Gå til innhold

Telenor legger ned Djuice - flytter alle kundene over


Anbefalte innlegg

 

 

Telia har tre billigmerker: OneCall, MyCall og Chess. Hvem tror dere ryker først?

 

Kun basert på at reklamekampanjene og da særlig radioreklamene med Øystein Eriksen så håper jeg på OneCall. 

 

Jeg støtter deg. Jeg har sett TV-reklamene også, og dialogene er på dårligste pornofilmnivå.

Og Telenor har gått fra 2 til 1? Bare Talkmore som gjenstår nå? Eller eier Telenor flere "konkurrenter"?

 

Så vidt meg bekjent har Djuice alltid vært et merke under Telenor-paraplyen. Eneste grunnen til å opprette merket, er for å fange opp alle som ikke ville være kunder hos dyre Telenor. Sikkert mange som ble overrasket og følte seg lurt, da det gikk opp for dem at de gikk fra Telenor til Telenor. ;-)

Endret av Snowleopard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Telia har tre billigmerker: OneCall, MyCall og Chess. Hvem tror dere ryker først?

 

Kun basert på at reklamekampanjene og da særlig radioreklamene med Øystein Eriksen så håper jeg på OneCall. 

 

Jeg støtter deg. Jeg har sett TV-reklamene også, og dialogene er på dårligste pornofilmnivå.

Og Telenor har gått fra 2 til 1? Bare Talkmore som gjenstår nå? Eller eier Telenor flere "konkurrenter"?

 

Så vidt meg bekjent har Djuice alltid vært et merke under Telenor-paraplyen. Eneste grunnen til å opprette merket, er for å fange opp alle som ikke ville være kunder hos dyre Telenor. Sikkert mange som ble overrasket og følte seg lurt, da det gikk opp for dem at de gikk fra Telenor til Telenor. ;-)

 

 

Utenom Telenor selv så eier de Talkmore som tilbyr abonnement til privatmarkedet og Dipper for bedriftsmarkedet etter djuice legges ned. Tipper Talkmore og Dipper overlever videre for å fange opp dem som er litt mer prisbevisste men av en eller annen grunn velger bort konkurrenter med enda bedre priser som Hello, Komplett Mobil o.l.

 

Djuice ble opprinnelig opprettet som det ungdommelige brandet til Telenor i 2000 og det har vel aldri vært veldig godt skjult at det er eid av Telenor. 

Lenke til kommentar

Noen andre mobilselskaper som har en mobiltjeneste tilsvarende Telenor sin Datakontroll, der mobildata blir sperret når datapakken (inkl. ekstra pakker) er brukt opp?

 

Chess har vel det slik at de struper hastigheten når man har brukt opp mobildata. Dvs, det er iallfall slik på mobilt bredbånd'et jeg har med Chess, men skal ikke love at det er det samme på mobilabonnementene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Deja vu all over again? Mulig navnet har bestått, men selskapet var vel mer eller mindre ikke-eksisterende minst én gang siden 2000.

Ja, tror det. Telenor har brukt flere navn på ungdomssatsingen sin. Djuice, Zalto og muligens også Umbraco har blitt brukt tidligere.

Lenke til kommentar

Sånn går det når et såkalt premium selskap forsøker å fremstå som et lavprisselskap. Det ender opp i nye forsøk hele tiden. :p

 

Bare vent. Om 3-5 år kommer en ny satsing med lavprisselskap fordi en ny leder hos Telenor fikk en åpenbaring eller en visjon i en drøm.

Lenke til kommentar

Sånn går det når et såkalt premium selskap forsøker å fremstå som et lavprisselskap. Det ender opp i nye forsøk hele tiden. :p

 

Bare vent. Om 3-5 år kommer en ny satsing med lavprisselskap fordi en ny leder hos Telenor fikk en åpenbaring eller en visjon i en drøm.

Her viser du igrunn bare din uvitenhet...

 

djuice har eksistert "siden tidenes morgen". Det er helt forståelig at de gjør dette, siden djuice OG Talkmore blir smør på flesk.

Lenke til kommentar

 

Sånn går det når et såkalt premium selskap forsøker å fremstå som et lavprisselskap. Det ender opp i nye forsøk hele tiden. :p

 

Bare vent. Om 3-5 år kommer en ny satsing med lavprisselskap fordi en ny leder hos Telenor fikk en åpenbaring eller en visjon i en drøm.

Her viser du igrunn bare din uvitenhet...

 

djuice har eksistert "siden tidenes morgen". Det er helt forståelig at de gjør dette, siden djuice OG Talkmore blir smør på flesk.

Uvitenhet? Jeg snakket på generell basis. Telenor er intet unntak. Som tidligere nevnt har Telenor forsøkt seg på Zalto.com, Umbraco er nwvnt og en til.

 

Når det gjelder andre selskaper så er jeg litt for trøtt til å nevne navn og finne kildemateriale nå.

 

Prinsippet er at når premium ønsker å fremstå som lavpris, blir det halvhjertet. Innen telecom gjelder det akkurat nå Telenor med Djuice og Talkmore, og Telia med chess og onecall.

Lenke til kommentar

 

 

Sånn går det når et såkalt premium selskap forsøker å fremstå som et lavprisselskap. Det ender opp i nye forsøk hele tiden. :p

 

Bare vent. Om 3-5 år kommer en ny satsing med lavprisselskap fordi en ny leder hos Telenor fikk en åpenbaring eller en visjon i en drøm.

Her viser du igrunn bare din uvitenhet...

 

djuice har eksistert "siden tidenes morgen". Det er helt forståelig at de gjør dette, siden djuice OG Talkmore blir smør på flesk.

Uvitenhet? Jeg snakket på generell basis. Telenor er intet unntak. Som tidligere nevnt har Telenor forsøkt seg på Zalto.com, Umbraco er nwvnt og en til.

 

Når det gjelder andre selskaper så er jeg litt for trøtt til å nevne navn og finne kildemateriale nå.

 

Prinsippet er at når premium ønsker å fremstå som lavpris, blir det halvhjertet. Innen telecom gjelder det akkurat nå Telenor med Djuice og Talkmore, og Telia med chess og onecall.

 

Ja uvitenhet. Du slenger rundt deg med operatørnavn som ikke har eksistert engang.

 

Halvhjertet? De har hatt Telenor brandet, Djuice som ett mellomsteg, med mange av Telenorfordelene(telefon finansiering spesielt), og lavere pris. Samt Talkmore som det kjipeste av det kjipeste, de har favnet hele markedet.

 

Men når markedet endrer seg, så må de justere porteføljen sin.

 

Greit å ha litt markedføringsforståelse før man kaster stein i glasshus...

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

 

 

 

Sånn går det når et såkalt premium selskap forsøker å fremstå som et lavprisselskap. Det ender opp i nye forsøk hele tiden. :p

 

Bare vent. Om 3-5 år kommer en ny satsing med lavprisselskap fordi en ny leder hos Telenor fikk en åpenbaring eller en visjon i en drøm.

Her viser du igrunn bare din uvitenhet...

 

djuice har eksistert "siden tidenes morgen". Det er helt forståelig at de gjør dette, siden djuice OG Talkmore blir smør på flesk.

Uvitenhet? Jeg snakket på generell basis. Telenor er intet unntak. Som tidligere nevnt har Telenor forsøkt seg på Zalto.com, Umbraco er nwvnt og en til.

 

Når det gjelder andre selskaper så er jeg litt for trøtt til å nevne navn og finne kildemateriale nå.

 

Prinsippet er at når premium ønsker å fremstå som lavpris, blir det halvhjertet. Innen telecom gjelder det akkurat nå Telenor med Djuice og Talkmore, og Telia med chess og onecall.

 

Ja uvitenhet. Du slenger rundt deg med operatørnavn som ikke har eksistert engang.

 

Halvhjertet? De har hatt Telenor brandet, Djuice som ett mellomsteg, med mange av Telenorfordelene(telefon finansiering spesielt), og lavere pris. Samt Talkmore som det kjipeste av det kjipeste, de har favnet hele markedet.

 

Men når markedet endrer seg, så må de justere porteføljen sin.

 

Greit å ha litt markedføringsforståelse før man kaster stein i glasshus...

 

 

Nå er det vel heller du som er uvitende her, både Zalto.com og Umbraco er gamle merkenavn rettet mot ungdom hos Telenor fra slutten av 1990-tallet og begynnelsen på 2000-tallet:

Om Umbraco.com: http://itavisen.no/1999/09/01/nytt-mobil-verktoy-for-unge/ 

Om Zalto.com: http://www.dinside.no/okonomi/zaltocom/62621846

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zalto var ikke merkevare skapt av Telenor, men kjøpt opp og lagt ned av Telenor....Altså, Telenor kjøpte kundemassen.

 

Ang. Umbraco var det ikke markedsført som en egen operatør, men som en tjeneste...

Mens Djuice begynte som Telenor sin mobile internettportal og ikke som en mobiloperatør. Zalto var faktisk en ungdomssatsning hos dem før djuice ble omgjort til mobiloperatør, selv om de som du skriver var resultatet av et oppkjøp en gang i tiden og senere lagt ned (i 2002-2003 en gang om jeg husker rett.

 

Fra Telenor.no sin statusrapport fra 2000:

 

Telenor Mobil forvalter flere merkevare- produkter. djuice.no er selskapets mobile Internett-portal som gir tilgang til et bredt tilbud av mobile Internett-tjenester via mobiltelefonen. Portalen er personifi- serbar.

 

Zalto er en tjenesteleverandør rettet mot ungdomssegmentet. Selskapet, som Telenor eier majoriteten av, leverer en forhåndsbetalt tjeneste for digital mobil- telefoni med full web-integrasjon.

 

http://www2.telenor.no/rapporter/2000/pdf/mobile.pdf

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...