNG-skip kan gå på LBG utan modifikasjonar, og fylle det som er tilgjengeleg. LBG/LNG inneheld meir enn dobbelt so mykje energi pr liter enn flytande hydrogen. Det er mykje enklare å lagre og handtere LNG/LBG enn hydrogen. LBG kokar først ved 90 grader høgare temperatur enn flytande hydrogen. Metan er brennbart i konsentrasjonar mellom 5 og 15% i luft. Hydrogen er brennbart i konsentrasjonar frå 4% til 94%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja, det gjør jeg gjerne hvis du/dere legger vekk  "bibelen" som gjør at dere ikke ser dette i et ikke-religiøst perspektiv.

Det er jo du og de andre hydrogenboble-forkjemperne som er religiøse. De religiøse er de som ser bort fra fakta og velger et standpunkt selv om det er motbevist. Nettopp det dere gjør. Og dere er fanatiske og går til personagrep på hydrogenkritikere absolutt hele tiden, som for eksempel du gjør med dine anklager om religiøsitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle som tror på Hydrogen har strøket i enkel mattematikk! Det koster i utgangspunktet DOBBELT så mye pr m,il og kjøre med Hydrogen enn med Diesel og 9! ganger mer enn det koster og kjøre ELBIL.. og det er med sponset hydrogen der staten tar halve regningen. Det er rett og slett helt feil satsing og på samme måte som staten sponser oljeselskap med milliarder i skattefradrag, sponser de nå enorme summer til Hydrogen,

Mulig Hydrogen bli bra en gang om 20 år når vi har overskudd av energi så vi kan lagre litt på Hydrogentanker, selv om batteri lagring er både smartere, mer energi effektivt og mer brukervennlig og det gir 300% høyere ytelse når det forbrukes.

 

Fremtiden er elektrisk :-)

Lenke til kommentar

 

 

Hvor mange av det overveldende antallet på 70 hydrogenbiler i Norge er eid av private?

Noen som vet?

Skamm Deg...
Skamme seg for hva?

Det er solgt 70 Hydrogenbiler, men det er kun 23 av disse som har skilter på og går på veiene idag. og til de 23 bilene er det bygget hydrogen fyllestasjoner for 150.000.000( 150 millioner) 4 stk fylle stasjoner. som sponser deg med 90kr pr kg fylt som gir deg en utsalgspris på 90kr :-) halv pris altså :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror nok Hyundai vet hva dem driver med. Hydrogen blir nok vinneren fremfor batteri drift på biler i fremtiden. Batterier har et vektproblem og er ikke spesielt miljøvennlig å produsere. Etterbruken er også et åpent spørsmål. Her blir det kanskje mye "søppel" etter brukte batterier.

 

Så folkens vi får se, men jeg tror Hydrogen blir fremtiden for bilen.

Lenke til kommentar

Alle som tror på Hydrogen har strøket i enkel mattematikk! Det koster i utgangspunktet DOBBELT så mye pr m,il og kjøre med Hydrogen enn med Diesel og 9! ganger mer enn det koster og kjøre ELBIL.. og det er med sponset hydrogen der staten tar halve regningen. Det er rett og slett helt feil satsing og på samme måte som staten sponser oljeselskap med milliarder i skattefradrag, sponser de nå enorme summer til Hydrogen,

Mulig Hydrogen bli bra en gang om 20 år når vi har overskudd av energi så vi kan lagre litt på Hydrogentanker, selv om batteri lagring er både smartere, mer energi effektivt og mer brukervennlig og det gir 300% høyere ytelse når det forbrukes.

 

Fremtiden er elektrisk :-)

 

Tror ikke vi skal snakke om matematikk her. Er ikke så sikker på at du er en matematiker gitt. Vi snakker jo ikke om Hydrogen pr. i dag. Vi snakker jo om 5 - 10 år frem i tid. Når dette er ferdig utviklet kommer fyllestasjoner og prisen på Hydrogen vil selvsagt også gå betydelig ned i pris. Husk at batteri teknologien er heller ikke på langt nær ferdig utviklet. Det er jo en vits å kjøre enkelte batteri drevne biler i da.

 

Den reelle rekkevidden er jo etter mange tester under det halve hva fabrikkene skryter av. Testene foregår jo også uten bruk av varme i bilene for å spare strøm. Så skal du kjøre en elbil slik du gjør med fossilt drivstoff kommer du ikke langt med dagens batteri biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tror ikke vi skal snakke om matematikk her. Er ikke så sikker på at du er en matematiker gitt. Vi snakker jo ikke om Hydrogen pr. i dag. Vi snakker jo om 5 - 10 år frem i tid. Når dette er ferdig utviklet kommer fyllestasjoner og prisen på Hydrogen vil selvsagt også gå betydelig ned i pris. Husk at batteri teknologien er heller ikke på langt nær ferdig utviklet. Det er jo en vits å kjøre enkelte batteri drevne biler i da.

 

Den reelle rekkevidden er jo etter mange tester under det halve hva fabrikkene skryter av. Testene foregår jo også uten bruk av varme i bilene for å spare strøm. Så skal du kjøre en elbil slik du gjør med fossilt drivstoff kommer du ikke langt med dagens batteri biler.

 

 

Her var det mye vas,

 

1) Det er ikke "fabrikken" som setter kriteriene for testene, det er standard tester. På samme måte som fossilene bruker langt mer pr mil etter NEDC går rekkevidden ned på elbilene. NEDC er dog på vei ut, og godt er det.

 

2) Jeg kjører min elbil på samme måte som jeg kjørte min fossil, uten problemer. Så igjen tar du feil. 

 

Anbefaler deg å prøve å kjøre litt elbil og ikke bare synse.

Lenke til kommentar

Tror nok Hyundai vet hva dem driver med. Hydrogen blir nok vinneren fremfor batteri drift på biler i fremtiden. Batterier har et vektproblem og er ikke spesielt miljøvennlig å produsere. Etterbruken er også et åpent spørsmål. Her blir det kanskje mye "søppel" etter brukte batterier.

 

Så folkens vi får se, men jeg tror Hydrogen blir fremtiden for bilen.

Jada, akkurat som Nokia visste hva de drev med da Apple lanserte iPhone. Som kjent vant Nokia, Motorola, RIM og andre som bare lo av Apple.

 

Etterbruk av batteri? Hele batteriet kan resirkuleres.

 

Batterier er ikke miljøvennlige å produsere, men likevel er en elbil mye mer miljøvennlig enn en fossilbil og en hydrogenbil.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Tror ikke vi skal snakke om matematikk her. Er ikke så sikker på at du er en matematiker gitt. Vi snakker jo ikke om Hydrogen pr. i dag. Vi snakker jo om 5 - 10 år frem i tid. Når dette er ferdig utviklet kommer fyllestasjoner og prisen på Hydrogen vil selvsagt også gå betydelig ned i pris. Husk at batteri teknologien er heller ikke på langt nær ferdig utviklet. Det er jo en vits å kjøre enkelte batteri drevne biler i da.

 

Blir vanskelig å endre på hvor lite energieffektivt det er å lage hydrogen. 5-10 år er alt for lite i den sammenhengen. Hydrogen er en dyr blindgate, men menigheten der har vært flinke til å skaffe midler. Bilene er uansett latterlig dyre i dag. Og de gir også mulighet til å oppleve skikkelig rekkeviddeangst. En rekker jo knapt mellom to slike stasjoner før det er tomt.

Lenke til kommentar

Alle som tror på Hydrogen har strøket i enkel mattematikk! Det koster i utgangspunktet DOBBELT så mye pr m,il og kjøre med Hydrogen enn med Diesel og 9! ganger mer enn det koster og kjøre ELBIL.. og det er med sponset hydrogen der staten tar halve regningen. Det er rett og slett helt feil satsing og på samme måte som staten sponser oljeselskap med milliarder i skattefradrag, sponser de nå enorme summer til Hydrogen,

Mulig Hydrogen bli bra en gang om 20 år når vi har overskudd av energi så vi kan lagre litt på Hydrogentanker, selv om batteri lagring er både smartere, mer energi effektivt og mer brukervennlig og det gir 300% høyere ytelse når det forbrukes.

 

Fremtiden er elektrisk :-)

Ja, fremtiden er elektrisk. Batteri-elektrisk OG Hydrogen-elektrisk.  For de som har rekkevidde angst og ikke vil stå fast når de kommer hjem fra arbeidet, der reiseveien  akkurat holdt, men guttungen kunne ikke kjøres til foreldremøte fordi bilen måtte lades.

- Eller det ender med at man må ha to biler, - miljøvennlig eller   hybrid med batteri og fossil.

Hvorfor da ikke heller velge forurensningsfrie Hydrogen-elektrisk og greie seg med en bil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tror ikke vi skal snakke om matematikk her. Er ikke så sikker på at du er en matematiker gitt. Vi snakker jo ikke om Hydrogen pr. i dag. Vi snakker jo om 5 - 10 år frem i tid. Når dette er ferdig utviklet kommer fyllestasjoner og prisen på Hydrogen vil selvsagt også gå betydelig ned i pris. Husk at batteri teknologien er heller ikke på langt nær ferdig utviklet. Det er jo en vits å kjøre enkelte batteri drevne biler i da.

 

Den reelle rekkevidden er jo etter mange tester under det halve hva fabrikkene skryter av. Testene foregår jo også uten bruk av varme i bilene for å spare strøm. Så skal du kjøre en elbil slik du gjør med fossilt drivstoff kommer du ikke langt med dagens batteri biler.

 

 

Her var det mye vas,

 

1) Det er ikke "fabrikken" som setter kriteriene for testene, det er standard tester. På samme måte som fossilene bruker langt mer pr mil etter NEDC går rekkevidden ned på elbilene. NEDC er dog på vei ut, og godt er det.

 

2) Jeg kjører min elbil på samme måte som jeg kjørte min fossil, uten problemer. Så igjen tar du feil. 

 

Anbefaler deg å prøve å kjøre litt elbil og ikke bare synse.

 

Rekkeviddeangst? Tullball;slik er det kun Hydrogen-fantaster som  fantaserer om. Det er ikke så farlig å fryse litt.

 

http://www.mynewsdesk.com/no/hyundai-motor-norway-as/blog_posts/hvordan-oeke-rekkevidden-paa-elbil-med-25-prosent-55232

Lenke til kommentar

 

ja, det gjør jeg gjerne hvis du/dere legger vekk  "bibelen" som gjør at dere ikke ser dette i et ikke-religiøst perspektiv.

Det er jo du og de andre hydrogenboble-forkjemperne som er religiøse. De religiøse er de som ser bort fra fakta og velger et standpunkt selv om det er motbevist. Nettopp det dere gjør. Og dere er fanatiske og går til personagrep på hydrogenkritikere absolutt hele tiden, som for eksempel du gjør med dine anklager om religiøsitet.

 

Så la markedet bestemme du. Helt av seg selv. Når  både batteri og Hydrogen-stasjoner er bygd ut om et par år.

Noen vil HELT sikkert kun  lade "gratis" hjemme, og se stygt på de som vil betale mindre enn bensin/diesel i dag, for ikke å forurense, - og for å greie seg med en bil. - Som de kan lade hjemme når det passer  innimellom.

Det får vi tåle. 

Lenke til kommentar

Ja, fremtiden er elektrisk. Batteri-elektrisk OG Hydrogen-elektrisk.  For de som har rekkevidde angst og ikke vil stå fast når de kommer hjem fra arbeidet, der reiseveien  akkurat holdt, men guttungen kunne ikke kjøres til foreldremøte fordi bilen måtte lades.

Hvilke personer er dette? Hvor bor de? Hvor mange er de?

 

Så la markedet bestemme du. Helt av seg selv. Når  både batteri og Hydrogen-stasjoner er bygd ut om et par år.

Markedet har bestemt alt. Hydrogen er DOA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alle som tror på Hydrogen har strøket i enkel mattematikk! Det koster i utgangspunktet DOBBELT så mye pr m,il og kjøre med Hydrogen enn med Diesel og 9! ganger mer enn det koster og kjøre ELBIL.. og det er med sponset hydrogen der staten tar halve regningen. Det er rett og slett helt feil satsing og på samme måte som staten sponser oljeselskap med milliarder i skattefradrag, sponser de nå enorme summer til Hydrogen,

Mulig Hydrogen bli bra en gang om 20 år når vi har overskudd av energi så vi kan lagre litt på Hydrogentanker, selv om batteri lagring er både smartere, mer energi effektivt og mer brukervennlig og det gir 300% høyere ytelse når det forbrukes.

 

Fremtiden er elektrisk :-)

Ja, fremtiden er elektrisk. Batteri-elektrisk OG Hydrogen-elektrisk. For de som har rekkevidde angst og ikke vil stå fast når de kommer hjem fra arbeidet, der reiseveien akkurat holdt, men guttungen kunne ikke kjøres til foreldremøte fordi bilen måtte lades.

- Eller det ender med at man må ha to biler, - miljøvennlig eller hybrid med batteri og fossil.

Hvorfor da ikke heller velge forurensningsfrie Hydrogen-elektrisk og greie seg med en bil?

Her i huset greier vi oss utmerket med to biler. To elbiler...

Og hva i alle dager er problemet?

Hørt om noe fantastisk kjekke greier som heter hurtiglader? 10 min innom på vei fra jobb ordner rekkevidde hvis det er for lite til ekstra kjøring.

Og fryse? Hvorfor det? Kan da ha på varme når jeg lader... ?

Kommer til å greie meg utmerket uten hydrogenbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...